..: Motorová jednotka řady 814–914 získala na MSV v Brně zlatou medaili :..

RegionovaBrno - Společnosti Pars nova a České dráhy v rámci letošího ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně oficiálně představily prototyp nové – částečně nízkopodlažní – motorové jednotky řady 814 – 914.

Jednotka, kterou v pondělí slavnostně pokřtil názvem REGIONOVA předseda vlády České republiky, Jiří Paroubek, v úterý 4.10. získala v rámci slavnostního večera Zlatou medaili Mezinárodního strojírenského veletrhu. Vozový park Českých drah tak v následujících měsících doplní vlak, který v konkurenci špičkových strojírenských výrobků dosáhl na nejvyšší metu.

Nové motorové jednotky Regionova jsou ideálním řešením, které v podmínkách železnice v České republice přináší možnost masového zvýšení komfortu cestování na lokálních a regionálních tratích. Přispívají k tomu také ve srovnání s jinými obdobnými vozidly pro regionální tratě (například z provenience západoevropských výrobců) nesrovnatelně nižší (přibližně čtvrtinové) pořizovací náklady, a to při nabídce cestovního komfortu a moderních technologií plně odpovídajícím standardům EU.

Po absolvování nezbytných zkoušek a schválení vozidla pro provoz ze strany Drážního úřadu plánují České dráhy nasadit první jednotky REGIONOVA do provozu již v průběhu příštího roku. Celkem by České dráhy v prvním roce měly získat 20 až 30 těchto nových vlaků s tím, že první oblastí v České republice, kde České dráhy hodlají jejich prostřednictvím výrazně zvýšit kvalitu cestování na regionálních tratích, bude Karlovarský kraj - trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně

Článek o nových motorových jednotkách 814-914 (Karel Chýla)

Zdroj: Tisková zpráva ČD; fotografie: ČD


JRtrain Poslat mail autorovi | 5.10.2005 (13:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Cater854005-6
07.10.2005 (9:19)  
Hele Adame ČD chtěj pouze zlepšit kvalitu cestovaní tak jak to maj zařídit když jen každej kritizuje a sám neumí nic.
fT
06.10.2005 (20:58)  
JTB : cetl jste me vubec spravne? pochybuju. A o cenach metra fakt nejsem vedle, to jsem si naprosto jistej!
Turbo
06.10.2005 (17:30)  
Jirka Kalčík: Roční produkce má být 20 kusů první rok a další roky po 40 ks.
vvx
06.10.2005 (11:13)  
... když ono toho na chválení moc není ...
Glagol
06.10.2005 (9:02)  
Šhit, desiro, italskej šunt, černá díra, bolševici. Kriste pane. Teď již vím jak funguje negativní reklama. Ačkoliv se můj imunitní systém brání seč může, jsou mi ČD čím dál sympatičtější (nezaslouženě). Chlapi, prosím vás chvalte.
DJ
06.10.2005 (7:50)  
Vojto H, nejsme chudá země!!! Jak jsi na to přišel? V rámci Evropy jsme průměrně chudí/bohatí a z celosvětového pohledu se máme jak prasata v žitě! Doporučuju trochu cestovat a mít oči otevřené.
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
05.10.2005 (23:10)  
Osobne mi to prijde otresne. To, ze zustanou podvozky, po kterych citite kostrc jeste dalsi dva dny, to uz se vedelo davno. Ale kdyz se podivam na to fotku... no nevim, okna poskakuji, ta bezokenni cast na te nizkopodlazni casti vypada dost hloupe, nater otresny. A taky jsem zvedavy, jak bude po par stech kilometru vypadat ten spoj. Kdyz vidim, jak 810 doslova do pismene skacou, mam takovy pocit, ze to bude docela (pouziju jedno velmi popularni slovo) ficak.
05.10.2005 (22:41)  
Jestli to nebude tím, že nakonec zůstaly původní nápravový převodovky, který tu rychlost u 810ky limitovaly...:)
05.10.2005 (22:24)  
fT: pokud jsou všechny tvé názory stejně mimo, tak je 814 v reálu asi vzorově a pečlivě udělaná.

Pojedu stokrát raději Bdtčkem, než 810kou. A ve sféře DKV UL bydlím a o stavu těch vozidel asi něco vím a není to tak hrozné, aby byl takový hnus jako 810 lepší.
814? Do sloupku zíráš i v tramvaji, vadí ti to? Mě ne.
Ceny metra? Jsi vedle.
registrovaný uživatel Mirek
05.10.2005 (22:14)  
Já myslel, že ta 814 bude mít maximální rychlost 90 km/h a na stránkách ČD je uvedeno, že jen 80. Nemá někdo představu jak to vlastně je?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko