Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Brno - Kromě vlaků kategorie SC Pendolino provozovaných jako speciální produkt na trase Ostrava – Praha nabídnou České dráhy od 11. prosince (počínaje platností nového jízdního řádu) 4x denně spojení rychlovlaky pendolino mezi Brnem a Prahou. Kromě Prahy zamíří rychlovlaky pendolino z Brna také do Bratislavy a Vídně a cestujícím nabídnou nejen vysoký komfort cestování, ale především rychlé spojení mezi oběma metropolemi. Trasu z Brna do Prahy ujede nejrychlejší spoj za dobu jen o málo delší než 2 hodiny 20 minut. To je zcela konkurenceschopná nabídka ve srovnání s automobilovou i autobusovou dopravou – navíc bez jakéhokoli rizika zpoždění vinnou dopravní zácpy, v plně nekuřáckém prostředí umožňujícím efektivní využití času stráveného na cestě.Rychlost spojení na některých dalších relacích bude rovněž ojedinělá. Rychlovlaky pendolino – jedoucí přes Brno nabídnou poprvé v historii spojení Bratislavy s Prahou za méně než 4 hodiny - 3 hodiny 57 minut (doposud historicky nejrychlejší spojení obou měst – prvorepublikový vlak Slovenská strela jezdil celou trasu za více než čtyři hodiny).
Doplněno : 7.10. 0:30
V pondělí 3.10. ráno bylo Pendolino představeno na nádraží v Břeclavi zástupcům ministerstev dopravy a vedení železničních správ Rakouska, Slovenska a Maďarska, kteří si jej se zájmem prohlédli.
Celí tisková zpráva ČD
JRtrain
| 5.10.2005 (13:57)
| 5.10.2005 (13:57)Související zprávy

05.10.2005 (21:28)
M. Zikmund: To je dost zajímavá informace. Když se stavěl koridor na 260, jezdila EC přes Havl. Brod 3:04 hodiny, pokud si to dobře pamatuju. Nyní, naštestí jen na rok, jezdí EC přes HB min. 3:12. Jezdím často Brno - Žďár a mám pocit, že tam byla snížena traťová rychlost. Proč to? Přesto si myslím, že mají na této trati EC v GVD až zbytečné rezervy. Jestli chtěli vlaky vyšší kvality na této trati popularizovat, mohli se v těch časech víc snažit, ne?
05.10.2005 (21:11)
neberte nadrazuk radost, ze jim to po dlouhem cekani zacne jezdit. Stejne nechapu kdo tim pojede. Jen me serou zrusenim statyho dobryho Manazeru, to snad nemuzou ani myslet vazne. Protoze to byl jedinej poradnej spoj, vozy mnohem lepsi jak slavny pindu s okny jak v letadle a s jidelnim ( bistro vuz neni to same ) vozem... Hold cesta k horsimu se vzdy prezentuje jako uspech...
05.10.2005 (19:56)
Praha Masaryčka – Brno hl.n. přes Havl. Brod se dá bez zastavení s peršinkem na automatiku a 5 vozy jet 2.50 hodiny. Tohle se dokázalo při "zvláštních" vlacích jezdících v roce 1989 na oslavy 150. výročí … (byly uvedeny v kursbuchu a mimo oslav jely "na data").
05.10.2005 (17:23)
Chtel bych se jen zeptat, kdy se rozmisti po tratich rychlostniky pro pendolino??? Zatim jsou jen v okoli Dlouhe Trebove.
05.10.2005 (16:11)
Podle historických pramenů jezdila SS v roce 1936 trať Pha-Blava za 4:20.
05.10.2005 (15:53)
Když ještě jezdíval Brněnský drak (jako Ex570/571), jezdil s klasickou soupravou (tuším jen max. 140 km/h) z Brna do Plzně za 4 hodiny a 39 minut. To tam ještě byl i jídelní vůz...
05.10.2005 (15:44)
Vážení přátelé, tak jsem si spočítal, že z Plzně do Brna pomocí Pendolina se dostanu přesně za 5 hodin (obousměrně). To dělá cestovní rychlost 74km/h, což odpovídá klasickému rychlíku nejnižší kategorie na trati s traťovou rychlostí 90km/h, co zastavuje každých 20km. Ano, to by konkurovalo autíčkům a autobusům před 40 lety, kdy jsme ještě neměli dálnice. Čest práci soudruhům, pro něž za Berounem ještě pořád začíná americká zóna. Ať si strčí pindítko někam, protože když pojedu do Blavy courákem přes Velenice a Vídeň, tak tam budu dříve. Když tu plachtu tak hezky načmárali, tak by pro západočechy mohli otevřít na Hlavním, nebo v Holešovicích luxusní čekárnu, neboť za ty prachy odmítám sdílet společné prostory s pražskými bezdomovci.
05.10.2005 (15:43)
jak může někdo určit jízdní doby, když ještě neproběhla verifikace tratě?
05.10.2005 (15:35)
Mýlím se nebo jezdila Slovenská strela někdy ve 30tých letech Praha - Bratislava za 3 hod. 59 min.? Jízdní řád nemám, říkal mi to kdysi otec.
05.10.2005 (15:35)
Mýlím se nebo jezdila Slovenská strela někdy ve 30tých letech Praha - Bratislava za 3 hod. 59 min.? Jízdní řád nemám, říkal mi to kdysi otec.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










