..: Změny tarifu ČD, a. s. :..
853Praha - Od neděle 11.12.2005 nabývá platnosti nový jízdní řád i změny tarifu. Většina státem regulovaných cen i obchodních nabídek ČD si zachovává svou původní cenu.
Ke zdražení dochází u Kilometrické banky 2000, která zdražuje z 1.300 na 1.400 Kč. Jízdenka SONE+ pro osobní vlaky zdražuje z původních 130 na 160 Kč. Zcela zrušena je také jediná relační sleva vyhlášená pro úsek Praha - Brno. Původní cena 130/160 Kč není dosažitelná při jakékoliv slevě. S KMB stojí 1 jízda 178,50 Kč, zpáteční jízdné ve vlacích IC/EC přijde na 404 Kč. Zavádí se také speciální jízdné pro vlaky SCP, které je rozděleno do 3 pásem s tarifní vzdáleností pro 1 pásmo 150 km. Zrušena je také bezplatná místenka pro první vlak vyšší kategorie, která stojí nově běžných 30 Kč a zvyšuje se pokuta při nastoupení do povinně místenkového vlaku bez místenky ze 100 na 200 Kč (kvůli SCP).
Ke změnám nedochází jen u horizontální, ale i u vertikální dopravy na jediné visuté lanové dráze, která je provozována Českým drahami. Jedná se o trať č. 900 Ještěď - Liberec-Horní Hanychov. Cesta jedním směrem (nahoru nebo dolů) bude stát 60 Kč (dosud 50 Kč) a zpáteční jízdenka přijde na 100 Kč (dosud 80 Kč).
Na základě ustanovení zákona 379/2000 Sb. o opatřeních k ochraně před škodami způsobenými tabákovými výrobky, alkoholem a jinými návykovými látkami bude platit zákaz kouření ve všech prostorech železničních stanic a zastávek včetně nástupišť. Zcela nekuřácké budou i spoje SCP.
Bližší podrobnosti lze najít v TR10 a SPPO.

Zdroj: Tisková zpráva ČD
Foto: Archiv ŽelPage

CSPSV | 9.12.2005 (20:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


fT
11.12.2005 (12:29)  
asi jsme se nepochopily, samozrejme ze pri nakupu se nic prokazovat nemusi. Ale tezko muzete pozadovat 8 mist v kupe, pri koupe 8 mistenek, ale jen dvou jizdenek...
-ps-
10.12.2005 (23:24)  
fT: Ani jednou jsem neprokazoval počet jízdenek, na které mohu nárokovat místenky /používáme síťovku a jistě uznáte, že 18 nás najednou 1 lístek kupovat nepůjde/. Samozřejmě, že ne všech 18 lidí má síťovku, ale místenky vám prodají bez ohledu na počet jízdenek. Vzhledem k tomu, že nás jezdí většinou okolo 20, tak si kupujeme jízdenky i do vlaků, které nejsou úplně vytíženy, protože chceme sedět pohromadě...
fT
10.12.2005 (21:45)  
K cemu 18 mist? kdyz stejne muzete obsadit jen tolik mist, na ktere mate platne jizdni doklady... tedy mistenky se kupuji skoro jen v dobe zvysenych prepravnych naroku a to byste pak hned koukal co by vam udelali s temi 18 misty pro 6 lidi... Jinak ono neni problem mit pro sebe 8 (kupe) mist pri dnesni obsazenosti vlaku v urcity dny...
10.12.2005 (19:50)  
ad Mates +- : ˇPochopil jste to naprosto správně.
Do funkce generálního ředitele nastoupil z funkce "zástupce ČD v Rakousku", tak viděl jak tamní železnice ve vztahu k zákazníkovi fungují … např. je tam několik "soukromých" železnic, které si vzájemně nekonkurují, ale spolupracují (politici tam sice vedou se železničáři a hlavně "rudými odbory" spory, ale zemští hejtmaní tam neblábolí nesmysly o organizaci železniční dopravy jako v Česku).
Panu Kousalovi ovšem "nýmandi" vysvětlili, že oni se změnami, např. zjednodušením tarifu a slev, tak aby tomu rozumělo i desetileté dítě nesouhlasí, protože to, že něčemu nerozumí cestující, je chyba cestujícího, nikoli nejasného předpisu, neboť oni jako tvůrci tomu rozumí; to že tomu nerozumí pokladník nebo obchodník ČD centra je chyba tohoto zaměstnance, protože si špatně vyložil předpis napsaný nesrozumitelnou češtinou …
Prostě vzdal boj s "větrnými mlýny" …
registrovaný uživatel Mates+-
10.12.2005 (17:13)  
co sem tak pochopil ja, tak pan Kousal prisel do CD s velkym planem na jejich oziveni ... ale byl asi jediny kdo chtel neco v CD zmenit ... a po neuspechu nejakym zpusobem urychlit zbavovani se prebytecnych zamestnancu se na to vykaslal a ja se mu ani nedivim ...
10.12.2005 (13:17)  
Pan Kousal podal "demisi", která byla přijata. Berte to tak, že ho ta funkce přestala bavit, protože slušné peníze, kterou za vykonávanou práci dostával nejsou všechno. Něco se prostě na veřejnost nevytrubuje … alespoň mezi slušnými lidmi, kteří nepasou po drbech …
registrovaný uživatel -ps-
10.12.2005 (11:00)  
Stará paní: Měl jsem tu čest kupovat místenky pro 18 osob několikrát. Poprvé 1 den po jejich zavedení v Děčíně (trvalo mi to přes hodinu, než jsem to pokladní vysvětlil). Nyní jsem je kupoval nedávno v Praze na hlavním nádraží a nebyl s tím žádný problém. Výhodou je, že místenky nejsou vázány na jízdenky, takže pokud jede 6 osob (6x30 = 18x10) je cena stejná. Od 7 osob se vyplatí koupit 18 místenek po 10 Kč (180) než 7 místenek po 30 Kč (210). Vůči ostatním cestujícím je to sice velmi neslušné (zatím jsem toho nevyužil - ale jde to...)
10.12.2005 (10:22)  
Mates: Kdo si koupil za 60,- Kč příplatek na vlaky EC/IC, měl k tomu nárok na bezplatnou místenku. ČD tuto službu pochopitelně moc nepropagovaly, a tak většina lidí se zaplaceným příplatkem EC/IC jela bez místenky. Pokud jste o tom nevěděl(a) a chcete to zkusit, máte na to čas do večera, zítřkem počínaje se místenka zdarma ruší.

Beztak naprosto nechápu, proč s těmi místenkami děkají takový cirkus. Na Slovensku před časem zdražovali místenky z 10,- Sk na 15,- Sk, zatímco u nás už před 16 měsíci ze 20,- Kč na 30,- Kč. Zvýhodněné skupinové místenky pro rychlíky (>17 lidí: 10,- Kč/kus) většinou nelze vydat (systém většinou říká: "rozdělte požadavek", čímž člověk o slevu přijde). A teď tohle. To jsou ty místenky takový zlatý důl? Nevydělalo by se víc, kdyby se místenka snížila na 10,- Kč (podobně třeba i lůžka a lehátka) a prodavači jízdenek na ČD by povinně upozorňovali cestující na možnost přikoupení levné místenky / "umístěnky" do LV/LV? Z tohoto i z jiných věcí (zrušení relační slevy) mám neodbytný pocit, že dráhy už o počty přepravených cestujících nestojí tolik, jako za Kousala. Mimochodem, už nekdo zjistil, proč musek Kousal odejít? Těm kecům o nákladech moc nevěřím.
registrovaný uživatel Mates 
10.12.2005 (9:55)  
co bylo za nabidku "Zrušena je také bezplatná místenka pro první vlak vyšší kategorie" - nikdy jsem o tom neslysel, jak to fungovalo ?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko