Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
České dráhy plánují v příštích třech letech investovat do modernizace regionálních vlaků přes 2,5 miliardy Kč. Zásadním způsobem se tak dále zvýší kvalita cestování osobními vlaky ČD na neelektrizovaných tratích. Značná část prostředků totiž půjde na modernizaci regionálních motorových souprav a přípojných vozů. Prototyp nové motorové jednotky Regionova se nyní připravuje k zahájení zkušebního provozu s cestujícími v depu Rakovník. Jen do nákupu částečně nízkopodlažních souprav Regionova plánují ČD investovat v letech 2006 až 2008 přibližně 1,5 miliardy Kč. Pokračovat bude také nákup patrových souprav 471 pro pražskou příměstskou dopravu, jejichž počet dosáhne plánovaných 30 jednotek (90 vozů).
V příštím roce je plánováno dokončení modernizace 50 čtyřnápravových motorových vozů řady 854 provozovaných na neelektrizovaných tratích v Čechách. Nové vozy mají výkonnější, ale úspornější motor a cestující ocení především zcela nově řešený interiér s moderními - textilem potahovanými sedačkami. Vozy jsou soustředěny v depech v Praze a Trutnově. Z Prahy jezdí především na motorových rychlících a spěšných vlacích z Prahy do Sušice, Chomutova či Tanvaldu a na osobních vlacích Praha – Turnov. Z Trutnova jsou vypravovány na rychlíky, spěšné i osobní vlaky na tratích v celých východních Čechách, např. z Pardubic přes Hradec Králové a Turnov do Liberce nebo z Chlumce nad Cidlinou přes Starou Paku do Trutnova.Nákup nových a modernizace vybraných regionálních vlaků bude v příštích třech letech financován z několika zdrojů. Budou využity vlastní zdroje z podnikatelské činnosti Českých drah, leasing, výhodné úvěry společnosti Eurofima, jejíž jsou České dráhy akcionář, a také je plánováno čerpání státní podpory na modernizaci regionálních vlaků. Jde o obdobný program, který již řadu let čerpají soukromé autobusové společnosti a městské dopravní podniky k obnově svého silničního vozového parku.
Celá tisková zpráva ČD
JRtrain
| 16.11.2005 (13:45)
| 16.11.2005 (13:45)Související zprávy

17.11.2005 (8:54)
jak by se dvousystemova verze uzivila vic nez jednosystemova? :)
jinak po precteni diskusi na k-reportu obdivuju lidi z dep CD, co vsechno jsou schopni drzet nad vodou...
jinak po precteni diskusi na k-reportu obdivuju lidi z dep CD, co vsechno jsou schopni drzet nad vodou...
17.11.2005 (0:41)
NolthA: protoze penize. CD nema penize a proto se musi rozhodovat, co koupi prvni a kde to bude jezdit. Rozhodli se pro 471 v okoli Prahy a vlastne se jim ani nedivim (i kdyz me to osobne mrzi, protoze bych na Morave taky obcas rad videl neco noveho). To, ze v okoli Prahy jezdi nove jednotky a treba na Brno-Breclav nebo Breclav-Prerov jezdi stare potvory je rozhodnuti logicne (, ale za to ne tak uplne spravedlive).
16.11.2005 (21:04)
NolthA: Protoze pendolino :(
16.11.2005 (19:01)
Souhlasím že 471 se nikde jinde neuživí, ale proč se upustilo od dvousystémové verze, ta by se uživila, a to určitě, ale to nejde protože proč ???????????
16.11.2005 (18:06)
Samlep:no, s tebou a tvými výhradami se dá souhlasit jen v bodě o nedostatku vozů RIC200. Jinak ale blud za bludem.
471ka patří především do Prahy. Nikde jinde by smysluplnější využití nenašla a jinam nesmí přijít, dokud okolo Prahy budou jezdit 451/2. Jinam patří spíš třívozová elektrická Desira a podobně.
470? Znám dvacet prospěšnějších investic. Kdyby se rekonstruovalo, tak jedině vložáky a dovyrobit čelňáky. Projdi si dikusku na k-reportu a pochopíš, že kdyby se rekonstruovalo, musel by především z čelňáků zbýt tak nanejvýš pojezd...
471ka patří především do Prahy. Nikde jinde by smysluplnější využití nenašla a jinam nesmí přijít, dokud okolo Prahy budou jezdit 451/2. Jinam patří spíš třívozová elektrická Desira a podobně.
470? Znám dvacet prospěšnějších investic. Kdyby se rekonstruovalo, tak jedině vložáky a dovyrobit čelňáky. Projdi si dikusku na k-reportu a pochopíš, že kdyby se rekonstruovalo, musel by především z čelňáků zbýt tak nanejvýš pojezd...
16.11.2005 (17:14)
samlep, Kuba:
viz můj příspěvek o článek vedle.;-)
viz můj příspěvek o článek vedle.;-)
16.11.2005 (16:51)
Kuba: Ty nejlepší motoráky stejně budou na Moravě (843) a nám tu zůstane ten největší odpad: Žhavý trubky, zprzněná reko810 a reko853 s poruchovou převodovkou...
471 se jinde než v okolí Prahy neuživí
471 se jinde než v okolí Prahy neuživí
16.11.2005 (16:45)
Aspoň, že maj ČD nějakou snahu.
Měli by podle mě kupovat ověřené jednotky a vozy, ne experimenty.
Měli by podle mě kupovat ověřené jednotky a vozy, ne experimenty.
16.11.2005 (16:36)
Davide,jezdí ale jen do konce tohoto GVD a pak ji přebere nějaký externista do čech.
16.11.2005 (15:52)
samlep: modernizovat 470?Vzdit jsou jen jediny dve jednotky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










