..: Přestavba železničního uzlu Brno začne za rok :..
infoBrno - Přestavba Železničního uzlu Brno začne v červnu příštího roku a větší část z dvacetimiliardové investice zřejmě zaplatí Evropská unie. Počítá s tím model financování projektu, který v pátek veřejně představil ministr dopravy Milan Šimonovský a zástupci brněnské radnice a Jihomoravského kraje. Stát již připravuje prezentaci projektu v Evropské komisi. Uzel se má stavět deset let, dokončení se plánuje na prosince 2015.

Cílem projektu je podle Šimonovského využít strategické polohy Brna a učinit z města evropskou železniční křižovatku. Jihomoravská metropole se má dočkat zcela nové a přesunuté budovy hlavního nádraží, nového železničního průjezdu Brnem a dalších železničních staveb. Má-li Brno být dopravním uzlem na budoucím koridoru spojujícím sever a jih Evropy, musí tomu přizpůsobit i dopravní infrastrukturu, míní ministr.

Zdroj : České noviny (ČTK)

JRtrain Poslat mail autorovi | 10.10.2005 (13:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Railway Kárl
11.10.2005 (1:27)  
To: Hans von Bahnhof
"Brno a strategická poloha a evropská křižovatka? Asi ještě neviděl železniční mapu."

Doporučuji Ti podívat se tady, co se plánuje, aby si věděl - jak to možná za 20, 50 nebo 100 let bude s tou železniční křižovatkou v Brně:
http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=21735


No jo, Šimonovský to je expert, za jeho vlády do jde s dopravou od 10 k 5 – ale pořád lepší než Frydecko-Místečák – Expert Říman! Kdyby ten vládnul, tak tu máme dnes už možná jen ty koridory!!

Když se tak podívám k sousedům za kopečky, tak třeba v Berlíně si staví úplně nové hlavní nádraží uprostřed města. Tedy nevím důvod, proč by v maloměstě (tím nechci urazit zdejší obyvatele) typu Brno měl problém s nádražím uprostřed města nastat.


S pozdravem Železniční Karel

" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
11.10.2005 (0:04)  
Anatol:
Přesně tak. Na tomto problému se ukazuje nebezpečí klasické fach-idiocie. Odborníci jsou sice v názoru rozdělení (pro přesun jsou hlavně Ti, kteří jsou na tom finančně zaangažováni), ale radnice tvrdí že *všichni* odborníci jsou pro přesun. Jak můžete věřit odborníkům, kteří prosazují takový nesmysl, jako odsun nádraží nejen z centra města, ale také pryč z centrálního uzlu MHD, který v každém případě zůstane tam, kde je? Odborníci také navrhli brněnské ÚAN Zvonařka s obrovskou obludnou střechou, na které mají parkovat autobusy. Odborníci se ale spletli, na střeše se parkovat nedá...

Ten problém já vidím takto: do polohy nádraží nemají "odborníci" co mluvit, to je politické rozhodnutí (a občané v referendu rozhodli; k platnosti referendového rozhodnutí o nepřesunu paradoxně chyběly jen další čtyři procenta voličů proti přesunu a celých 25% pro přesun; zjednodušeně řečeno: v podstatě by skoro stačilo, aby přišli navíc volit jen Ti, co jsou pro přesun). Odborníkům se podle politického konsensu zádá vypracování projektu nádraží v centru a hotovo. Když se mě "odborník" snaží přesvědčit, že něco (nádraží v centru) nejde, tak to není odborník. Těch variant nádraží v centru je víc a všechny jsou možné. Navíc se stačí podívat do západní Evropy, jak se jim daří renovovat různá nádraží v samotném centru měst. Jen v Brně nás budou radní svými vlastními neúspěchy (kašlou na jižní čtvrti Brna) přesvědčovat, že železniční těleso procházející centrem překáží rozvoji města.

Pardon, že se tak ukecaně rozepisuju, ale tento problém mi dost leží na srdci (a zvedá mandle).
10.10.2005 (23:49)  
Protože se problémem jako Brňák docela dost zabývám, zkusím věcně reagovat.

Lenny:
Toho referenda se nezúčastnilo 15%, ale 25% lidí. Tzv. "koalice Nádraží v centru" usilovala o spojení refernda se senátními volbami (mj. i kvůli úsporám), radnice ale v rámci nesčetných obstrukcí stanovila termín nikoliv na klasické volební PÁ 14:00 - SO 16:00, nýbrž měsíc před těmi senátkami pouze v sobotu 8:00 - 16:00 (zákonné minimum). Už tímto dali radní najevo, že je zájem voličů nezajímá a že usilují o co nejnižší účast. Těch 25% je sice málo, ale o mnoho více, než kolik lidí v Brně přišlo právě k senátním volbám. Ti aktivisté navíc spočítali, že proti přesunu hlasovalo více lidí, než pro všechny propřesunové strany na brněnské radnici (ODS + KDU-ČSL + KSČM).

Stranger:
O zachování starého nádraží nikdo neusiluje. Je to spor mezi koncepcí odsunout nádraží daleko na nevábnou periferii (podobně jako brněnský autobusák Zvonařka) a důkladně zrekonstruovat nádraží stávající (tedy vlastně postavit ve stávající poloze nové).

M. Zikmund:
Ano, počítá se s tím, že přes nové nádraží pojede i nákladní doprava. Navíc bude stát v povodňové zóně a na protipovodňové zábrany (stejně jako na spoustu dalších s tím souvisejících věcí) zatím nejsou peníze (a až budou, budou zábrany sloužit jen k ochraně nádraží; v případě povodně ale nebude nádraží použitelné).

fT:
Bylo několikrát dokázáno, že nádraží se nemusí přesunovat. Radnice je k tomu hluchá. Jedna z oslovených zahraničních projektových institucí, které měly v zadání vypracovat projekt ODSUNUTÉHO nádraží, přesto zpracovala variantu zachování nádraží v centru jako úplně nejlepší. Byla kvůli tomu ze soutěže vyřazena. Žádný argument proti zachování nádraží v centru ale ve skutečnosti neuspěl, jsou to všechno lži. Ještě si pamatuju, jak říkali, že na staré nádraží nebude smět Pendolino. Té demagogie je mnohem víc - rychlovlaky prý nebudou moci přijet na nádraží ve dvojitém oblouku, nástupiště jsou prý moc nízká atd., prostě nesmysly.

Hans:
Šimonovský byl z Brna vykopnut do vysoké politiky, ale už tady v Brně měl pěkný korupční skandálek, když dovolil "nezištně" zbourat brněnský Špalíček, vůbec nejstarší dochovanou zástavbu v Brně. Není vyloučeno, že i na projektu "přestavby železničního uzlu Brno s nádražím v odsunuté poloze", jak se to oficiálně jmenuje, má nějaký zájem, otevřeně se mluví o handlech s pozemky.

Hlavní stránka zastánců zachování nádraží v centru je na: www.nadrazivcentru.cz
Radniční propřesunová stránka je: www.zeleznicni-uzel-brno.cz
registrovaný uživatel Anatol J.
10.10.2005 (23:32)  
To fT: Přesedni si ty, lanovka na Ještěd se taky MUSI přesunout na druhý svah, jelikož "soudruzi z NDR" zjistili, že tam "méňe" fouká vítr...a ty pozemky dnešní se dají dost dobře prodat a ta provize, no jéje.
registrovaný uživatel Hans von Bahnhof
10.10.2005 (22:02)  
Co to má ten Šimonovský za sny? Brno a strategická poloha a evropská křižovatka? Asi ještě neviděl železniční mapu. A nebo vidí do příštího tisíciletí. Evropskou křižovatkou může být tak Břeclav, ale Brno je jen jednou zastávkou na jednom koridoru...
10.10.2005 (21:44)  
Referendum v Brně má naprosto stejnou vypovídají hodnotu jako obecní, krajské nebo parlamentní volby (poslanecké, senátorské), kde k platnosti voleb a zvolení postačuje účast jediného voliče, jehož hlas stačí ke zvolení kandidáta … nicméně pro platnost referenda je vyžadováno 50% kvórum …
Na celém projektu "odsunutého" nádraží ovšem postrádám odpověď na otázku, kudy povede nákladní doprava neboť "ODSunuté" nádraží bude v místech dnešního "průtahu".
Zatímco "Evropa" vyhnala nákladní dopravu z center (ostatně Československo nebylo výjimkou a za "bolševika" se postavil nákladní průtah Brnem), v rámci zkvalitnění dopravy v Brně budou novým osobním nádražím jezdit nákladní vlaky … Nápad vskutku hodný investice Evropské unie …
registrovaný uživatel fT
10.10.2005 (21:25)  
Jezisi, to nadrazi se musi presunout, laskave si prestante sedet na vedeni a premejslejte
registrovaný uživatel Anatol J.
10.10.2005 (19:54)  
To snad NE, jak vysoká byla ta hora, ze které spadli na hlavu Ti, co to schválili, vysoká??Alespoň Everest, Milešovka určitě ne....
10.10.2005 (18:30)  
Me to treba jedno neni, ja bych nove nadrazi (a i moderni ctvrt, kde si clovek konecne snad i v Brne bude moci pronajmout kultivovanou kancelar blizko centra) docela rad, ale jelikoz nejsem z Brna, nemohl jsem se vyjadrit...
registrovaný uživatel Lenny
10.10.2005 (17:46)  
Referendum v Brně má malou vypovídací hodnotu, zúčastnila se ho jen málá část veřejnosti cca 15%. Zbytku je to jedno.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko