Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Karlovy Vary - Mariánské Lázně - Pokud 15.listopadu potvrdí zastupitelstvo Karlovarského kraje rozhodnutí rady, přijdou České dráhy o provozování osobní drážní dopravy na trati Karlovy Vary - Mariánské Lázně.Rada kraje tak rozhodla na základě výběrového řízení, které vyhlásila.
Do soutěže se přihlásily společnosti České dráhy, Viamont a Railtrans. Hlavním měřítkem pro výběr dopravce se stala cena za vlakový kilometr. České dráhy nabídly cenu 80,40Kč, Viamont 64,60Kč a Railtrans 84,20Kč. Rada kraje vybrala společnost Viamont. Za necelých 400 000 vlakokilometrů za rok zaplatí kraj přes 25 milionů. Ročně tak ušetří kolem šesti milionů korun.
Společnost Viamont kromě nižší ceny nabídla modernější vlaky - Regiosprintery, které si pronajímá na trať Kraslice - Sokolov (některé spoje zajíždějí až do Karlových Varů) od společnosti Vogtlandbahn.
České dráhy plánovaly, že na trať nasadí rekonstruovanou řadu 814-914.
Pokud zastupitelstvo rozhodnutí rady schválí, začne Viamont provozovat osobní dopravu od 1.ledna 2006 podle jízdních řádů, které si dohodl Viamont s krajem. Otázkou zůstává, za jaké ceny bude Viamont jezdit.
Od 11.12.2005 do 31.12.2005 budou dopravu zajišťovat ještě České dráhy.
Hejtman Karlovarského kraje zdůraznil, že pokud chtějí České dráhy dotaci na provoz osobních a spěšných vlaků od 1.1.2006, chce kraj ekonomický rozbor nákladů na jednoho cestujícího. Dle hejtmana je toto požadavek i jiných krajů. Uvidíme, jak se k tomu České dráhy postaví.
Karel Chýla
| 22.10.2005 (17:18)
| 22.10.2005 (17:18)Zusammenhängende Nachrichten

23.10.2005 (20:31)
O rychlikach jeste neni rozhodnuto! Zatim byla vypsana pouze soutez MD...
23.10.2005 (20:00)
ps: Řekl jsem snad že ano??
23.10.2005 (19:12)
Vojta H: Na trati 030 NEBYL Ministerstvem dopravy ČR Connex vybrán.
23.10.2005 (18:02)
A kdo byl zájemce o R Plzeň - Most
23.10.2005 (17:05)
Neral: mluvilo se také o 8 párech rychlíků na 030, předpokládaní zájemci byli ČD a Connex. Ale bližší info nemám.
23.10.2005 (14:17)
jsou nějaké zprávy o tom, u jakých tratí budou výběrová řízení následovat?
23.10.2005 (12:41)
Nejčastější dotace na jeden bus/km je kolem 27kč.
Tržba jde objednavateli,což je většinou KU.
Takže některé linky můžou KU i vydělávat.
Tržba jde objednavateli,což je většinou KU.
Takže některé linky můžou KU i vydělávat.
23.10.2005 (12:10)
Paráda, už se těším až se pojedu projet s Viamontem po trati 149. A o přípoje bych se nebál, to by museli u Via být padlí na hlavu, kdyby jezdili v ne-přípojových časech. Navíc pokud to bude podobné jako na 145 Sokolov - Kraslice, kde je přibližně hodinový takt po celý den, tak něco pojede vždycky. Jak už tu někdo psal - Jen tak dál... :)
23.10.2005 (6:43)
Viamont má vlaky pěkně čisté, to je určitě pozitivum. Fíra tam mimo jiné zodpovídá za čistotu WC.
No a Regiosprinter je vskutku paráda. Je to sice více tramvaj než vlak, ale má to úžasný odpich. Díky tomu by snad mohlo i dojít ke zkrácení jízdních dob oproti ČD.
No a Regiosprinter je vskutku paráda. Je to sice více tramvaj než vlak, ale má to úžasný odpich. Díky tomu by snad mohlo i dojít ke zkrácení jízdních dob oproti ČD.
23.10.2005 (3:39)
nevite jak se pohubuji ceny za buskilometr?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










