..: Novinky v JŘ 2005/2006 :..
350Praha - Od 11.12.2005 do 9.12.2006 bude platit Jízdní řád 2005/2006. Během jeho platnosti se počítá se 2 změnami - 26.2.2006 a 28.5.2006. Dálkové spoje R a Ex vycházejí z objednávky Ministerstva dopravy ČR. Regionální osobní doprava Os, Sp vychází z objednávky jednotlivých krajských úřadů. Vlaky vyšší kvality IC, EC, SC PENDOLINO a vybrané mezistátní rychlíky jsou provozovány ČD, a. s. na základě podnikatelské činnosti bez veřejné objednávky.

Do nového jízdního řádu byly začleněny nové mezistátní vlaky, zkracují se jízdní doby vybraných spojů, do plného provozu budou zařazeny soupravy pendolino a bude navázána formou codesharových spojů spolupráce železničního a leteckého přepravce - ČD a ČSA.

V platnosti nadále zůstane zákaznické i obyčejné jízdné. Stejné ceny se zachovají i u většiny obchodních nabídek regulovaných státem. Ke zdražení dochází pouze u KMB 2000 a SONE+ pro Os vlaky, zrušena bude relační sleva v úseku Praha - Brno. Zvláštní jízdné bude uplatňováno u vlaků SC PENDOLINO. Předprodej jízdenek začal již 7.11.2005, s možností nákupu jízdenek přes internet se počítá od začátku prosince. Internetové stránky www.scpendolino.cz budou fungovat od 30.11.2005.

U vlaků vyšší kategorie dochází ke zkrácení jízdních dob:
Praha - Ostrava-Svinov = časová úspora 24 min. (EC Košičan) až 59 min. (SC PENDOLINO)
Praha - Zlín = časová úspora 19 min. (Ex)
Ústí nad Labem - Karlovy Vary = 24 min. (R Vsacan)
Praha - Varšava = 47 min. (EC Praha)
Praha - Bratislava/Budapešť = 36 min./30 min. (EC Hungaria)
Praha - Poprad/Košice = 25 min./23 min. (EC Košičan)



Zdroj: ČD, a. s.

CSPSV | 14.11.2005 (19:05)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
19.11.2005 (20:16)  

ad M
a co takhle podívat se kudy ktreý vlak jede a kde zastavuje
registrovaný uživatel M 
17.11.2005 (11:26)  
Zajimalo by me s jakymi korekcemi ten pocitac pocital, kdyz mu vysla jizdni doba Vindobony Praha-Brno 2:32 a Smetany 2:40. Pritom je Smetana o dva vozy kratsi. Nebo se ceske vozy daji rozjet pomaleji nez nemecke?
16.11.2005 (19:51)  
ad Komár : grafisti se nezbláznili. Jízdní doby produkuje počítač na základě údajů o rychlosti v jednotlivých úsecích, hmotnosti soupravy, typu hnacího vozidla na konkrétním vlaku. K tomu se přihodí přirážky na stavební činnost na koridorech. A protože na řadě úseků stavební činnost skončila nebo v dohledné době skončí, tak se eliminují i ty "stavební přirážky". Mezi Zábřehem a Českou Třebovou se trať jednak absolutně zkrátila novými přeložkami, jednat se tam jezdí vyšší rychlostí. Takže těch cca 20 minut zkráceních jízdních dob je celkem reálných. Důkazem budiž třebas vlak 141, který 13.listopadu z České Třebové do Moravičan najel 15 minut.
registrovaný uživatel Glagol
16.11.2005 (13:12)  
Tak mi na 130 zruší Vysočinu. Na této trati jediný rychlík v trošičku civilizovanějším provedení. Ach jo, není nad B.
registrovaný uživatel Radim_c
16.11.2005 (8:41)  
xyz: nikdo nepíše, že ta nabídka není vítaná a využívaná. Jenom je blbost aby jezdily vlaky Praha - Tišnov / Praha - Blansko, protažení do Brna má význam pro úsekovou frekvenci. Podle mého soukromého názoru by stačilo, aby R přes Svitavy měly v ČT přípoj od/na Prahu a končily tam, na Vysočině bych udělal R Praha - Jihlava s přípojem HB - Brno, klidně jako Sp.
Nabídka do Ostravy zase tak žalostná není. Já jako brňák závidím možnost jet v případě potřeby hodně brzy nebo pozdě, možnost jet tam ráno na osmou, nebo zpět večer mezi osmou a jedenáctou, nám chybí.
registrovaný uživatel xyz  mail  
16.11.2005 (0:07)  
M:

Ale ne, nemusim: nerikam, ze s tim nekdo jezdi, ale ze ta moznost tady je. Pokud vlastne neni ani vitana a vyuzivana, o to hure...

Rozladeni, ze nabidka do Ostravy je zalostna si ponechat urcite mohu. A rozhodnuti, ze zatim (nejspise dokud CD) se podle nabidky prepravujeme s manzelkou busem/autem taky mohu nechat v platnosti. ;)
registrovaný uživatel M 
15.11.2005 (23:19)  
xyz: Mohu vas ujistit, ze rychliky z Prahy do Brna pres HB Brnaci opravdu nevyuzivaji (leda Pannonii, protoze s ni se nic nekryje), takze ten postoj budete muset radikalne zmenit podruhe:-)
registrovaný uživatel Radim_c
15.11.2005 (21:06)  
Jak co. To, že se všechny kraje snaží přesvědčit ministerstvo, že zrovna k nim je třeba jezdit v hodinovém taktu, ;-) to mi přijde v pořádku. To, že ministr popřává svým spolustraníkům více sluchu, to už rozhodně košer není :-(
registrovaný uživatel xyz  mail  
15.11.2005 (20:27)  
A to je ten detail, který jsem se snažil naznačit původně, byť jsem se zmýlil při konkretizaci jeho proměn. To co popisujete je možné, ale ze strany MDČD určitě ne korektní.
registrovaný uživatel Radim_c
15.11.2005 (20:09)  
xyz: pokud já vím, tak ty vlaky "do Brna" jsou vylobbované krajem Vysočina, který po převedení EC zpět přes Pardubice křičel hodně hlasitě a ty R přes Pardubice pak hlavně konexemi místních politiků z Blanenska a Svitavska u ministra dopravy - tam je to dost lidovecký kraj :-(
Brňákům jsou takové rychlíky ukradené, ti co se mají rádi jezdí EC (i když teď to asi trošku opadne po zrušení RS) a ti ostatní busem.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko