Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Karlovy Vary - Mariánské Lázně - Pokud 15.listopadu potvrdí zastupitelstvo Karlovarského kraje rozhodnutí rady, přijdou České dráhy o provozování osobní drážní dopravy na trati Karlovy Vary - Mariánské Lázně.Rada kraje tak rozhodla na základě výběrového řízení, které vyhlásila.
Do soutěže se přihlásily společnosti České dráhy, Viamont a Railtrans. Hlavním měřítkem pro výběr dopravce se stala cena za vlakový kilometr. České dráhy nabídly cenu 80,40Kč, Viamont 64,60Kč a Railtrans 84,20Kč. Rada kraje vybrala společnost Viamont. Za necelých 400 000 vlakokilometrů za rok zaplatí kraj přes 25 milionů. Ročně tak ušetří kolem šesti milionů korun.
Společnost Viamont kromě nižší ceny nabídla modernější vlaky - Regiosprintery, které si pronajímá na trať Kraslice - Sokolov (některé spoje zajíždějí až do Karlových Varů) od společnosti Vogtlandbahn.
České dráhy plánovaly, že na trať nasadí rekonstruovanou řadu 814-914.
Pokud zastupitelstvo rozhodnutí rady schválí, začne Viamont provozovat osobní dopravu od 1.ledna 2006 podle jízdních řádů, které si dohodl Viamont s krajem. Otázkou zůstává, za jaké ceny bude Viamont jezdit.
Od 11.12.2005 do 31.12.2005 budou dopravu zajišťovat ještě České dráhy.
Hejtman Karlovarského kraje zdůraznil, že pokud chtějí České dráhy dotaci na provoz osobních a spěšných vlaků od 1.1.2006, chce kraj ekonomický rozbor nákladů na jednoho cestujícího. Dle hejtmana je toto požadavek i jiných krajů. Uvidíme, jak se k tomu České dráhy postaví.
Karel Chýla
| 22.10.2005 (17:18)
| 22.10.2005 (17:18)Zusammenhängende Nachrichten

23.10.2005 (2:48)
nevite jak se pohubuji ceny za buskilometr?
22.10.2005 (22:15)
Myslím, že přípoje si zajistí kraj a je i v zájmu Viamontu, aby spoje navazovaly, protože když to nebude navazovat, nebudou lidé tolik jezdit...
22.10.2005 (22:13)
Jízdní řád, který vydají ČD si s krajem dohodly ČD a bude platit jen 11. - 31.12.2005.
Viamont si dohodl jiný jízdní řád, který bude platit od 1.1.2006 prý tam "načárali" ještě více spojů, než ČD...
Viamont si dohodl jiný jízdní řád, který bude platit od 1.1.2006 prý tam "načárali" ještě více spojů, než ČD...
22.10.2005 (21:24)
Nějak jsem nepochopil větu o jízdních řádech. Existuje konečný návrh GVD, který dozná zásadních změn??
Jinak vítám, že tam bude Viamont, protože si ho pojedu otestovat. Zatím byl pro mne vlakem nedostupný a čtyřnásobnou cenu za přiblížení autem nehodlám obětovat. Uvidím, co je to pro cestujícího za úžasnost. Pro kraj to je jasné - ušetří korunky.
ad Zad: Jinak vlakokilometry bych řekl, že je celkem jasná hodnota cosi vypovídající o projetých kilometrech nějakým vlakem. To jediné, co si může občan spočítat z veřejného jízdního řádu. Deset dalších dost důležitých údajů je zde neznámých.
To by mne celkem netrápilo, mně spíš zajímá, zda grafikon Viamontu bude v M.L. navazovat na rychlíky z Vídně a z Prahy. Přeloženo do češtiny příjezd do M.L. v sudou +45 a odjezd z M.L. v lichou +15. Pokud tomu tak nebude, budu velmi, ale velmi sprostý až budu nej... a vyloučí mne z diskuse.
Ono totiž je pro cestující rozhodující, zda mu něco jede, než s kým to jede.
Jinak vítám, že tam bude Viamont, protože si ho pojedu otestovat. Zatím byl pro mne vlakem nedostupný a čtyřnásobnou cenu za přiblížení autem nehodlám obětovat. Uvidím, co je to pro cestujícího za úžasnost. Pro kraj to je jasné - ušetří korunky.
ad Zad: Jinak vlakokilometry bych řekl, že je celkem jasná hodnota cosi vypovídající o projetých kilometrech nějakým vlakem. To jediné, co si může občan spočítat z veřejného jízdního řádu. Deset dalších dost důležitých údajů je zde neznámých.
To by mne celkem netrápilo, mně spíš zajímá, zda grafikon Viamontu bude v M.L. navazovat na rychlíky z Vídně a z Prahy. Přeloženo do češtiny příjezd do M.L. v sudou +45 a odjezd z M.L. v lichou +15. Pokud tomu tak nebude, budu velmi, ale velmi sprostý až budu nej... a vyloučí mne z diskuse.
Ono totiž je pro cestující rozhodující, zda mu něco jede, než s kým to jede.
22.10.2005 (21:24)
vlakokilometr = delka useku, ktere vlaky ujedou * pocet dni v roce, kdy jedou.
Kdyz se to vsechno poscita, vyjdou vlakokilometry za rok.
Kdyz se to vsechno poscita, vyjdou vlakokilometry za rok.
22.10.2005 (20:49)
co je to vlakokilometr?
22.10.2005 (20:22)
Ta smlova je snad do roku 2010 (jen nevim jestli do 1.1. nebo 31.12.), nicmene je dlouhodoba. Jinak by ani nemela logiku.
22.10.2005 (19:44)
Nikde jsem se nedocet na jak dlouho je ta smlouva podepsana, jeslti jen na rok a pak se bude jednat znova, tezko si nekdo dovoli leasovat novy vozidlo, kdyz nema jistotu dlouhodobejsiho kontraktu.
22.10.2005 (17:56)
No, otázka je, co by na těch jiných tratích jezdilo... Vogtlandbahn zas moc vozidel navíc nemá, ČD jim 810tky nepůjčí, takže leda nějaký nákup nových... Myslím, že by se vyplatilo, kdyby nakoupil Viamont další nová Desira společně Vogtlandbahnem...
22.10.2005 (17:43)
Presne tak, jen do toho VIamonte:)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










