..: Hejtman Bendl osobně zkoumal vytíženost vlakových spojů :..
Středočeský kraj - V pátek 21.10. bylo možné se na středočeských tratích setkat se zajímavým spolucestujícím. Hejtman Středočekého kraje Ing. Petr Bendl se rozhodl osobně přezkoumat situaci na tratích, na nichž by měla být od letošního prosince zastavena osobní doprava. Hejtman se vydal vlakem z Nučic do Rudné a z Čisovic do Nové Vsi pod Pleší. Důvodem této "poznávací" cesty bylo především velké množství protestů, kterými byl KÚ doslova zavalen po zveřejnění informace o zastavení dopravy. Ze slov hejtmana Bendla cituji: "Přesvědčil jsem se, že na tratích Vrané nad Vltavou - Dobříš i Beroun - Rudná - Praha rozhodně nejezdí prázdné soupravy. Navrhnu proto v pondělí 24.10. na jednání zastupitelstva, aby se původní rozhodnutí přehodnotilo. Odboru dopravy dáme za úkol, aby s Českými drahami připravil návrh, jak osobní dopravu na některých tratích zachovat a provozovat ji hospodárněji." Podle hejmana by se podobně měly prověřit ještě tratě Louny - Rakovník a Vraňany - Straškov. Ing. Bendl chce též jednat s primátorem hl m. Prahy Pavlem Bémem o finanční účasti hlavního města, protože některé spoje využívají z velké části právě Pražané.

Martin Hanzal | 23.10.2005 (18:44)
Související zprávyopen/close

  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
24.10.2005 (3:47)  
Proc by neslo u kraju/mest/ulic operovat s HDP/HNP? Ja osobne NEVIM, ze by to muselo byt spojovano vyhradne se statnim uctem (ackoliv zpravidla je). vyraz typu "Delat v Praze Praze HDP" za zadne faux pas nepovazuji, je to jasne popsany jev, pro ktery prislusny vyraz neexistuje
registrovaný uživatel TCM
24.10.2005 (2:33)  
Dokončení (omylem jsem zmáčkl enter): samozřejmě se nezapočítávají účastníci nostalgických jízd.
...lepším přístupem k zákazníkům a nízkými tarify, které jsou důsledkem racionalizace hospodaření.
registrovaný uživatel mike
24.10.2005 (2:32)  
StC kraj by mel trochu zatrast situaci a pozadovat vetsi konkurenci. Soukromnik motivovany incentivami typu "na jedno obsazene misto dostanes cestovne za dalsi" by udelal maximum pro to, aby lidi do vlacku dostal. Zato CD si odliv lidi neberou vubec osobne (tadle globalizace a IAD, vite) a namisto zvyseni rychlosti, uklidu a zprisneni vyberu jizdneho si reknou o pokryti "prokazatelne ztraty".

Vytizenost jedineho spoje o vikendu asi neni moc velky argument, ale chapu, ze je lepsi papirove nemit trat zavrenou.
registrovaný uživatel TCM
24.10.2005 (2:29)  
vladass, NIcKON: Já s tím polemizuji, a to dost výrazně! Opět černobílé vidění světa. Kdo říká, že tratě musí nutně provozovat ČD? Ano, v případě, že na mnohých v současnosti málo využívaných tratích bude nadále hospodařit černá díra ČD, tak zřejmě nic jiného, než jejich zrušení nepřipadá v úvahu, ale jestliže se dá příležitost soukromým dopravcům, je možnost, že se traťe opět začnou využívat. Názorným příkladem jsou JHMD. Za provozování úzkokolejek Českými dráhami počet cestujících stále klesal. Po převzetí (nebo spíš znovuoživení) JHMD se počet cestujích neustále zvyšuje o 7 - 15 % ročně (viz poslední výroční zpráva JHMD na www.jhmd.cz)a to se samozřejmě nezapočítávají . Čím to asi bude? Zřejmě lepším přístupem
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
24.10.2005 (1:05)  
S tím tu zřejmě nikdo nepolemizuje. Jenže zatím zjevně neexistují jednoznačná měřítka kdy ještě trať tak tak nezrušit a kdy už ano, takže hrozí, že se v něčích polosoukromých zájmech napáchají později těžko nahraditelné škody.

Btw, osobní doprava tratě neživí. Ví tu někdo z vás, jak to vypadá s tzv. Vlečkovým tarifem, o kterém se nedávno mluvilo jako o rozhodujícím na misce vah mnoha podniků, váhajících, zda ne-/zrušit vlečky a dopravu po železnici??
editor nebo admin ŽP vladass
24.10.2005 (0:51)  
Přiznejme si jeden fakt. Provozovat všude všechny tratě nelze. Ty časy, kdy to šlo a fungovalo už minuly!
Já mám také, svým způsobem, rád vláček motoráček. Má to něco do sebe, ale to není podstatné. Nevytížené a lehce nahraditelné tratě rušit! Možná je to kacířská myšlenka, ale je to jediná cesta.
Argumenty, že to bus někdy nepobere jsou zcestné. Tyto časy se dají zjistit a atubusovou dopravu jednoduše a poměrně levně posílit. Stejně tak o turistickou sezónu apod.
A nezlobte se na mě. Do 954 Karosy se vejde báglů opravdu hodně.

Pokud se zruší nevytížené a nahraditelné tratě, zbyde na ty vytížené, na ty potřebné. Pak budou mít ČD více prostředků i času na rozvoj takových tratí a zlepšování prostředků a provozu na nich!
editor nebo admin ŽP Twix
23.10.2005 (22:48)  
Tak ještě jednou k Vraňany - Straškov, kterou jsme tady začali rozvádět. Je možná pravda že by se to vždy do autobusu vešlo (i když nevím, plný až k stání to bylo o říjnovým víkendu, tak co potom o prázdninách), ale budou lidi tím autobusem chtít jezdit? Řekne si skupinka lidí "Pojedeme na Říp, někam vlakem a pak nám za 40 minut "navazuje" autobus, třeba se do něj i vejdeme, určitě tam platí skupinová či zpáteční sleva a teď v červenci tam horko nebude, bude to odpočinková cesta..." Schválně to přeháním a vím že 810/809 není Desiro, ale myslím že něco na tom bude (ne že bych s tímhle argumentem o atraktivitě autobusu běžel na krajský úřad). A ještě jednou, když chcete všechny vlaky do Straškova zrušit, dál do Libochovic je necháte?
editor nebo admin ŽP Gustaff
23.10.2005 (22:26)  
Martin: Myslim, že to s tím HDP každý pochopil, ačkoliv jistě také každý ví, že HDP= Hrubý domácí produkt, tedy produkt generovaný státem, nikoliv hlavním městem. Takže jestli tady někdo dělá chytrého, tak to určitě není Comar.
registrovaný uživatel comar 
23.10.2005 (22:02)  
Martin: pojem hdp by asi trochu mimo, omlouvam se. Chtel jsem tim rict, ze Praha z toho profituje, ze tam kazdy den dojizdi tisice lidi pracovat.
registrovaný uživatel Martin
23.10.2005 (21:33)  
docela by mě zajímalo jak můžete v tomhle případě operaovat s pojmem HDP...zřejmě evidentně nevíte co to znamená, akorát se snažíte být nejchytřejší...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko