..: Pendolina budou provozována jako společné spoje ČD a ČSA :..
Praha - Dnes v 9:00 hod. byla na 2. koleji pražského Masarykova nádraží připravena souprava pendolino, ve které se konala tisková konference věnovaná podpisu Memoranda o spolupráci mezi ČD a ČSA. Cestující z Ostravy, Olomouce a Pardubic, kteří budou chtít letět z pražského ruzyňského letiště, mohou využít pro cestu vlaku SC PENDOLINO.

Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a. s., a Jaroslav Tvrdík, předseda představenstva a prezident Českých aerolinií, a.s., dnes symbolicky na palubě rychlovlaku pendolino podepsali „Memorandum o spolupráci při společném provozování vlaků SC Pendolino“. To vytyčuje základní rámec rozsahu vzájemné spolupráce mezi oběma dopravci, díky které se spoje SC Pendolino Českých drah stanou již od zahájení provozu 11. prosince 2005 také linkami Českých aerolinií. Rezervace cestovních dokladů jak na straně ČD tak na straně ČSA budou zahájeny v pondělí 7. listopadu.

Všechny vlaky SC Pendolino spojující Ostravu Olomouc, Pardubice a Prahu se od 11. prosince 2005 stanou tzv. codesharovými spoji Českých drah a Českých aerolinií. Spoje SC Pendolino doplní současnou nabídku leteckého spojení provozovaného ČSA mezi Ostravou a Prahou.
V rámci rezervace „letenky“ pro spoj SC Pendolino získá cestující také nárok na bezplatnou přepravu transferovým autobusovým spojením Rail BUS, které bude v pravidelných intervalech zajišťovat rychlou a pohodlnou přepravu mezi nádražím Praha Holešovice a letištěm Praha Ruzyně a zpět.
Všichni cestující s rezervacemi ČSA budou vlaky SC Pendolino přepraveni ve vozech první třídy. Nástup do vlaku přitom již nebude vyžadovat zakoupení dalšího cestovního dokladu Českých drah.
Dopravci nyní pracují na tom, aby zavazadla mohla být odbavena již v železničních stanicích.

Zdroj a foto : České dráhy

Celá tisková zpráva ČD

upravil : -jr-

CSPSV | 2.11.2005 (17:11)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Malý Cestovatel
03.11.2005 (9:26)  
To Hroch: A co postavit úplně novou (V)RT trať na letiště přímo z holešovického (bubenečského) nádraží? Kdysi tato varianta byla i studijně řešena, ale bylo od ní upuštěno pro finanční náročnost. Ale dnes je úhel pohledu ze strany SŽDC jiný. Když se raději postaví 19km tunel do Berouna, tak proč by měl být problém postavit 5km tunel z Bubenče do Nebušic a dál trať po polích až na letiště? Stejně varianta rychlodráhy přes Dejvice je politicky neprůchodná a přes Semmering se nedá vykouzlit nic zázračného (Vmax nelze příliš zvýšit a druhá kolej už se nikam nevejde).

Co na to pan projektant Kalčík?
Web
03.11.2005 (9:14)  
Mates: Neco takoveho si vymejsli kazda obec, ktera zdedila nejake to vojenske letiste, okolo Prahy napr. Milovice a Vodochody... Ale v tech projektech jde A) o letiste pro nizkonakladovky, pro ktere se stava Ruzyne moc drahou, nebo B) o cargo letiste. (protože někdo letěl do Londýna a zjistil, že tam je víc letišť, drobnosti jako koncentrace obyvatel už ho nezajímají)

Jinak v blizke dobe by se mela na Ruzyni zacit stavet nova paralelní dráha, tedy nějaké myšlenky o odsunutí jsou dost směšné...
registrovaný uživatel Mates 
03.11.2005 (9:06)  
2Glagol: neco takoveho se vymejsli a tim letistem je Pribram
registrovaný uživatel Giba
03.11.2005 (9:04)  
Myslim ze kdyby presrup na letiste byl az v Bubenci tak by se cesta busem znacne zkratila. Jen by tam museli krapet opravit budovu.
registrovaný uživatel Web
03.11.2005 (8:58)  
Možná do budoucna by byla vhodná také spolupráce s Ogden/Menzies, jako dodavatelem služeb pro většinu cizích aerolinek v Praze. Jinak ta levá "letuška" má očividně uniformu SC Pendolino.
03.11.2005 (8:55)  
Jasně, Pendolino není na zavazadla vůbec stavěné. A už vůbec ne na přepravu už odbavených zavazadel. Jen si vzpomeňte na ty velkoprostorové vagony na Vindoboně - ty prostě nemají zadní sedačky a místo nich jsou tam police na zavazadla. V Pendlonu se holt "efektivně využil prostor", takže kufry asi bude vozit na klíně... :-/
dopisovatel nebo člen ŽP Web
03.11.2005 (8:54)  
Odbavování před nástupem je ohromná věc, v Ostravě dát zavazadlo a už se o něj nemuset starat - perfekt. Myslím, že je to především kvůli tomu mezičlánku v busu, neb tahat do busu bagáž by se jistě nikomu nechtělo. Jak to bude probíhat v Pendolínu s bágly nevím, ale předpokládám, že samotné celní odbavení (resp. rentgen prohlídka) zavazadel bude probíhat až na Ruzyni (i dnes se zavazadla kontrolují až po check-inu někde v zázemí letiště).
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
03.11.2005 (8:43)  
1) Především, je to průlomový a revoluční krok. Nechme se překvapit jak to bude ve skutečnosti fungovat. Třeba budeme příjemně překvapeni.

2) Odbavovaní zavazadel před nástupem do Pendolina je asi blbost. Může se však vyřešit postupem času menší konstrukční úpravou interieru.

3) Rychlost přepravy Holešovice - Ruzyně. Dokázal bych si představit rychlejší řešení. A to, kdyby vlak zastavil nejen v Holešovicích (pro běžné cestující jedoucí do centra města), ale kdyby měl konečnou až v Bubenči nebo v Roztokách u Prahy (pro letecké cestující) odkud by přeprava RailBusem byla o mnoho rychlejší a spolehlivější.

4) Tento CodeShare je pro Pendolino obrovská šance, jak zvýšit vytíženost vlaku. Uvidíme...To je pouze můj názor.
registrovaný uživatel Glagol
03.11.2005 (7:52)  
Hrochovi atd. Co se zkusit na problém podívat z poněkud jiného úhlu. Například postavit (upravit) letiště na místě kde již je železniční spojení, popřípadě se dá vybudovat podstatně snáz než viz.Ruzyně. Ono k tomu stejně jednou dojde. Co třeba takové Milovice? Jinak k samotnému obsahu zprávy-pochvala CD&CSA,možná by se to dalo aplikovat i šířeji.
registrovaný uživatel Unipuls
03.11.2005 (7:14)  
Ve zprávě jsem nevyčetl, jak bude garantována návazná letecká doprava v případě zpoždění. Když uvážíme, že příplatek za Super City Pendolino se bude vracet až od 60 minut, tak to si ČD při jízdní době 3,5 hod moc nefandí. A když je tedy zpoždění do jedné hodiny OK, tak jakou časovou rezervu pro let s OK si má cestující plánovat? A je to rizko ztráty letu v tom případě na něm? O tom všem zpráva taktně mlčí.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko