Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Nymburk - Modernizace a rekonstrukce českých železnic si podle předsedy vlády ČR Ing. Jiřího Paroubka vyžádá do roku 2013 přes 500 mld. Kč. Premiér to prohlásil dnes na sjezdu Odborového sdružení železničářů v Nymburce. Paroubek dále uvedl, že situace českých železnic je tvrdá, protože má velkou konkurenci v silniční dopravě. Přes všechny těžkosti by v budoucnu měla dostat zelenou nákladní přeprava po elektrifikovaných tratích.Na sjezdu dále premiér připomněl, že modernizace 3. a 4. železničního koridoru si vyžádá více než 100 mld. Kč s tím, že značná část bude hrazena z fondů EU. Nová legislativa také umožní spolupráci veřejného a soukromého sektoru. V letošním roce by mělo od Českých drah odejít více než 4.500 železničářů, kteří budou moci využít zvláštních sociálních výhod. V letech 2005 - 2008 by částku 1,86 mld. Kč mohlo využít až 11.000 zaměstnanců.
CSPSV | 14.10.2005 (21:22)
Zusammenhängende Nachrichten

17.10.2005 (21:14)
To AndrewM: Používáte zažité vzorce, aniž byste o nich uvažoval. Jistě že nelze srovnávat modernizaci koridorů a stavbu dálnic. Stavba koridorů totiž není nic jiného, než pouhé zlepšení parametrů stávajících tratí. Nejde o DÁLKOVÉ ŽELEZNIČNÍ KOMUNIKACE, jen o "ŽELEZNICE I. TŘÍDY". Železniční dálnice (VRT) totiž vůbec nemáme a zřejmě ani mít nebudeme (přestože právě dálková železniční doprava je považována za prioritu). Naproti tomu se staví (Vy papouškujete, že je "musíme budovat", ale já s tím zásadně nesouhlasím) SILNIČNÍ DÁLKOVÉ KOMUNIKACE. Myslíte si, že se podaří panu Paroubkovi či jeho nástupcům převést (alespoň) nákladní dopravu na železnici, když silnice bude mít dálkové komunikace a železnice nikoli? Já tvrdím, že jde o populistický žvást. Jeho cílem NENÍ auta omezovat. Ostatně si vezměte, jak se například jako argument pro dostavbu Pražského okruhu používá zvýšení počtu aut přijíždějících do Prahy po dostavbě některých jiných silnic (R6, D8). Tady se nepokrytě dává najevo, že výsledkem stavby těchto dálnic nebude optimalizovaný tok stávajícího počtu vozidel, nýbrž jeho výrazný nárůst. Ptám se, jestli je to to, co skutečně chceme.
17.10.2005 (9:42)
M: pokud ten vypad o soudruhu patril me, tak si to strcte dopr... nejsem zvedavej na naky bolsevicky bratrickovani. Ano, pan tlusty je taky soudruh a nevim jestli to melo znamenat neco v tom smyslu ze ho podporuju ... mistr Paroubek je predevsim populista ... ja sem zvedav jestli neco z toho dodrzi ... i kdyz on je odbornik pres dopravu, staci si najit za jakych okolnosti se rozhodlo o vyberu vozu metra pro Prahu kdyz byl Paroubek jeste na magistrate, prasarna.
17.10.2005 (9:36)
M: preci nebudu prozrazovat sve informatory ... ;) ale jsou to lide zevnitr CD, nekteri uz to vzdali a odchazeji ptze sou znechuceni soucasnym stavem
17.10.2005 (9:10)
Děkuji JTB&M.Zikmudovi za potvrzení mého podezření. Baťové byli komouši! Kdoví jestli nebyli aj agenti STB,NKVD,CIA, NBC,ABC a BCA. Taktéž děkuji za objasnění škodlivosti používání zdravého sedláckého (ševcovského) rozumu (JTB). No nejsou ty mašinky roztomilý?
16.10.2005 (23:26)
Ad Miroslav Zikmund: Mohl byste vysvetlit, co jste vlastne chtel rici a dokazat poslednim prispevkem?
16.10.2005 (23:10)
nadruhou stranu podle mojich info je pravdepodobnejsi ze CD zaniknou a bude zde DB a ÖBB
Docela zajimave - prosil bych rozvest. Hlavne ty "moje info"
Docela zajimave - prosil bych rozvest. Hlavne ty "moje info"
16.10.2005 (23:08)
Ad soudruh Paroubek: ano, radeji modernista Riman, ktery lidu sdelil, ze on je nekdo a on nebude jezdit nejakym ubozackym autem (nedej boze vlakem), protoze on musi letat.
A jsem taky zvedav jak vysoke investice do zeleznicni infrastruktury z o ca 100 miliard mensiho rozpoctu vykouzli soudruh Tlusty.
Soudruhu...
A jsem taky zvedav jak vysoke investice do zeleznicni infrastruktury z o ca 100 miliard mensiho rozpoctu vykouzli soudruh Tlusty.
Soudruhu...
16.10.2005 (18:50)
Ad JTB :
Za "pánů Baťů" se v Československé ekonomice žádný marxismus–leninismus neprojevoval.
Pokud si vzpomenete na "socialistický zázrak" v podobě JZD Slušovice, později "Agrokombinát Slušovice", tak podstatou "ekonomického zázraku" byly pracovní a ekonomické metody firmy "Baťa", oblečené do socialistického kabátu. Toť vše … docent Čuba s profesorem Trnkou & spol. nedělali nic jiného, než oba Baťové & spol. a k tomu si přibrali jako právního šéfa někdejšího okresního prokurátora, takže se přesně pohybovali na hranici zákona = jako v kopané, kdy se hraje podél "autové" lajny. Proto taky všech několik desítek trestních oznámení podaných " chytrými polistopadovými nýmandy" na docenta / profesora Čubu & spol. skončilo v hluboké temnotě vesmíru.
Jenže používání baťovských metod se nemohlo veřejně přiznat, i když vyučencem firmy Baťa byl soudruh Milo(u)š Jakeš (později předseda Jednotného krajského národního výboru v Gottwaldově) a absolventem "Baťovy školy práce" byl i mladý muž Jozef Lenárt, od roku 1964 předseda vlády ČSSR … poslancem za okres Gottwaldov byl Alois Indra, někdejší ministr dopravy, kdysi výpravčí v Gottwaldově …
Za "pánů Baťů" se v Československé ekonomice žádný marxismus–leninismus neprojevoval.
Pokud si vzpomenete na "socialistický zázrak" v podobě JZD Slušovice, později "Agrokombinát Slušovice", tak podstatou "ekonomického zázraku" byly pracovní a ekonomické metody firmy "Baťa", oblečené do socialistického kabátu. Toť vše … docent Čuba s profesorem Trnkou & spol. nedělali nic jiného, než oba Baťové & spol. a k tomu si přibrali jako právního šéfa někdejšího okresního prokurátora, takže se přesně pohybovali na hranici zákona = jako v kopané, kdy se hraje podél "autové" lajny. Proto taky všech několik desítek trestních oznámení podaných " chytrými polistopadovými nýmandy" na docenta / profesora Čubu & spol. skončilo v hluboké temnotě vesmíru.
Jenže používání baťovských metod se nemohlo veřejně přiznat, i když vyučencem firmy Baťa byl soudruh Milo(u)š Jakeš (později předseda Jednotného krajského národního výboru v Gottwaldově) a absolventem "Baťovy školy práce" byl i mladý muž Jozef Lenárt, od roku 1964 předseda vlády ČSSR … poslancem za okres Gottwaldov byl Alois Indra, někdejší ministr dopravy, kdysi výpravčí v Gottwaldově …
16.10.2005 (15:54)
srry za ten nick ;)
a ktera vozidla dostupna v zahranici sou na tom tak, aby mohla jezdit v CR ? proc treba se pri rekonstrukci koridoru delalo zabzar jen na ceske prisnejsi normy a ne tak, aby byla umoznena jakasi interoperabilita ... ja nejsem v zadnem pripade proti investicim do kolejove dopravy, jsem priznivcem vlaku a kdyz mam moznost jet vlakem .. tak vlakem jedu i kdyz je to leckdy drazsi a casove narocnejsi nez bus ... ale to sem moc nepatri .. ty prachy sou potreba jako sul, ale jen ty penize nic nevytrhnou
a ktera vozidla dostupna v zahranici sou na tom tak, aby mohla jezdit v CR ? proc treba se pri rekonstrukci koridoru delalo zabzar jen na ceske prisnejsi normy a ne tak, aby byla umoznena jakasi interoperabilita ... ja nejsem v zadnem pripade proti investicim do kolejove dopravy, jsem priznivcem vlaku a kdyz mam moznost jet vlakem .. tak vlakem jedu i kdyz je to leckdy drazsi a casove narocnejsi nez bus ... ale to sem moc nepatri .. ty prachy sou potreba jako sul, ale jen ty penize nic nevytrhnou
16.10.2005 (14:52)
Tak pocitam ze tech 14:42 bylo pro me ale ne ode mne :o) Dovolim si tvrdit, ze kazdy dopravce ma dnes moznost provozovat nakladni i osobni dopravu dle vlastnich moznosti. Pochopitelne se CD budou branit mozne konkurenci, to dela kazdy podnik. Soukromym dopravcum nic nebrani, aby si vozidla i loko poridili v zahranici, nebo nove, jenze ony ty stare plecky jsou ponekud levnejsi. Nevim o tratich osobni dopravy, ktere se rusi a byl o ne enormni zajem ze strany jinych dopravcu. Ona se tam ta doprava spis rusi, protoze o ni neni zajem ze strany objednatele (coz je ale vec jina). Do nakladni dopravy ma dnes moznost vstoupit kdokoliv, ale on to neni az tak vynosny zlaty dul, pokud mate zacina od nuly. V tom je vyhoda CD nepochybne. Ale budeme-li pokracovat ve Vasich uvahach, dospejeme k zaveru, ze nema cenu nejen investovad do infrastruktury, ale bude lepsi zeleznicni dopravu ihned ukoncit, vytrhat koleje atd. Protoze podle vasich zaveru se stejne nic nezmeni, vse bude pri starem, tak proc do toho cpat penize i dnes ? No je to take reseni, nepochybne.
Ma poznamka se ale primarne netykala zeleznice, ale Vasich soudu na vseobecnou politickou situaci a osobu premiera teto zeme.
Ma poznamka se ale primarne netykala zeleznice, ale Vasich soudu na vseobecnou politickou situaci a osobu premiera teto zeme.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










