Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Nové internetové stránky pro vlaky SuperCity Pendolino byly spuštěny s týdenním zpožděním. V současné době se na nich nachází několik gramatických chyb (např. Počasí Česká Republika) a u mnoha slov chybějí pro češtinu typické háčky a čárky.Jako příklad uvádím sedmiřádkový text, který je v sekci Služby zákazníkům ČSA v sekci Občerstvení:
"Ve vlaku SuperCity Pendolino je pro vás pripraven bistro vuz, který najdete mezi vozy druhé a první trídy. Gastronomický servis zajištuje spolecnost JLV, která pripravila bohatou nabídku obcerstvení a nápoju. Bistro vuz mužete navštívit osobne nebo mužete využít služby pojízdného minibaru s nabídkou základního obcerstvení. V bistru je možno zakoupit i tocené pivo, což je v našich vlacích vubec poprvé. Jako cestující 1. trídy máte v cene jízdenky zajišteno jednoduché obcerstvení s donáškou prímo na vaše sedadlo".
V tak krátkém textu najde čtenář 20 (!) chyb - takový výkon je nutno ocenit.
Jako bonus si České dráhy vybraly dvě cizojazyčné věty v anglickém a německém jazyce. Původní německá věta zněla Entschuldigen bitte, die seite ist forberaitet, která je nyní upravena na Entschuldigen Sie uns bitte, diese Seite wird vorbereitet a je nesrovnatelně kvalitnější, avšak Deutsche version si s sebou malé počáteční v u slova version nese dál. Původní tiskové zprávy tvrdily, že budou materiály i ve francouzštině, po které však není nikde ani vidu ani slechu.
Na webových stránkách není ani vymezeno přesné používání kategorie SCP, kdy je někdy uváděno SuperCity dohromady, někdy naopak Super City zvlášť, pro lepší orientaci se používá ještě třetí spojení SC Pendolino. Základní zásadou je, že každý nový výrobek i služba vstupující na trh by měl mít jednotně používaný ustálený název, kde se netolerují ani drobné odchylky... Chyby se nevyhnuly ani brožuře Vítejtě na palubě, kde má Česká Třebová malé t ve slově třebová.
Stránky se tváří jako postavené pro získání nových klientů, kteří vlakem běžně nejezdí. Je pak ale zvláštní, když se v sekci "Kolik to stojí" dozvíte místo ceny za jednotlivé relace a nabídky slev jen cenu za kilometrická pásma a kolik z ní zaplatí rodiče dojíždějící za dětmi do ústavů a žáci do 15 let (že tu není vůbec uvedeno, čím se žák musí prokázat, je už jen třešničkou). Když tedy chcete znát třeba cenu z Olomouce do Pardubic, musíte dobře odhadnout, jak to asi může být daleko, nebo být jedním z těch, kdo má jízdní řád (a již tedy je klientem železnice a bez tohoto webu by se bez problémů obešel).
Snad tedy jen dodejme, že to vše vychází tak, že každá stanice znamená další pásmo s výjimkou stanic v Praze a Ostravě, které se vejdou do stejného pásma a to vzhledem ke všem ostatním stanicím linky.
Přejme tedy pendolínu šťastný start a jeho webu úspěšné odladění.
Zdroj : Internetové stránky SC PENDOLINO (stav 7. 12. 2005, 22:55 hod.)
žp | 8.12.2005 (23:45)
Související zprávy

09.12.2005 (7:35)
Když už jsme u těch gramatických chyb, tak se nepíše "žáci do 15ti let", ale "žáci do 15 let". Koneckonců na těch kritizovaných stránkách tohle mají správně ;o).
09.12.2005 (0:28)
Hezka prace ...
09.12.2005 (0:20)
stejný paskvil jako vozidlo
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko











