Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Praha - Nové internetové stránky pro vlaky SuperCity Pendolino byly spuštěny s týdenním zpožděním. V současné době se na nich nachází několik gramatických chyb (např. Počasí Česká Republika) a u mnoha slov chybějí pro češtinu typické háčky a čárky.Jako příklad uvádím sedmiřádkový text, který je v sekci Služby zákazníkům ČSA v sekci Občerstvení:
"Ve vlaku SuperCity Pendolino je pro vás pripraven bistro vuz, který najdete mezi vozy druhé a první trídy. Gastronomický servis zajištuje spolecnost JLV, která pripravila bohatou nabídku obcerstvení a nápoju. Bistro vuz mužete navštívit osobne nebo mužete využít služby pojízdného minibaru s nabídkou základního obcerstvení. V bistru je možno zakoupit i tocené pivo, což je v našich vlacích vubec poprvé. Jako cestující 1. trídy máte v cene jízdenky zajišteno jednoduché obcerstvení s donáškou prímo na vaše sedadlo".
V tak krátkém textu najde čtenář 20 (!) chyb - takový výkon je nutno ocenit.
Jako bonus si České dráhy vybraly dvě cizojazyčné věty v anglickém a německém jazyce. Původní německá věta zněla Entschuldigen bitte, die seite ist forberaitet, která je nyní upravena na Entschuldigen Sie uns bitte, diese Seite wird vorbereitet a je nesrovnatelně kvalitnější, avšak Deutsche version si s sebou malé počáteční v u slova version nese dál. Původní tiskové zprávy tvrdily, že budou materiály i ve francouzštině, po které však není nikde ani vidu ani slechu.
Na webových stránkách není ani vymezeno přesné používání kategorie SCP, kdy je někdy uváděno SuperCity dohromady, někdy naopak Super City zvlášť, pro lepší orientaci se používá ještě třetí spojení SC Pendolino. Základní zásadou je, že každý nový výrobek i služba vstupující na trh by měl mít jednotně používaný ustálený název, kde se netolerují ani drobné odchylky... Chyby se nevyhnuly ani brožuře Vítejtě na palubě, kde má Česká Třebová malé t ve slově třebová.
Stránky se tváří jako postavené pro získání nových klientů, kteří vlakem běžně nejezdí. Je pak ale zvláštní, když se v sekci "Kolik to stojí" dozvíte místo ceny za jednotlivé relace a nabídky slev jen cenu za kilometrická pásma a kolik z ní zaplatí rodiče dojíždějící za dětmi do ústavů a žáci do 15 let (že tu není vůbec uvedeno, čím se žák musí prokázat, je už jen třešničkou). Když tedy chcete znát třeba cenu z Olomouce do Pardubic, musíte dobře odhadnout, jak to asi může být daleko, nebo být jedním z těch, kdo má jízdní řád (a již tedy je klientem železnice a bez tohoto webu by se bez problémů obešel).
Snad tedy jen dodejme, že to vše vychází tak, že každá stanice znamená další pásmo s výjimkou stanic v Praze a Ostravě, které se vejdou do stejného pásma a to vzhledem ke všem ostatním stanicím linky.
Přejme tedy pendolínu šťastný start a jeho webu úspěšné odladění.
Zdroj : Internetové stránky SC PENDOLINO (stav 7. 12. 2005, 22:55 hod.)
žp | 8.12.2005 (23:45)
Zusammenhängende Nachrichten

09.12.2005 (10:25)
Rail - 2005: Kope za svého zaměstnavatele? To je to co ČD nepochopili. Mají složitý systém slev (týká se nejen SCP, ale i vnitro a mezinárodního jízdného), ve kterém se nevyznají zákazníci - to je asi správně :-), ale bohužel se v něm nevyznají pokladní - a to je blbost a špatně. Správně má odejít zákazník s pocitem, že dostal slevu (i malou) a ne že ji nedostal, když ji slibovali.
Samozřejmě v podání ČD má tato strategie tu pikantní vadu, že zákazník se vyzná ve slevách často lépe než pokladní, pro kterou je potencionální další štace prodavačka v marketu.
Samozřejmě v podání ČD má tato strategie tu pikantní vadu, že zákazník se vyzná ve slevách často lépe než pokladní, pro kterou je potencionální další štace prodavačka v marketu.
09.12.2005 (10:13)
Jen malé zamyšlení nad cenou SCP. Jsme přeci v EU a ceny všeho se pomalu srovnávají... A naši politici tvrdí, že
i platy jsou podobné.
Pro porovnání s Itálií (která patří mezi vyspělé země, ale není tam zase tak draho jako ve Francii nebo Německu).
314km Milano Cle. - Firenze S.M.N.
ES* 28,92 EUR (2.tř) 41,83 EUR (1.tř) (čas - 2:45)
IC 23,69 EUR (2.tř) 32,06 EUR (1.tř) (čas - 3:29)
353km Praha-Holešovice - Ostrava-Svinov
SCP 16,94 EUR (2.tř) 20,33 EUR (1.tř) (čas - 3:22)
Takže v porovnání celoevropském to není zase tak strašné.
i platy jsou podobné.
Pro porovnání s Itálií (která patří mezi vyspělé země, ale není tam zase tak draho jako ve Francii nebo Německu).
314km Milano Cle. - Firenze S.M.N.
ES* 28,92 EUR (2.tř) 41,83 EUR (1.tř) (čas - 2:45)
IC 23,69 EUR (2.tř) 32,06 EUR (1.tř) (čas - 3:29)
353km Praha-Holešovice - Ostrava-Svinov
SCP 16,94 EUR (2.tř) 20,33 EUR (1.tř) (čas - 3:22)
Takže v porovnání celoevropském to není zase tak strašné.
09.12.2005 (10:00)
Ta paní samozřejmě ví, že 182+200 možné je. Ale proč by ti to doporučovala? Ona kope za svého zaměstnavatele a snaží se lístek prodat s nejvyšším možným ziskem. To je celkem logické:-)
09.12.2005 (9:54)
rail2005+vpaluzga:
moje dedukce mi take napovida ze by to melo byt mozne, ale proc mi prisla tato odpoved? pani taktne zamlcela ze kdyz uz ten pas mam, tak si koupim jizdenku a priplatek a mam to za 382 Kc. Odpovedela mi ze na studentskou slevu nemam narok a misto toho mi doporucuje listek za 500 Kc. Opravdu velice podivny pristup k zakaznikovi.
moje dedukce mi take napovida ze by to melo byt mozne, ale proc mi prisla tato odpoved? pani taktne zamlcela ze kdyz uz ten pas mam, tak si koupim jizdenku a priplatek a mam to za 382 Kc. Odpovedela mi ze na studentskou slevu nemam narok a misto toho mi doporucuje listek za 500 Kc. Opravdu velice podivny pristup k zakaznikovi.
09.12.2005 (9:41)
waszyn: Tak tedy s akcni slevou je to jasné. Nelze.
Ale 182+200 by mělo jít bez problému, protože se jedná o běžné jízdné typu (KMB, Z, JP, ob, sit)+povinná rezervace 200Kč.
Ale 182+200 by mělo jít bez problému, protože se jedná o běžné jízdné typu (KMB, Z, JP, ob, sit)+povinná rezervace 200Kč.
09.12.2005 (9:41)
waszyn: dle webu ČD: Ve vlacích SC budou všem cestujícím uznávány všechny ostatní jízdenky (např. jízdenky se zpáteční slevou, síťové jízdenky, kilometrická banka ČD, mezinárodní jízdenky a tak dále) nebo průkazy na bezplatnou přepravu. K těmto jízdenkám nebo průkazům není stanoven žádný příplatek, cestující však mají povinnost zakoupit si pro zvolený spoj místenku SC za 200 Kč.
Tak si vyberte...
Tak si vyberte...
09.12.2005 (9:31)
toto mi prislo na dotaz jak je to s junior pasem od CD:
Přejeme hezký den,
sleva na Junior Pas v SC Pendolino není poskytovaná. V dané trase v 2.
vozové třídě zaplatíte 500 Kč nebo v 1. vozové třídě 600 Kč.
S pozdravem
Zákaznické centrum eShop ČD
840 112 113
eshop@cd.cz
Rozumim tomu spravne ze nemuzu jet OVA-PHA ani za 182 jizdenka + 200 mistenka ? Nebo se me tady nekdo snazi okrast a zatajuje tuto moznost?
Přejeme hezký den,
sleva na Junior Pas v SC Pendolino není poskytovaná. V dané trase v 2.
vozové třídě zaplatíte 500 Kč nebo v 1. vozové třídě 600 Kč.
S pozdravem
Zákaznické centrum eShop ČD
840 112 113
eshop@cd.cz
Rozumim tomu spravne ze nemuzu jet OVA-PHA ani za 182 jizdenka + 200 mistenka ? Nebo se me tady nekdo snazi okrast a zatajuje tuto moznost?
09.12.2005 (9:27)
Já znám v jedné pražské čtvrti mnoho dětí mladších 15 let, které již dávno nejsou žáky:-)))
09.12.2005 (8:45)
nechápu jednu věc jaký je rozdíl mezi dítětem do 15 let a žákem do 15 let ceník A a C( asi ten že děti do 6 let které nejsou zatím prvňáčky zaplatí jednou tolik co žáci ZŠ mezi 6-15 lety ) , nebo se bude počítat i mateřská školka a jesličky , tvůrce ceníku byl asi pod vlivem když ho tvořil , rozdíl dát 250 nebo 125
09.12.2005 (8:29)
Tak tak, opravdu se vkrádá otázka, zda stejný paskvil nebude i jízda. Ale i bez háčků a čárek se dá z textu něco vyrozumět. I zpožděným vlakem se dá jet.... Život jde dál.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko











