Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Od 11.12.2005 do 9.12.2006 bude platit Jízdní řád 2005/2006. Během jeho platnosti se počítá se 2 změnami - 26.2.2006 a 28.5.2006. Dálkové spoje R a Ex vycházejí z objednávky Ministerstva dopravy ČR. Regionální osobní doprava Os, Sp vychází z objednávky jednotlivých krajských úřadů. Vlaky vyšší kvality IC, EC, SC PENDOLINO a vybrané mezistátní rychlíky jsou provozovány ČD, a. s. na základě podnikatelské činnosti bez veřejné objednávky.Do nového jízdního řádu byly začleněny nové mezistátní vlaky, zkracují se jízdní doby vybraných spojů, do plného provozu budou zařazeny soupravy pendolino a bude navázána formou codesharových spojů spolupráce železničního a leteckého přepravce - ČD a ČSA.V platnosti nadále zůstane zákaznické i obyčejné jízdné. Stejné ceny se zachovají i u většiny obchodních nabídek regulovaných státem. Ke zdražení dochází pouze u KMB 2000 a SONE+ pro Os vlaky, zrušena bude relační sleva v úseku Praha - Brno. Zvláštní jízdné bude uplatňováno u vlaků SC PENDOLINO. Předprodej jízdenek začal již 7.11.2005, s možností nákupu jízdenek přes internet se počítá od začátku prosince. Internetové stránky www.scpendolino.cz budou fungovat od 30.11.2005.U vlaků vyšší kategorie dochází ke zkrácení jízdních dob:Praha - Ostrava-Svinov = časová úspora 24 min. (EC Košičan) až 59 min. (SC PENDOLINO)
Praha - Zlín = časová úspora 19 min. (Ex)
Ústí nad Labem - Karlovy Vary = 24 min. (R Vsacan)
Praha - Varšava = 47 min. (EC Praha)
Praha - Bratislava/Budapešť = 36 min./30 min. (EC Hungaria)
Praha - Poprad/Košice = 25 min./23 min. (EC Košičan)
Zdroj: ČD, a. s.
CSPSV | 14.11.2005 (19:05)
Související zprávy

15.11.2005 (18:48)
Omlouvám se, už to vidím, počítal jsem ledabyle (a přehledl zdvojení až ztrojení u téhož vlaku podle různých výchozích stanic) koukanim do IDOSu. Jak je sičák ošidný.
Byl tam sice ještě Sp, ale to je předpokládám jiná kapitola. Takže úbytek je pouze 17%. Jak na potvoru je to zrovna těch 17%, které znamenají jediný vlak "přes den".
Situace se ovšem nezhoršuje tak radikálně. :) Špatná už byla předtím. :(
Nově vyvstavší otázkou tedy je: jak to, že třeba do Brna šlo objednat vlaků 2x tolik (a poměr R k EC je spíše opačný) (a to tam ještě stojí dálnice), zatímco Ostrava je vesměs ponechána na pospas koumání a "podnikatelskému řádění" ČD (což bude finančné znát zejména nyní, když budou jezdit kouzlené mašinky, co nás mávnutím kouzelného spáhla dostaly na Evropskou špici). Kromě toho značná část R je mezinárodních, takže je otázka, jestli jsou vůbec objednané/dotované nebo se na region "kaká" úplně.
Stejně to pořád vypadá více na jednání: Tyhle "odrbem" (nemaj volbu), nechte nám je. Tihle to nedaj (mohou jinak), tak jestli tam něco chcete... A ne, jak se tváří zpráva ČD, MDČR objedná, ČD pak využije svého potenciálu.
Byl tam sice ještě Sp, ale to je předpokládám jiná kapitola. Takže úbytek je pouze 17%. Jak na potvoru je to zrovna těch 17%, které znamenají jediný vlak "přes den".
Situace se ovšem nezhoršuje tak radikálně. :) Špatná už byla předtím. :(
Nově vyvstavší otázkou tedy je: jak to, že třeba do Brna šlo objednat vlaků 2x tolik (a poměr R k EC je spíše opačný) (a to tam ještě stojí dálnice), zatímco Ostrava je vesměs ponechána na pospas koumání a "podnikatelskému řádění" ČD (což bude finančné znát zejména nyní, když budou jezdit kouzlené mašinky, co nás mávnutím kouzelného spáhla dostaly na Evropskou špici). Kromě toho značná část R je mezinárodních, takže je otázka, jestli jsou vůbec objednané/dotované nebo se na region "kaká" úplně.
Stejně to pořád vypadá více na jednání: Tyhle "odrbem" (nemaj volbu), nechte nám je. Tihle to nedaj (mohou jinak), tak jestli tam něco chcete... A ne, jak se tváří zpráva ČD, MDČR objedná, ČD pak využije svého potenciálu.
15.11.2005 (16:54)
xyz: asi máme každý jinou "metodiku počítání." Pokud tedy nebudeme počítat vlaky jezdící jen jednou v týdnu a Vltavu (pro vnitro nepoužitelná), tak je přímých (tedy nepřestupních) spojení v současném GVD 6:Laborec, Silesia, 600/601, 602/603, Excelsior a Cassovia. Nevím, jak jste došel ke třinácti.
V novém GVD jich je 5: 600/601 se jmenuje Ostravan, 602/603 zmizel, ostatní zůstaly. Ten 50% úbytek mi prostě ne a ne vyjít.
V novém GVD jich je 5: 600/601 se jmenuje Ostravan, 602/603 zmizel, ostatní zůstaly. Ten 50% úbytek mi prostě ne a ne vyjít.
15.11.2005 (12:57)
Radim_c:
Priznam se, ze jsem hledal pouze (R+Ex) spoje prime. A tech je dnes 13, takze s prestup asi jeste vice. Od noveho JR bude primych spoju 5 (tj. necelych 40% soucasneho stavu, 60% ubytek).
Mate pravdu, ze asi jezdi cela rada dotovanych spoju pro obcany, kteri na to maji cely den a mnohe z nich i z penez kraje, urcite to pujde i Os+Sp a je moje blbost, ze jsem to nezapocital.
Asi je to blbost, ale bral jsem v uvahu prime spoje, protoze tahle trat je celkem dulezity tah jako celek. A protoze prestupovani je to, co mnohdy nasadi korunu. To ze je to spinave, nepohodlne a drahe (k memu prekvapeni) jeste mnozi zkousnou, ale kdyz musi prestupovat, tak to vzdaji.
Tedy lidi tim sice k ceste vlakem asi nikdo moc nepresvedci, ale ta moznost rady je. Je hezke, ze zustala volba: "komercni" nebo s prestupem.
Jinak ta formulace v clanku mozna neni uplne presna, ale za to v tomto bode uplne presne a doslova vychazi z toho, co do sveta vypustili CD a.a. Tak pokud se jedna o pomyleni detailu, vzniklo uz tam. Nejspis tomu nikdo z CD taky nerozumi. To neva, hlavne ze ty penize dostanou...
Priznam se, ze jsem hledal pouze (R+Ex) spoje prime. A tech je dnes 13, takze s prestup asi jeste vice. Od noveho JR bude primych spoju 5 (tj. necelych 40% soucasneho stavu, 60% ubytek).
Mate pravdu, ze asi jezdi cela rada dotovanych spoju pro obcany, kteri na to maji cely den a mnohe z nich i z penez kraje, urcite to pujde i Os+Sp a je moje blbost, ze jsem to nezapocital.
Asi je to blbost, ale bral jsem v uvahu prime spoje, protoze tahle trat je celkem dulezity tah jako celek. A protoze prestupovani je to, co mnohdy nasadi korunu. To ze je to spinave, nepohodlne a drahe (k memu prekvapeni) jeste mnozi zkousnou, ale kdyz musi prestupovat, tak to vzdaji.
Tedy lidi tim sice k ceste vlakem asi nikdo moc nepresvedci, ale ta moznost rady je. Je hezke, ze zustala volba: "komercni" nebo s prestupem.
Jinak ta formulace v clanku mozna neni uplne presna, ale za to v tomto bode uplne presne a doslova vychazi z toho, co do sveta vypustili CD a.a. Tak pokud se jedna o pomyleni detailu, vzniklo uz tam. Nejspis tomu nikdo z CD taky nerozumi. To neva, hlavne ze ty penize dostanou...
15.11.2005 (9:19)
A jsme u toho, že dráhy prý nejsou schopny rozpočítat cenu jednoho spoje, jedné trati. Do ČD se přilije z X zdrojů (stát, kraje) peníze a oni za to zavedou os, Ex, R. A pak za extra peníze, kde to dovedou spočítat (!!!) zavedou výdělečná SCP (EC, IC). To nežeru a nedivme se, že všechny kraje také ne.
15.11.2005 (9:14)
úspory času - pardon, ale grafisti se zbláznili, absolutně žádná rezerva, případně velmi malá. malé pobyty, dovede si někdo představit, že rychlík bude stát minutu v Kolíně ve čtyři hodiny odpoledne? Cha cha. Bude se jezdit pozdě. Hlavně, že je to hezké na papíře. Dnes se dalo zpoždění krátit. Občas nastane porucha lokomotivy, vozy, ZZ, přejezdu, objeví se pomallé jízdy. S tím by gvd měl alespoň trochu počítat a ne že dám jízdní doby, jak kdybych jezdil na ideálni trati s ideálním vozidlem....
15.11.2005 (8:53)
to Martin: ta formulace v článku není úplně přesná. Všechny vlaky, které ČD provozuje, jsou podnikatelská, výdělečná činnost. U a.s. ani jinak nelze. Jde jenom o to, že u vlaků Os až Ex jim stát to podnikání dotuje, protože na tom má zájem, zatímco IC a spol. jsou státu ukradené, takže je nedotuje ... to by bylo úplně v pořádku, kdyby na to, kdo bude provozovat ty dotované spoje, vypisoval stát výběrová řízení a nelil dotace do ČD jen proto, že "se to tak vždyčky dělalo."
to xyz: Ostrava - Praha je dnes na základě objednávky státu provozováno 6 spojů přímých a 7 spojení s přestupem v Přerově - dohromady 13, jak píšete. V Novém JŘ je to 5 a 9, takže dohromady 14 - kde je ten úbytek o 50%?
to xyz: Ostrava - Praha je dnes na základě objednávky státu provozováno 6 spojů přímých a 7 spojení s přestupem v Přerově - dohromady 13, jak píšete. V Novém JŘ je to 5 a 9, takže dohromady 14 - kde je ten úbytek o 50%?
15.11.2005 (8:27)
Čd,až budou rozděleny na os dopravu a nákladní, tak bude jízdní řád vypadat, jak na slovensku.Pak, začnou někteří zaměstnanci konečně přemýšlet za co jsou placeni.Dnes sami vidíme snižování výkonu nákladní dopravy a tím menší tržby.Co je však zarážející,že jak zaměstnanci, tak odbory situaci nevividí, nebo jí nechtějí vidět , stále zvyšují nároky na mzdy a sami pomalu likvidují ČD.
15.11.2005 (8:26)
Čd,až budou rozděleny na os dopravu a nákladní, tak bude jízdní řád vypadat, jak na slovensku.Pak, začnou někteří zaměstnanci konečně přemýšlet za co jsou placeni.Dnes sami vidíme snižování výkonu nákladní dopravy a tím menší tržby.Co je však zarážející,že jak zaměstnanci, tak odbory situaci nevividí, nebo jí nechtějí vidět , stále zvyšují nároky na mzdy a sami pomalu likvidují ČD.
14.11.2005 (22:22)
K MDCR jsem ted zahlidl v Reporterech CT, takze asi tak:-)
14.11.2005 (22:11)
xyz: V nasi republice neni spousta veci koser a drahy jsou jedna z nich...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











