Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Od neděle 11.12.2005 začíná platit nový jízdní řád 2005/2006, který počítá s nasazením jednotek řady 680 pendolino do běžného provozu s cestujícím na severní (ostravské) a jižní (brněnské) linii. Na severní linii budou zavedeny vlaky nové kategorie SuperCity Pendolino, které budou spojovat Prahu s Ostravou a budou nasazeny do běžného provozu s cestujícími právě příští neděli.K dočasným změnám v trasách a řazení vlaků dochází na jižní linii, protože jednotky pendolino zatím nedostaly příslušná povolení zahraničních železničních správ vzhledem k jejich postupnému schvalování. Vlak EC 134/135 Vyšehrad bude bez náhrady odřeknut na území Slovenské republiky (Břeclav - Bratislava hl. st.) a pojede pouze v úseku Praha-Holešovice - Břeclav a zpět. Vlaky EC 70 Smetana, EC 75 Alois Negrelli, EC 134/135 Vyšehrad a IC 570/571 Brněnský drak budou vedeny klasickou soupravou. Na vlacích EC 70, 134 a IC 570 bude řazeno: lokomotiva 362, ČD Apee, ČD WRm, 2x ČD Bee, 2x ČD Bmee. Vlaky EC 75, 135 a 571 budou mít vozy řazeny v opačném pořadí.Zdroj: www.drahari.infoCSPSV | 30.11.2005 (17:32)
Související zprávy

02.12.2005 (16:49)
co se týče informační mlhy...myslím,že pendolina mají mnohem lepší akceleraci,než 350-ky a kdyby jeli nadoraz,tak se určitě těch dvanáct minut dá v klidu nahnat
02.12.2005 (16:47)
Naopak,situace je teď naprosto jasná, komplikované to bylo,když 680 neměli být nasazeny ani na vnitrostátní EC Břeclav-Brno-praha
02.12.2005 (16:37)
Tak mám pocit, že se situace dále komplikuje. Z článku v brněnské MfD vyplývá, že na 134/135, 75 a 70 Pendolina jezdit budou (nejsou tam čísla vlaků, jen časové polohy). Viz: http://mfdnes.newtonit.cz/default.asp?cache=184292
Pokračuje také informační mlha ze strany ČD - mluví se o vyšší rychlosti, kterou je Pendolino schopno vyvinout, i když, jak víme, naklápění zatím fungovat nebude. Zajímavá informace se objevila na webu ČD: zavádějí "vánoční slevu", díky níž lze od 11. 12. 2005 do 8. 1. 2006 jezdit vlaky EC 70, 71, 74, 75 bez příplatku. (http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=29543) Taková informace se dá vyložit všelijak (hlavně vyjmenované vlaky a data platnosti slevy). Myslím, že Brňáci se proti takové diskriminaci budou hodně bouřit (aspoň já určitě: "sleva" platí na vlaky 6:23 a 10:26 z Prahy a 17:07 a 20:07 z Brna).
Pokračuje také informační mlha ze strany ČD - mluví se o vyšší rychlosti, kterou je Pendolino schopno vyvinout, i když, jak víme, naklápění zatím fungovat nebude. Zajímavá informace se objevila na webu ČD: zavádějí "vánoční slevu", díky níž lze od 11. 12. 2005 do 8. 1. 2006 jezdit vlaky EC 70, 71, 74, 75 bez příplatku. (http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=29543) Taková informace se dá vyložit všelijak (hlavně vyjmenované vlaky a data platnosti slevy). Myslím, že Brňáci se proti takové diskriminaci budou hodně bouřit (aspoň já určitě: "sleva" platí na vlaky 6:23 a 10:26 z Prahy a 17:07 a 20:07 z Brna).
02.12.2005 (14:18)
Chci se jenom zeptat.Nikdo mě depeši,která je na www.drahaři jako zaměstnanci koridorové stanice,kde uvedené vlaky mají jezdit nepředal,proto jsem ji na uvedené webové stránce vyjel a předal mému vedoucímu.Ten byl dost překvapen a šel ihned prohledávat veškeré došlé depeše.Pod číslem této dps(tuším 852 ???z 28.11.)byla pouze část o nasazení jednotky ř.680 na vlaky R 876/7 v tomto GVD.To co následuje na stránce"dráhaři"za touto depeší je jako něco další depeše,ale je to poznat hlavně záhlavím,ale chybí to hlavní a to číslo dps.Chci se teda zeptat-kolegů od ČD. Vám došla služební poštou dps.XY o nenasazení jednotek ř.680 na tzv jižní větev? Je zajímavé,že v naší "klopidlové"stanici žádná depeše není a zkopírování z www.drahari privedlo mé vedení celkem mimo.
02.12.2005 (11:43)
362jka a 350tka má každá jinak řešený pohon, zároveň je pro srovnání velmi důležitá hmotnost vlaku - počet vagonů. 362 má pulsní řízení výkonu, takže pro rozjezd asi bude plynulejší (a výrazné účinnější) a možná i rychlejší, ale v tahu na hospodárný režim při vyšších rychlostech má odporová 350tka zkrátka o 1 MW výkonu víc. Už zpřevodování 363 na 362 způsobuje snížení tažné síly rozjezdu, případná úprava na rychlost 160 km/h by si navíc vyžádala dosazení některých bezpečnostních prvků pro tuto rychlost.
02.12.2005 (8:49)
Teda rozjezd.
02.12.2005 (8:48)
To mates: Taky se mi zdá, že má 362 lepší zrychlení, jak 350. Myslel jsem to tak, že kdyby se 362 zpřevodovala na Vmax 160km/h, tak by tím ten rozjezt utrpěl a byl by línější.
02.12.2005 (8:21)
To Stanin: Mě se teda nezdá, že by se 362 rozjížděla pomaleji než 350. Co jsem viděl, tak mi to připadá, že je to spíš naopak. Než se v Brně rozjede fíra např. s Vindobonou na Břeclav, tak expres tažený 362 by už byl někde u Hornbachu. Možná že každej fíra odjíždí jen na první kvalt a teprve za nádražím tam začne sázet další stupně, ale na 362 je vidět, že při plynulém zvyšování tahu má větší akceleraci než 350 a o hodně dřív nabere rychlost. Ale tímto nechci hanit řadu 350. Je to v podstatě elita mezi lokomotivami, která se mi líbí nejvíc a bude mi určitě chybět (nejvíc ten její kravál od ventilátorů při rozjezdu - jako vysavač:-) ).
01.12.2005 (21:38)
Dve perlicky:-)
-České dráhy si nesmí dovolit ohrozit vysoký standard vlaků kategorie Eurocity a proto organizačně zajišťujeme, aby v případě nutnosti byly v záloze odpovídající soupravy --- vysoky standart, tzn. Bee, Bmee. No dobra:-)
-Z hlediska cestujících je opravdu jednodušší, když pojede celou cestu souprava s lokomotivou, než aby cestující v Břeclavi museli přestupovat do náhradní soupravy na úsek do Vídně --- kdyby se to tykalo vetsiho poctu lidi, tak ano, ale Breclav-Hohenau to jezdi ausverkauft?:-)
-České dráhy si nesmí dovolit ohrozit vysoký standard vlaků kategorie Eurocity a proto organizačně zajišťujeme, aby v případě nutnosti byly v záloze odpovídající soupravy --- vysoky standart, tzn. Bee, Bmee. No dobra:-)
-Z hlediska cestujících je opravdu jednodušší, když pojede celou cestu souprava s lokomotivou, než aby cestující v Břeclavi museli přestupovat do náhradní soupravy na úsek do Vídně --- kdyby se to tykalo vetsiho poctu lidi, tak ano, ale Breclav-Hohenau to jezdi ausverkauft?:-)
01.12.2005 (21:14)
To Stanin: MYslím,že reálná rychlost je ždy odlišná od udávané maximální(myslím!)
All: Na www.vlaky.net je ohledně té změny zajímavý článek, tentokrát ČD zdůvodnily tento svůj krok docela pěkně...chválím(za to zdůvodnění,které je oproti zavedenému standardu velice povedené,nikoli to,že ty 680 snad nenasadí)
All: Na www.vlaky.net je ohledně té změny zajímavý článek, tentokrát ČD zdůvodnily tento svůj krok docela pěkně...chválím(za to zdůvodnění,které je oproti zavedenému standardu velice povedené,nikoli to,že ty 680 snad nenasadí)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










