..: Pendolina budou provozována jako společné spoje ČD a ČSA :..
Praha - Dnes v 9:00 hod. byla na 2. koleji pražského Masarykova nádraží připravena souprava pendolino, ve které se konala tisková konference věnovaná podpisu Memoranda o spolupráci mezi ČD a ČSA. Cestující z Ostravy, Olomouce a Pardubic, kteří budou chtít letět z pražského ruzyňského letiště, mohou využít pro cestu vlaku SC PENDOLINO.

Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a. s., a Jaroslav Tvrdík, předseda představenstva a prezident Českých aerolinií, a.s., dnes symbolicky na palubě rychlovlaku pendolino podepsali „Memorandum o spolupráci při společném provozování vlaků SC Pendolino“. To vytyčuje základní rámec rozsahu vzájemné spolupráce mezi oběma dopravci, díky které se spoje SC Pendolino Českých drah stanou již od zahájení provozu 11. prosince 2005 také linkami Českých aerolinií. Rezervace cestovních dokladů jak na straně ČD tak na straně ČSA budou zahájeny v pondělí 7. listopadu.

Všechny vlaky SC Pendolino spojující Ostravu Olomouc, Pardubice a Prahu se od 11. prosince 2005 stanou tzv. codesharovými spoji Českých drah a Českých aerolinií. Spoje SC Pendolino doplní současnou nabídku leteckého spojení provozovaného ČSA mezi Ostravou a Prahou.
V rámci rezervace „letenky“ pro spoj SC Pendolino získá cestující také nárok na bezplatnou přepravu transferovým autobusovým spojením Rail BUS, které bude v pravidelných intervalech zajišťovat rychlou a pohodlnou přepravu mezi nádražím Praha Holešovice a letištěm Praha Ruzyně a zpět.
Všichni cestující s rezervacemi ČSA budou vlaky SC Pendolino přepraveni ve vozech první třídy. Nástup do vlaku přitom již nebude vyžadovat zakoupení dalšího cestovního dokladu Českých drah.
Dopravci nyní pracují na tom, aby zavazadla mohla být odbavena již v železničních stanicích.

Zdroj a foto : České dráhy

Celá tisková zpráva ČD

upravil : -jr-

CSPSV | 2.11.2005 (17:11)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel comar 
02.11.2005 (22:36)  
okjet: s tim muzu jedine souhlasit. V pendolinu je fakt strasne malo mista na zavazadla. Na EC do Vidne to bude asi docela problem a pokud to ma jezdit i jako soucast letecke dopravy, tak si fakt nedokazu predstavit, kam se ty kufry budou davat.
registrovaný uživatel okjet
02.11.2005 (21:57)  
680 nejsou vůbec uzpůsobeny pro přepravu zavazadel, natož v neexistujících samostatných oddílech. V tomto pohledu je tato jednotka pouze pro regionální dopravu do zaměstnání a zpět. Jsem zvědav, jak se tam vleze cestující s 20 kg zavazadel ( 30 kg first class). Jde jen populistický výkřik s podtextem: kam s ním.
registrovaný uživatel Hroch 
02.11.2005 (21:18)  
J.Kalčík, mpanek:
Ohledně busu si mylsím totéž. Bude to nejproblémovější místo celé trasy a doufám, že toto pomůže tlaku na stavbu ŽELEZNIČNÍHO spojení na letiště. Já osobně bych obzvláště pro tento účel preferoval Semering:
a) je podle mě o něco průchodnější, co se týče schvalování
b) bude moci být obslouženo letiště i hl.n.
02.11.2005 (20:50)  
Souhlasím s mpánkem. Převratný počin vidím v tom, že konečně někomu došlo, že letiště nepoužívají jen Pražáci a jestli to takto začne fungovat, zajisté brzy pochopí, že metro nebo lokálka z Masaryčky na letiště je úlet chorých pražských mozků.
Student Agency jezdí minibusem z Florence, ale některé spoje z Východu táhne až na letiště. Jestliže do relativně luxusnější relace (pendolino 1.tř., letadlo) vložíte autobus zapráskanýma pražskýma ulicema, tak to silně ztrácí na půvabu. Jako optimista očekávám další přílohy memoranda, kde se bude společně usilovat o přímém vlakovém spojení na letiště. Tím samozřejmě nemyslím oprášení lokálky co končí na regionálním nádražíčku a není nikam napojena.
registrovaný uživatel mpanek
02.11.2005 (19:59)  
at je to jak je to, klobouk dolu nad takovym pocinem, prijemne prekvapeni, technicke problemy se vyresi casem, nejdulezitejsi v teto nabidce je profesionalita
registrovaný uživatel wałbrzych
02.11.2005 (19:48)  
pro-vo-zo-vá-nA!
registrovaný uživatel comar 
02.11.2005 (19:43)  
odbaveni zavazadel uz v Ostrave je sice pekny napad, ale tezko proveditelny. Pendolino na to neni vybavene. Pokud by byl check-in uz v Ostrave, tak by potom zavazadla musely jet oddelene od cestujicich, jak uz vlastne rekl MZ. Pri spolupraci Lufthansy a DB se na to v ICE3 pouziva tzv. lounge na konci vlaku. Ubere to jen par mist a pritom je to na konci vlaku a da se to zamknout, takze se to tim oddeli od cestujicich. Jenze pendolino nema zadny takto snadno oddelitelny usek/kupe apod.
02.11.2005 (19:25)  
To MZ Nemate pravdu. Jezdim tu trasu (sever - Holesovice - Letna - Bubenec - dale na Suchdol velmi casto) a ve smeru na letiste se se zacpou setkate jen velmi malo. V opacnem smeru je to pravda o neco pomalejsi, ale zdrzeni muze byt do 15 minut (skakani od ruske ambasady k MV).
registrovaný uživatel Intercity
02.11.2005 (18:56)  
Zajímevé by bylo, kdyby se dalo na jízdenku SC letět letadlem. Byl bych velmi zvědav, co by bylo využíváno více :-)
02.11.2005 (18:49)  
Informace o rychlém spojení je půvabné. Jediná trasa vede Veletržní ulicí, které patří k nejzatíženějším v Praze. Jinudy to prakticky nejde … (z důvodu "neprůjezdnosti" města se v případě výluky na trati 120 nerealizuje "NAD" prostřednictvím BUS, ale pomoci TRAM 26 MHD do Dejvic (Hradčanská)nebo k nádraží Veleslavín, což je rychlejší než BUS.
Představa o odbavení zavazadel v ŽST je fantastická. Kde bude v EJ 680 prostor pro "odbavená" zavazadla, tak aby k nim neměl nikdo přístup – při cestě mimo EÚ je třžeba celní odbavení, izraelská ELAL si dělá sama podrobnou bezpečnostní kontrolu zavazadel – ví proč … taky nadváha …
tady se někdo shlédl ve vídeňském modelu CAT, ale tam se za vlak "zahlem" 8 EURO, zatímco S–Bahn jede za 3.20 EURA …
Ve Vídni jezdi letištní bus z nádraží Wien West kolem Wien Südbf, jenže tam je to o něčem jiném …
Za dobu cestu z Letiště do Holešovic + cesta vlakem bude letecký cestující v Ostravě … i kdyby měl v Ruzyni čekat 3 hodiny.
Hlavně bude zajímavé, jak 11.12. vyjedou 680 v potřebném počtu …
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko