..: ČD 380 - Finální podoba? :..
Původní návrh ČD 380ČR - Již nějaký čas kolují v různých diskuzních fórech informace o tom, že design nové lokomotivy ČD řady 380 bude přepracován. Jak tedy bude nová lokomotiva vypadat?

Na tuto otázku dá nejlépe odpověď porovnání několika obrázků, které je možné shlédnout ZDE.

Hawkey Poslat mail autorovi | 30.11.2005 (2:20)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
TCM
05.12.2005 (0:12)  
Je to úplněstejné, jako v případě nové tramvaje pro Prahu. Původní návrh také vypadal od Porsche zcela jinak a realita je jen slabý odvar. Zatímco původní byl opravdu progresivní a zcela originální, to, co z něho udělala Škoda na konečném výrobku je jen paskvil.
Ta samá situace se opakuje u 380. Doufám, že až ČD uvidí, co dostanou za hnus, tak si příště radši objednají lokomotivy od Siemense nebo Bombardieru.
Sice přijde Škoda o zakázku, ale aspoň se nebudu mudet za naše (ve smyslu patřící ČD) lokomotivy stydět.
hnatikk
04.12.2005 (13:42)  
A co takhle new anketu n téma desing 380-tky???:) ale stejně od Porshe nejlepší...:))
Qěcy
03.12.2005 (17:13)  
ff:
Kecy.
Vlnitý plech je lehčí, než rovný.
Do vývoje nových vícesystémových lokomotiv šlo několik miliard Kč. Za ty byly vyvinuty tři verze lokomotivy 109E (spojlerovka s GTO tyristory, Bombardierovka s IGBT (částečně převzatá) a tohleto s IGBT (vlastní konstrukce ŠT))
ff
02.12.2005 (10:48)  
...vypadá to jako inovace bedny z 184-ky, bombírovaným bokům se na okruhu angličani od Brush-e smáli již v roce 1994 (oni tam měli mašiny s hladkými boky - nákladní šestikola pod La Manche) a přesto, že Škoda má vagonku Ova, která umí hladké boky, tak je zde opět pruhovaná hrůza. Jinak Škodovce fandím i přes mírnou skepsi, protože mraky let se do vývoje nedala skoro ani koruna.
krakonoš
01.12.2005 (18:14)  
To Jirka Kalčík:
Laminátka byla nadčasová konstrukce a naprosto originální design. Kromě nás jezdí i v Bulharsku a zaručeně si ji nikdo s ničím nesplete.
01.12.2005 (6:20)  
Díky Davide, ten upravený čumák už vypadal jako od lokomotivy. Neví někdo, proč se neustále zkracuje rozvor podvozku? Nyní už je jako u osobních vozů. Nevím, jestli to při 22,5t na nápravu svědčí železničnímu spodku.
Pokud většina teskní po původním návrhu, tak aspoň malá útěcha - po Plzni běhá ve zkušebním provozu pětičlánková tramvaj pro Prahu a ta má čumák od Porsche. U tramvaje to vypadá dobře, protože tam nemusí zakomponovat nárazníky. Jenom to boční okno mně přijde takové nedodělané v rámci úsporného balíčku
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
01.12.2005 (1:00)  
David Švestka: Mas pravdu, ten prepracovany design byl asi nejlepsi, vypadalo to moc pekne. Skoda, ze to nakonec dopadne takto jak ukazuji ty screeny.
30.11.2005 (22:28)  
Nevím, proč v tom furt hledáte Tauruse, evidentně se jedná o kompromisní návrat k původnímu designu, co má Asynchron či řada 184 či mnoho let starý návrh 109E. Jen u toho furt různě zaoblují čelo, zbytek je téměř stejný. A i ten Porsche design vycházel z Asynchronu, jen do čelo bylo celé říznuté válcem, sklon je pořád stejný. Spíš bych to viděl, že se Porsche inspiroval ze 30-40.let 20.století německou motorovou jednotkou s podobným designem, čili je to spíš retro než nějaká moderna.
registrovaný uživatel vrbam
30.11.2005 (21:38)  
Me se zase libil vice ten puvodni navrh a ten novy nemuzu nejak prekousnout. :-/
Preci jen mi ten puvodni navrh prijde originalni, narozdil od toho novejsiho. :-(
registrovaný uživatel David Švestka
30.11.2005 (20:42)  
No nevím, co si o tom mám myslet, "finální verze" se mi moc nezdá. Stále se nemůžu zbavit pocitu, že je to něčí legrace... Ostatně všichni se zde navážíte do nedostatečné funkčnosti prvního návrhu - potom asi nevíte, že prošel dosti výraznou změnou ("normální" nárazníky, přemístění reflektoru, vyházeí kapotéže transformátoru a podvozků, a vůbec zjednodušení tvarů, obnažení krabic s odporníky na střeše apod). Po těchhle změnách už loko vypadala civilně a ne jako fantasmagorie někoho, kdo mašiny navrhuje jako dřez na nádobí, jak zde kdosi poznamenal. A přitom bylo stále poznat, že jde o pana Porscheho řešení... Doporučuji porovnat (zde uváděnou) původní studii designu loko s typovými výkresy upravené verze lokomotivy s designem od Porsche. http://elektricke.atlaslokomotiv.net/380/vykres.jpg
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko