Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Středočeský kraj - V pátek 21.10. bylo možné se na středočeských tratích setkat se zajímavým spolucestujícím. Hejtman Středočekého kraje Ing. Petr Bendl se rozhodl osobně přezkoumat situaci na tratích, na nichž by měla být od letošního prosince zastavena osobní doprava. Hejtman se vydal vlakem z Nučic do Rudné a z Čisovic do Nové Vsi pod Pleší. Důvodem této "poznávací" cesty bylo především velké množství protestů, kterými byl KÚ doslova zavalen po zveřejnění informace o zastavení dopravy. Ze slov hejtmana Bendla cituji: "Přesvědčil jsem se, že na tratích Vrané nad Vltavou - Dobříš i Beroun - Rudná - Praha rozhodně nejezdí prázdné soupravy. Navrhnu proto v pondělí 24.10. na jednání zastupitelstva, aby se původní rozhodnutí přehodnotilo. Odboru dopravy dáme za úkol, aby s Českými drahami připravil návrh, jak osobní dopravu na některých tratích zachovat a provozovat ji hospodárněji." Podle hejmana by se podobně měly prověřit ještě tratě Louny - Rakovník a Vraňany - Straškov. Ing. Bendl chce též jednat s primátorem hl m. Prahy Pavlem Bémem o finanční účasti hlavního města, protože některé spoje využívají z velké části právě Pražané.Martin Hanzal | 23.10.2005 (18:44)
Související zprávy

25.10.2005 (10:47)
860 003: Mě by to taky zajímalo....
25.10.2005 (7:24)
To 860 003: Kde to píšou, že budou jezdit přímé vlaky Praha-H.Beřkovice??? Docela by mě to zajímalo...
24.10.2005 (19:53)
Doufám, že když už sám Bendl došel k názoru, že je nesmyslem rušit 210 a 173, tak mu také dojde, že neexistují jen České dráhy, ale že na hosporárnějším a efektivnějším provozu je možné se mnohem lépe dohodnout se soukromými dopravci. Naprosto nechápu, že tuhle možnost ani on sám, ani zastupitelství Středočeského kraje vůbec neberou v potaz. Vážně uvažuji o tom, že mu o tom půjdu osobně poreferovat.
Mimochodem, jeho dnešní vyjádření je docela zajímavé. Prohlásil, že rušení vlakových spojů na daných tratí nebylo vůbec z iniciativy kraje, ale naopak ČD kraji doporučily, že s těmito tratěmi dále nepočítají, což Šťáhlavský samozřejmě vzápětí popřel. Nicméně, jestli je to pravda (o čemž nejsem sám úplně přesvědčený), pak si opravdu nelze přát nic jiného, než aby modrá armáda šla kompletně definitivně do výslužby.
Mimochodem, jeho dnešní vyjádření je docela zajímavé. Prohlásil, že rušení vlakových spojů na daných tratí nebylo vůbec z iniciativy kraje, ale naopak ČD kraji doporučily, že s těmito tratěmi dále nepočítají, což Šťáhlavský samozřejmě vzápětí popřel. Nicméně, jestli je to pravda (o čemž nejsem sám úplně přesvědčený), pak si opravdu nelze přát nic jiného, než aby modrá armáda šla kompletně definitivně do výslužby.
24.10.2005 (19:14)
Přesně tak v neděli na 210 zase zadarmo! Cena odpovídala kvalitě(810). Chtělo by to nějakého soukromníka jako v Karlovarském kraji. Takový Regiosprintery to by bylo super.
24.10.2005 (18:49)
ad Comar : Velká část občanů Dolního Rakouska jezdí do zaměstnání do Vídně. Onehdá jsem jel osobním vlakem s odjezdem z Břeclavi v 5.37 a počínaje zastávkou Bernardstahl se začal plnit "dělnickou frekvencí".
V rámci velké části Dolního Rakouska = linie Wiener Neustadt – St. Pölten – Krems a.d. Donau - Horn - Sigmundsherberg – hranice CR / SK / HU = včetně spolkové země Burgenland existuje dopravní svaz VOR, v němž platí jednotný tarif pro všechny dopravce. Naproti tomu v rámci Středočeského kraje platí jednak tarif PID (Pražská integrovaná doprava), resp. dopravní obslužnost objednává a platí ROPID a do toho se prolíná "zajištění dopravní obslužnosti" Středočeským krajem. Na jednom "dopravní smetišti" tak působí dva kohouti. Přitom občané dojíždějící z obcí na trati 210 do Prahy do zaměstnání platí na základě zákona o rozpočtovém určení daní daně z příjmu do rozpočtu hlavního města, ale náklady na dopravu by jim měl hradit kraj. Potíž je taky s tím, že v autobusech na Dobříš platí tarif PID, ale tarif PID není plně integrován na trati 210 na Dobříš …
Řešením by bylo, aby za dopravní obslužnost v rámci PIDu odpovídal jenom ROPID a Středočeský kraj by po finanční stránce komunikoval jen s ROPIDem a nikoli jednotlivými dopravci. Zbytek kraje by si řešil kraj sám.
V rámci velké části Dolního Rakouska = linie Wiener Neustadt – St. Pölten – Krems a.d. Donau - Horn - Sigmundsherberg – hranice CR / SK / HU = včetně spolkové země Burgenland existuje dopravní svaz VOR, v němž platí jednotný tarif pro všechny dopravce. Naproti tomu v rámci Středočeského kraje platí jednak tarif PID (Pražská integrovaná doprava), resp. dopravní obslužnost objednává a platí ROPID a do toho se prolíná "zajištění dopravní obslužnosti" Středočeským krajem. Na jednom "dopravní smetišti" tak působí dva kohouti. Přitom občané dojíždějící z obcí na trati 210 do Prahy do zaměstnání platí na základě zákona o rozpočtovém určení daní daně z příjmu do rozpočtu hlavního města, ale náklady na dopravu by jim měl hradit kraj. Potíž je taky s tím, že v autobusech na Dobříš platí tarif PID, ale tarif PID není plně integrován na trati 210 na Dobříš …
Řešením by bylo, aby za dopravní obslužnost v rámci PIDu odpovídal jenom ROPID a Středočeský kraj by po finanční stránce komunikoval jen s ROPIDem a nikoli jednotlivými dopravci. Zbytek kraje by si řešil kraj sám.
24.10.2005 (17:35)
To se ale ten Bendl projel (Nučice-Rudná a Čisovce-Nová Ves pod Pleší).....
24.10.2005 (11:23)
...hejtman byl před pár dny pěkně naštván katastrofální obslužností produkovanou ČD, takže jeho "výlety" jsou jedním z mnoha důsledků.
Co se týká 210, z vlatních (i mých známých) zkušeností vím, že se tam jezdilo a jezdí zadarmo, do kapsy, za svačinu apod.. Takže vcelku jednoduchá logika: malé tržby = málo cestujících. Přičteme-li vysokou režii ČD, zavření je na spadnutí ...
Co se týká 210, z vlatních (i mých známých) zkušeností vím, že se tam jezdilo a jezdí zadarmo, do kapsy, za svačinu apod.. Takže vcelku jednoduchá logika: malé tržby = málo cestujících. Přičteme-li vysokou režii ČD, zavření je na spadnutí ...
24.10.2005 (10:14)
Ona ta trať asi zůstane v úseku Vraňany-Horní Beřkovice a budou na ní jezdit přímé vlaky Praha-Horní Beřkovice. Souprava 163+5B s přepřahem na 749. Interval 60 minut a v budoucnu se bude zkracovat.
24.10.2005 (9:18)
Twix: No já jsem nedávno slyšel, že teď by chtěli zrušit jednu část 095 a s první změnou na jaře zbytek. Což je šílenost, protože hlavně ze Straškova do H.Beřkovic jezdí spousta lidí do práce (psych.léčebna).Sám jsem to zažil,protože jsem takto 3 roky jezdil a jak ranní, tak odpolední vlaky byly plné.Dále o víkendy tam jezdí jak lidé na Říp, tak do léčebny na návštěvy.Stále totiž jsou lidé, kteří jedou raději vlakem než autem (autobus tam o víkendu nejezdi).
24.10.2005 (8:56)
TO dotace: jo 095 nahradit autobusem, ale je to takové objíždění, že se to nevyplatí.Vlak jede přímo a gumokol musí jet velkými objížďkami.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko










