..: Přestavba železničního uzlu Brno začne za rok :..
infoBrno - Přestavba Železničního uzlu Brno začne v červnu příštího roku a větší část z dvacetimiliardové investice zřejmě zaplatí Evropská unie. Počítá s tím model financování projektu, který v pátek veřejně představil ministr dopravy Milan Šimonovský a zástupci brněnské radnice a Jihomoravského kraje. Stát již připravuje prezentaci projektu v Evropské komisi. Uzel se má stavět deset let, dokončení se plánuje na prosince 2015.

Cílem projektu je podle Šimonovského využít strategické polohy Brna a učinit z města evropskou železniční křižovatku. Jihomoravská metropole se má dočkat zcela nové a přesunuté budovy hlavního nádraží, nového železničního průjezdu Brnem a dalších železničních staveb. Má-li Brno být dopravním uzlem na budoucím koridoru spojujícím sever a jih Evropy, musí tomu přizpůsobit i dopravní infrastrukturu, míní ministr.

Zdroj : České noviny (ČTK)

JRtrain Poslat mail autorovi | 10.10.2005 (13:01)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
10.10.2005 (17:15)  
ad Stará paní: To jsem zvědav. Byla by to první ukázka jak nedat peníze na nesmysl. Já jsem se tak těšil, že za deset let (tedy po vylepšení trati Praha - Plzeň dostanu na jednodenní výlet do Brna (z Plzně)) a ono se tam má nádraží přestěhovat do kopřiv. Než se z kopřiv dostanu do města (pokud tam nebude podzemka zdarma, tedy na jízdní doklad ČD) tak ztratím těch několik draze zaplacených minut co se po dvaceti letech usilovné výstavby koridorů podařilo dosáhnout. Tedy doufám, že má někdo taky dlouhé prsty a finančníkům z Unie vysvětlí co je to za ptákovinu. Po přesunu nádraží zcela odmítám platit MHD v Brně.
10.10.2005 (16:30)  
Financování Evropskou unií není zdaleka jisté - pravděpodobně nedají dotaci ani půjčku na stavbu, proti které se v referendu vyjádřilo okolo 85% občanů Brna. Pro Brno je to katastrofa, ale je třeba bojovat proti nesmyslu, kterým je odsouvání nádraží z centra o 1 km pryč (nikoliv 700 m, jak se píše), přestože zachovat současnou skvělou polohu lze, dokonce o mnoho levněji a bez souvisejících vyvolaných investic do změn MHD.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko