..: Trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně bude pravděpodobně provozovat jiný dopravce :..
RegioSprinter Karlovy Vary - Rada Karlovarského kraje na svém jednání dne 21. července 2005 schválila vypsání poptávkového řízení na zajištění železniční dopravní obslužnosti na trati č. 149 Karlovy Vary - Mariánské Lázně a zpět na období 2006 až 2010.
Do soutěže se přihlásili kromě Českých drah další dva dopravci. Jedná se o společnost Viamont, a.s. a Railtrans Sokolov, s.r.o. Vítězem by se tak mohla stát společnost Viamont, která je nejlevnější. Kraj o budoucím dopravci by měl rozhodnout během listopadu 2005.

Společnost Viamont, a.s. zde plánuje nasazení motorových jednotek RegioSprinter společnosti Vogtlandbahn GmbH, které již provozuje na tratích Sokolov - Kraslice a Sokolov - Karlovy Vary d.n.
České dráhy, a.s. zde chtějí provozovat nové motorové jednotky Regionova ř. 814-914, přestavované z původních motorových a vlečných vozů 810/010 společností Pars nova.
Společnost Railtrans Sokolov, s.r.o. je známa z osobní dopravy na trati Zittau - Hrádek nad Nisou - Liberec, kde provozuje ve spolupráci se společností SBE (Sächsisch-Böhmische Eisenbahn / Sasko-Česká dráha) německé motorové vozy VT 98 (u nás řada 815). Pro trať č.149 nabídla soupravu Desiro.

Článek na webu Karlovarského kraje :
Poptávkové řízení na zajištění dopravní obslužnosti na železniční trati vedoucí z Karlových Varů do Mariánských Lázní

Článek na webu Ministerstva dopravy :
Kdo bude provozovat dopravu na trati Mariánské Lázně - Karlovy Vary?

JRtrain Poslat mail autorovi | 20.10.2005 (11:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
20.10.2005 (20:59)  
Odděleně od předchozího doporučuji věnovat pozornost tomu článečku Karlovarského kraje, který popisuje, co je to základní dopravní obslužnost.

CITUJI

Podle zákona o dráhách se za základní dopravní obslužnost územního obvodu kraje považuje zajištění přiměřené dopravy po všechny dny v týdnu z důvodů veřejného zájmu, především do škol, do úřadů, k soudům, do zdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a do zaměstnání, včetně dopravy zpět, přispívající k trvale únosnému rozvoji tohoto územního obvodu. Za tímto účelem uzavírá kraj písemnou smlouvu s dopravcem, jemuž tak vzniká závazek veřejné služby v drážní dopravě.

Ta slova "po všechny dny v týdnu" jsou hezká a v příkrém rozporu s tím co tvrdí hejtman Ústeckého kraje, kterého nezajímají "víkendové vlaky".
20.10.2005 (20:43)  
Nevím, proč by nemohla 814 "konkurovat" Regiosprinteru, který taky není nic převratného. 814 jsem neviděl, cestovat kvůli tomu do Brna se mi nechtělo, ale podle toho, co je k mání na ŽELPAGE jsou tam čalouněné sedačky s loketními a hlavovými opěrkami. Pokud mne paměť neklame, tak "Regiosprinter" takové sedačky nemá – pokud neprošel rekonstrukcí.
Desiru v provedení "Vogtlandbahn, ÖBB, DB" skutečně asi 814 konkurovat nemůže, protože tak nepohodlné a tvrdé sedačky, bez možnosti si pohodlně si natáhnout nohy nenabízi ani "slizskokoženková" 810.
VGB má 18 Regiosprinterů pořízených za výrazné finanční spoluúčasti saské vlády. Otázkou je, jaká bude turnusová potřeba vozidel a ochota VGB dlouhodobě vozidla poskytovat pro aktivity v Česku – pochybuji, že VGB je hodný strýček, který bude poskytovat vozidla "jen tak".
Nasazením Regiospinteru se cestovní rychlost podstatně nezvýší, jak se poněkud naivně domnívá karlovarský kraj. Vmax 120 km/h je na trati s nejvyšší dovolenou rychlostí 50 km/h Regiosprinteru celkem k ničemu.
registrovaný uživatel SCYL
20.10.2005 (20:43)  
to Cater854005-6
Na trati 045 opravdu Viamont nasazuje 810 + 010 popripade 704 + 010 .....
ale uvazujte tak, ze CD tuto trat neprovozuji a kdyby nebylo viamontu museli bychom tam jezdit autobusy.
registrovaný uživatel Tom
20.10.2005 (20:10)  
Podstatne je, aby vznikla konkurence. Jedine ta dokaze dopravce primet ke zlepseni. Viz autobusova doprava:) Tak uz na nekterych spojich je cestovani na urovni, pripadne i levnejsi nez s puvodnim dopravcem.
registrovaný uživatel Detail
20.10.2005 (19:24)  
Trať 149 ale patří SŽDC :o) I kdyby údržbu dělal třeba Viamont, tak na to dostane peníze od státu...
registrovaný uživatel Vladass
20.10.2005 (18:43)  
Ať vyhraje ten nejlepší! Ale nezlobte se na mě, ČD nemůžou s 814+914 nikdy konkurovat Regionsprinteru, Desiru apod. Vláček je to pěknej, ale tak někam na totál lokálku, kde dnes jezdí vytížená sólo 810 a nedá se tato trať reálně nahradit autobusy! Taková trať je k něčemu, měly by následovat nové nástupiště atd.
To, zda vybraný dopravce nasazuje a provozuje to, co slíbil, má také někdo kontrolovat.
Otevření trhu je jedinné správné řešení. Nejen proto, že ČD moc zájmu o tyto relace neprojevují, ale ČD bude mít finance i čas na investice do hlavních tratí a vozidel tamtéž.
20.10.2005 (18:32)  
Vážení, ať si tam jezdí kdochce, ale ta trať je ÚPLNĚ ve sračkách a musí to někdo taky spravit. To je ale s ???? Já bych vybral někoho kdo tam dá vozejky se 4-mi nápravami aby to nebyla taková hrůza. Kdyby šel Viamont i do opravy kolejí, tak mu fandím.
registrovaný uživatel Frava
20.10.2005 (18:31)  
To by mě zajímalo jestli by byl,tak velký zájem externích dopravců, třeba o tratě tipu Blatno u Jesenice - Bečov nad Teplou. Tam asi moc německých turistů nejezdí.
registrovaný uživatel SCYL
20.10.2005 (18:00)  
To klidne muzes ja stejne busem nejezdim:) a kdyz nekdo zemre??Jeho chyba nemel jet busem:D
registrovaný uživatel al kai da
20.10.2005 (17:45)  
I naši nejmladší členové házejí na busy kameny.A železnici chránějí jako oko v hlavě-hlavně ČD
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko