Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
České dráhy plánují v příštích třech letech investovat do modernizace regionálních vlaků přes 2,5 miliardy Kč. Zásadním způsobem se tak dále zvýší kvalita cestování osobními vlaky ČD na neelektrizovaných tratích. Značná část prostředků totiž půjde na modernizaci regionálních motorových souprav a přípojných vozů. Prototyp nové motorové jednotky Regionova se nyní připravuje k zahájení zkušebního provozu s cestujícími v depu Rakovník. Jen do nákupu částečně nízkopodlažních souprav Regionova plánují ČD investovat v letech 2006 až 2008 přibližně 1,5 miliardy Kč. Pokračovat bude také nákup patrových souprav 471 pro pražskou příměstskou dopravu, jejichž počet dosáhne plánovaných 30 jednotek (90 vozů).
V příštím roce je plánováno dokončení modernizace 50 čtyřnápravových motorových vozů řady 854 provozovaných na neelektrizovaných tratích v Čechách. Nové vozy mají výkonnější, ale úspornější motor a cestující ocení především zcela nově řešený interiér s moderními - textilem potahovanými sedačkami. Vozy jsou soustředěny v depech v Praze a Trutnově. Z Prahy jezdí především na motorových rychlících a spěšných vlacích z Prahy do Sušice, Chomutova či Tanvaldu a na osobních vlacích Praha – Turnov. Z Trutnova jsou vypravovány na rychlíky, spěšné i osobní vlaky na tratích v celých východních Čechách, např. z Pardubic přes Hradec Králové a Turnov do Liberce nebo z Chlumce nad Cidlinou přes Starou Paku do Trutnova.Nákup nových a modernizace vybraných regionálních vlaků bude v příštích třech letech financován z několika zdrojů. Budou využity vlastní zdroje z podnikatelské činnosti Českých drah, leasing, výhodné úvěry společnosti Eurofima, jejíž jsou České dráhy akcionář, a také je plánováno čerpání státní podpory na modernizaci regionálních vlaků. Jde o obdobný program, který již řadu let čerpají soukromé autobusové společnosti a městské dopravní podniky k obnově svého silničního vozového parku.
Celá tisková zpráva ČD
JRtrain
| 16.11.2005 (13:45)
| 16.11.2005 (13:45)Související zprávy

16.11.2005 (15:16)
Kubo, zapomněl jsi na Mytiščinskou pomstu: Marfušu. Ta přece jezdí po jižní Moravě, ne? Tak tady nerozpoutávej pseudo-vlastenecko-nacionalistický vášně.
16.11.2005 (15:11)
Je to pěkné že ČD hodlají modernizovat vozovy park, ale co z toho budem mít my na moravě když si to všechno nechají čecháčci tam u nich doma. Mělo by s modernizovat plošně a ne jenom v čechách.
16.11.2005 (15:10)
NELÍBÍ SE MI:
- 471 jen pro střední čechy (chtělo by to trouchu rozvrstvit)
-vyhazování 470 (možná rekonstrukce)
-nedostatek RIC 200
-neochota ČD rekonstruovat B 250/255
- 471 jen pro střední čechy (chtělo by to trouchu rozvrstvit)
-vyhazování 470 (možná rekonstrukce)
-nedostatek RIC 200
-neochota ČD rekonstruovat B 250/255
16.11.2005 (14:55)
No jo za 5.let si vzpomeneme na 810 a budeme ji obdivovat jak je krásná. Pa
16.11.2005 (14:38)
Mám obavu, aby 814/914 nebyl podobný pastkvil, jako přípojné vozy 021. Klimatizace žádná, podvozky beze změny, náhon stejný jen na jedno dvoukolí atd.
Jarda Kartáč
Jarda Kartáč
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko










