..: Cesta Pendolinem z Prahy do Brna bude trvat jen 2 hod.23min. :..
Pendolino - ilustrační fotoBrno - Kromě vlaků kategorie SC Pendolino provozovaných jako speciální produkt na trase Ostrava – Praha nabídnou České dráhy od 11. prosince (počínaje platností nového jízdního řádu) 4x denně spojení rychlovlaky pendolino mezi Brnem a Prahou. Kromě Prahy zamíří rychlovlaky pendolino z Brna také do Bratislavy a Vídně a cestujícím nabídnou nejen vysoký komfort cestování, ale především rychlé spojení mezi oběma metropolemi. Trasu z Brna do Prahy ujede nejrychlejší spoj za dobu jen o málo delší než 2 hodiny 20 minut. To je zcela konkurenceschopná nabídka ve srovnání s automobilovou i autobusovou dopravou – navíc bez jakéhokoli rizika zpoždění vinnou dopravní zácpy, v plně nekuřáckém prostředí umožňujícím efektivní využití času stráveného na cestě.
Rychlost spojení na některých dalších relacích bude rovněž ojedinělá. Rychlovlaky pendolino – jedoucí přes Brno nabídnou poprvé v historii spojení Bratislavy s Prahou za méně než 4 hodiny - 3 hodiny 57 minut (doposud historicky nejrychlejší spojení obou měst – prvorepublikový vlak Slovenská strela jezdil celou trasu za více než čtyři hodiny).
Doplněno : 7.10. 0:30
V pondělí 3.10. ráno bylo Pendolino představeno na nádraží v Břeclavi zástupcům ministerstev dopravy a vedení železničních správ Rakouska, Slovenska a Maďarska, kteří si jej se zájmem prohlédli.
Celí tisková zpráva ČD

JRtrain Poslat mail autorovi | 5.10.2005 (13:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
07.10.2005 (21:23)  
A ohledne te posledni vety se musim smat. Uz proboha pochopte, ze SA je z nasich dani dotovan jeste mohutneji nez CD...
registrovaný uživatel M 
07.10.2005 (12:15)  
Student Agency za 150, Tourbus za 135. Ja jsem nesrovnaval SA a CD! ja jsem srovnaval dve busove firmy!!
registrovaný uživatel waszyn 
07.10.2005 (8:41)  
to M:
mohl byste blize rozvest tu "debilitu" lidi?
klicova slova: chovani k zakaznikum,okradani zakazniku,komfort,cistota,sluzby...
ja kdybych se nezajimal o zeleznici,nemel zadnou slevovou kartu a na nadrazi mi nabidli Praha-Havirov za 484 Kc jako desitkam mych znamych, tak bych uz do vlaku v zivote nevlezl a aktivitami typu SA bych byl nadseny.
Tak laskave neurazejte lidi,kteri si nenechaji s*at na hlavu od CD a voli vyhodnejsi reseni,kterym SA na relaci Pha-Brno bezesporu je.
Nehlede na to ze na ni CD jezdi za velice podivnou cenu,na to,ze je to firma stedre dotovana z nasich dani.
06.10.2005 (23:04)  
Jízdní doba přes HB:
pro peršinky na automatiku s pětivozovým vlakem, který nikde nezastavuje není problém ujet to za 2.50; automatika jede na mezi adheze, takže lokomotiva je na tom lépe než výkonnější řada 350 (Ex ES 499.0), která se řídí ručně; peršink si sám odpočítá konec "nižší" rychlosti a zvyšuje tažnou sílu. Při 5 vozech = cca 250 tun (včetně lok = 150 metrů na délku) jsou to rozhodující drobnosti. Úspech M 290.0 = Slovenská strela spočíval také v tom, že to bylo lehké vozidlo s velkým zrychlením …
Stošedesátka u Dlouhé Třebové je "reklama". V praxi se tam tak jezdit nebude – je to tak krátký úsek, že se nevyplatí na tuto rychlost vlak rozjíždět, pokud to je trakčně možné … v obloucích mezi Chocní a Ústí nad Orlicí se dá ušetřit naklápěním cca 6 minut; podobně mezi ČT a Brnem se ušetří v obloucích, kde bude moci jet EJ 680 cca o 30 % rychleji.
Z Králova Pole až do Havl. Brodu je prakticky všude traťová 100 km/h; 170,171,174,175 mají jízdní dobu Brno hl.n. ´Havl. Brod 86/87 minut s jedním pobytem; EJ 680 by tam mohla jet cca 130 = ušetřila by minimálně 20 minut; H.Brod - Kolín lze naklápěním ušetřit nějakých 10 minut … takže budeme na nějakých 2.30 - 2.40 hodinami …
Jízdní dobu Ostrava–Svinov – Praha za 3.22 letmo sjede i klasická souprava tažená lokomotivou na 160 km/h;
18.4.2004 (viz ŽELPAGE) ujel trasu Ostrava–Vítkovice – Praha Libeň za 3.38; přitom zkrácení jízdních dob odstraněním "stavebních přirážek" činí u některých klasických vlaků až 24 minut; dále se zkrátila trasa (Krasíkov – Hoštejn), Rudoltice – Třebovice včetně zvýšení rychlosti …
registrovaný uživatel M 
06.10.2005 (19:03)  
S tim, ze odjezdy a prijezdy na Bo-Pha nedelal strizlivy clovek
registrovaný uživatel Skaličák
06.10.2005 (17:46)  
to M: nelze nez nesouhlasit-to jako s čím? Ze zbytku komentáře jsem to nějak nepochopil...
registrovaný uživatel M 
06.10.2005 (17:40)  
Skalicaku, nelze nez nesouhlasit. Ranni odjezdy cert vem (stejne nerad vstavam:-), ale vecer je to naprosta tragedie...
Pokud jde o plny SA bus, tak je to napul o reklame, napul (mozna vic nez napul) o debilite lidi... Tourbus jezdi za stejnou nebo nizsi cenu a presto jsou u budek SA fronty zatimco Tourbus jede pohodlne poloprazdny. Kamarad takovym lidem rika ovce...
registrovaný uživatel M 
06.10.2005 (17:28)  
Nejak se nechytam... Proc stoji 0.33 Coly v restauraci 35 korun, kdyz v obchode jsou za stejnou cenu dva litry? Je to drahy? Tak si to nekoupim.

CSA leta do Londyna za 3K. Helsinki jsou zhruba stejne daleko, ale cena zhruba stejna neni. Proste do Londyna leta kde kdo, takze musi jit cena dolu.

Na tyhle narky se da napsat uz jen to, ze jestli se to nekomu zda moc, tak at si koupi autobus a ryzuje ostravske zlato...

A mimochodem - komu se 500 zda moc, tak at jede pres Brno. Usetri pred dve stovky...
registrovaný uživatel Skaličák
06.10.2005 (17:26)  
Chtěl bych se zeptat podobně jako Miloš na ty rychlostníky pro pendolína, docela by mně to zajímalo o kolik budou kde rychlejší oproti klasice. Na cd.cz píšou 20 (30) km/h v zatáčkách u Svitavy - bude to i na rovinkách třeba u Svitav nebo Rájce (mezi Brnem a ČT) zvýšeno ze 120?
Jinak ten výsledný čas Brno - Pha opravdu nic moc (po koridoru cca 2:20, oproti Vindoboně teoreticky jen o 10 minut…) a co je ještě horší jak v novém GVD jsou dost evidentně znevýhodněny ostatní vlaky oproti Pendolínu.
Konkrétně z Brna do Prahy: R 876 6:00 (odj.), 9:06 (příj. Pha hl.n.) – zajímavé že ještě teď to jezdí za 2:59 (a to Devín se do ČT z Brna dostane o 6 minut bez jedné zastávky rychleji – proč nemůžou jedinému rozumnému rannímu vlaku z Brna do Prahy udělat trochu ostřejší jízdní doby?)
Potom IC 134 - pendolíno, odj. 7:04 a příjezd 9:27 – málo lidí by jelo raději o hodinu dřív s R 876
Další EC 136 odj. 7:50, příjezd 10:25 – pro pracovní cestu už dost pozdě (je ale zajímavé, že Strele přidali zastávku v Kolíně a ubrali 7 minut z jízdní doby – už bude docela ostrá)
A podobné příklady by se daly najít i z jiných časů…když mně třeba ujede z Prahy večerní Strela, tak buďto můžu jet rychlíkem přes Vysočinu co vyjíždí po osmé a v Brně jsem o půlnoci a nebo …?-málokdo by chtěl takhle cestovat. Skoro to ani nevypadá, že by ČD se moc snažily ustát tlak třeba od SA…
Taky bych si představoval nějakou reklamní kampaň, mnoho lidí pořád žije v představě, že do Prahy z Brna jezdí SA žluťásci a ČD s R řazených z B - třeba billboardy na autobusovém nádraží odkud jezdí busy SA:)…
Včera jsem viděl odjíždět plný bus SA (v 21:00) a po chvíli skoro prázdný večerní mendel…skoro jsem zaplakal…
Už končím s těmi výlevy:)
registrovaný uživatel almo
06.10.2005 (16:51)  
to Jakub Košmider : mrkni na http://www.tyden.cz/text.asp?rid=5&show=text&tid=17483. Podle toho clanku by se tvoje zbozne prani mohlo jednou splnit. :))
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko