Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Brno - Kromě vlaků kategorie SC Pendolino provozovaných jako speciální produkt na trase Ostrava – Praha nabídnou České dráhy od 11. prosince (počínaje platností nového jízdního řádu) 4x denně spojení rychlovlaky pendolino mezi Brnem a Prahou. Kromě Prahy zamíří rychlovlaky pendolino z Brna také do Bratislavy a Vídně a cestujícím nabídnou nejen vysoký komfort cestování, ale především rychlé spojení mezi oběma metropolemi. Trasu z Brna do Prahy ujede nejrychlejší spoj za dobu jen o málo delší než 2 hodiny 20 minut. To je zcela konkurenceschopná nabídka ve srovnání s automobilovou i autobusovou dopravou – navíc bez jakéhokoli rizika zpoždění vinnou dopravní zácpy, v plně nekuřáckém prostředí umožňujícím efektivní využití času stráveného na cestě.Rychlost spojení na některých dalších relacích bude rovněž ojedinělá. Rychlovlaky pendolino – jedoucí přes Brno nabídnou poprvé v historii spojení Bratislavy s Prahou za méně než 4 hodiny - 3 hodiny 57 minut (doposud historicky nejrychlejší spojení obou měst – prvorepublikový vlak Slovenská strela jezdil celou trasu za více než čtyři hodiny).
Doplněno : 7.10. 0:30
V pondělí 3.10. ráno bylo Pendolino představeno na nádraží v Břeclavi zástupcům ministerstev dopravy a vedení železničních správ Rakouska, Slovenska a Maďarska, kteří si jej se zájmem prohlédli.
Celí tisková zpráva ČD
JRtrain
| 5.10.2005 (13:57)
| 5.10.2005 (13:57)Související zprávy

06.10.2005 (16:04)
Myslíte si že by normální vlak neudělal trať Ostrava Praha za 3.22 ? Před asi rokem byla v Poslku stávka, EC Praha mělo zpozdění kolem 2 hodiny, když jsme někde zastavili, nikdo nenastupoval, protože všichni využili vlak před námi, takže jsme trať zvládly kolem 3.45, protože strojvedoucí spěchal asi domů. Když z tohoto odečtete zastávky Kolín, ČS Třebová, Hranice a ještě odečtěte úsporu projížděním nově narovnaných tratí kolem Třebové, lehce se dostanete na rychlost pendolína a to s pěknými jednotkami Siemens.
Jinak slevy ČD na trati Praha Ostrava jsou pěkně trapné, bez slevy zaplatíte 500 se slevou 280+200 = 480 Takže jste ušetřili 20 korun a k tomu dostanete nějakej blbej nápoj od zlodějů z JLV v nákupní hodnotě 4 koruny!!!
Proč si ČD nedovolí dát GLOBÁLNÍ cenu 500 nebo třeba jen 250 do Brna za využití "LUXUSNÍHO MILIARDOVÉHO VLAKU" ? a můžou k tomu dávat čaje, kávu a všechy noviny? Proč? Protože by jim tam nikdo nenasedl, všichni by jeli se Student Agency !!! Toho jsou si ČD vědomi...
Teď už jsou jen dvě varianty, SA začne jezdit busy do Ostravy, ale po těch "polních" cestách to půjde pomalu, tak bude muset počkat na dálnici a nebo začne jezdit luxusní STUDENT AGENCY CITY TRAIN EXSPRES po kolejích za 200 korun bez blbých kartiček Z atd. a všichni budou spokojeni!
Co si o tom myslíte? Hm ?
Jinak slevy ČD na trati Praha Ostrava jsou pěkně trapné, bez slevy zaplatíte 500 se slevou 280+200 = 480 Takže jste ušetřili 20 korun a k tomu dostanete nějakej blbej nápoj od zlodějů z JLV v nákupní hodnotě 4 koruny!!!
Proč si ČD nedovolí dát GLOBÁLNÍ cenu 500 nebo třeba jen 250 do Brna za využití "LUXUSNÍHO MILIARDOVÉHO VLAKU" ? a můžou k tomu dávat čaje, kávu a všechy noviny? Proč? Protože by jim tam nikdo nenasedl, všichni by jeli se Student Agency !!! Toho jsou si ČD vědomi...
Teď už jsou jen dvě varianty, SA začne jezdit busy do Ostravy, ale po těch "polních" cestách to půjde pomalu, tak bude muset počkat na dálnici a nebo začne jezdit luxusní STUDENT AGENCY CITY TRAIN EXSPRES po kolejích za 200 korun bez blbých kartiček Z atd. a všichni budou spokojeni!
Co si o tom myslíte? Hm ?
06.10.2005 (14:59)
co stále máte s tím pendolínem dit se to tomu podobá jen z venku prohlídně te si pendolína v Itálii nebo v jiných státech pohodlí je mnohem lepší
06.10.2005 (13:05)
ad: Lada - Vážení, srovnání s první republikou v dnešní době nelze. Tehdy mělo nezanedbatelné % lidí nadšení z vlastního státu. Ti co byli na určité úrovni byli hrdí na svoji republiku a snažili se realizovat svoje vize. Dneska abyste si pořídili čuchacího psa někoho takového najít. Většina lidí má jediný úkol a to přežít Klausův kapitalismus z 19. století v éře globalizace. Ke Slovenské Strele: Po opravených tratích by měla stejné jízdní doby jako Pendolino. Tehdy měla povolenu vyšší rychlost ze stejného důvodu. Měla nižší nápravový tlak než pára a mohla projíždět oblouky vyšší rychlostí. Jenom to nenaklápělo. Protože to byla místenková záležitost, bylo to jako v autobuse a v letadle, kde všichni sedí a pak už je vám jedno jestli to naklápí nebo ne. Pendolino naklopí max 8 stupňů a to při sezení vůbec nepoznáte. Ovšem v dnešní době mnohonásobně větší mobility je to také o kvalitě a životnosti dopravní infrastruktury. To že jsme před 70 lety měli pár "vlajkových" motoráků by už dneska těžko obstálo. Ty prachy se do infrastruktury dát musely. Ovšem dát je do infrastruktury tak, že z Chocně do Brna se nikde nerozjedu víc jak 100 je zločin. (pro šťoury - rozjet myslím to, že víc jak 100 pojedu aspoň 10 minut a ne několikrát dvě minuty). Co se týče trasy přes Havlobrod, pak ty 3 hodiny je normální čas. Jednou takhle na podzim asi v roce 1983 jsem potkal na Blatově Hungárku 2:45 po odjezdu z Brna. Není to nic nenormálního - cestovní rychlost 90km/h. Brno - HB se dá dělat za 1:15 s dloubáním v nose a HB - Praha při troše snahy se zvládne za 1:45. Ad Stará paní: Jo Brno - Žďár má 5 min vatu. Jestliže se už 15 let trať neudržuje, ani se nedivím. Možná pak fírové to jen tak šolíchají, aby ve Žďáru nestáli 8 minut. To by vypadalo trapně. Možná v kopci z Tišnova do Vlkova šetří stroje. Je to přeci jenom pořádný krpál. Bohužel jsem tam už dlouho nejel.
06.10.2005 (11:22)
lado, klidne se smej. Ja se taky smeju, kdyz dotuju provoz veskere silnicni dopravy...
06.10.2005 (11:10)
ad stará paní: ... "muzejní" kursbuchy se dají prostudovat v ÚTKD v Praze. Odkaz najdeš na www.delka.wz.cz
06.10.2005 (8:16)
No to srovnani s prvni republikou mi prijde spise jako parodie a ne jako tiskova zprava CD. Jako clovek dotujici tuto organizaci ted nevim zda se smat ci brecet, takze bez smajlika...
05.10.2005 (21:37)
ft: Jojo, taky si dávám pivo, ale ještě nejsu nakalenej:-)
05.10.2005 (21:35)
no i a y mi litaj hezky, tak je nereste, ono zapominam i na nektera sluvka a mel bych jit uz radsi spat...
05.10.2005 (21:34)
pockat, koridory se delali pro pendolina a pendolina se kupovali pro koridory ( za ty roky uz tezko rict, jestli byla driv slepice, nebo vejce ). A proto je neprijatelne, aby jakekoli jine EC vedene v klasice jezdilo v trase EC vedeneho pindou.Nedej boze by jeste ukazalo, ze ten zazrak neusetri skoro ani vterinu a jsou to prachy prohnany kominem
05.10.2005 (21:29)
Ta prvorepubliková strela je dost zajímavá. Měl bych ohledně těch starých JŘ dotaz (pro mě dost důležitý) a budu rád, když mi někdo pomůže. V rámci jakéhosi výzkumu (řekněme "Po stopách Leoše Janáčka") potřebuji prostudovat některé staré jízdní řády od počátků železnice u nás až do roku 1928. V brněnské univerzitní knihovně mají jen některé (minimum), a to ještě dost chaoticky katalogizované, takže se s nimi obtížně pracuje. Má železnice (nebo jakákoliv jiná instituce) někde k dispozici archiv jízdních řádů? Může to být kdekoliv v republice, dojedu kamkoliv. Díky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










