Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha / Ostrava - V neděli 11.12.2005 vyjela na české koleje nová kategorie vlaků SuperCity Pendolino, která je provozována mezi hlavním městem Prahou a 3 krajskými městy - Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou.První spoj SC PENDOLINO (SC 502/OK 4003) vyjel z Ostravy v 5:45 hod. a do Prahy přijel na minutu přesně v 9:18 hod. Prvním spojem cestovalo přibližně 100 cestujících, z nichž 7 využilo spoje SCP jako pravidelné linky ČSA, s kterými ČD tyto spoje provozují. Cestující prvního spoje obdrželi pamětní certifikát potvrzující absolvování jízdy historicky prvního spoje SCP. Certifikát podepsali generální ředitel ČD, a. s. Josef Bazala a prezident ČSA Jaroslav Tvrdík.
V průběhu prvního dne provozu využilo spojů SCP přibližně tisíc cestujících. Podvečerní spoje z Ostravy do Prahy byly zaplněny takřka na úroveň celkové kapacity vlaku. Průvodčí ve speciálních modro-žluto-šedivých uniformách, které jsou určeny pro spoje SCP, odbavili i řadu cestujících s elektronickou jízdenkou. Včera večer dosahoval počet prodaných jízdenek přes internet několik stovek.
Zdroj : Tisková zpráva ČD, a.s.
Foto : Archiv ŽelPage
CSPSV | 12.12.2005 (15:47)
Související zprávy

12.12.2005 (21:22)
Navratnost pendolina za 30 let. No a autobusy Student Agency nebo treba Boeingy Sky Europe se zaplati za pul roku nebo co? Vivat CBA...
Pokud jde o tu zahadu, kdo plati Danovi ty listky, tak je to opravdu rebus. Stejne jako to, kdo plati benzin vsem, co do prace jezdi autem (a to vychazim z predpokladu, ze jim auto donesl Jezisek...)
Pokud jde o tu zahadu, kdo plati Danovi ty listky, tak je to opravdu rebus. Stejne jako to, kdo plati benzin vsem, co do prace jezdi autem (a to vychazim z predpokladu, ze jim auto donesl Jezisek...)
12.12.2005 (20:48)
Adam: Jezdím každý týden - v pondělí tam a v pátek zpět. Platím KMB + 200 a opravdu si jej platím sám. Ale zase neplatím hromadu plechu před barákem.
12.12.2005 (20:42)
Dan: Zrat te nebudu. Jenom bych rad vedel, jak casto takhle cestujes, jaky tarif pritom pouzivas a kdo ti jej plati... :-)
12.12.2005 (20:41)
Nynější cena se mi zdá vzhledem k platu Ostraváků vysoká, ale HDP roste teď o 5 procent. I kdyby dlouhodobě rostlo o 3 procenta, tak za dvacet let budou lidé vydělávat 1,03 na dvacátou = 1,8 násobek.
Dokud není mezi Ostravou a Prahou dálnice a na kolejích jim taky nikdo nekonkuruje, mohou si České dráhy určovat cenu.
RE: Petr: Amortizaci tratě (kromě poplatků za použití DC, které rozhodně provedené investice neumoří) už naštěstí do nákladů na vlakový spoj počítat nemusíme. A pokud máte na mysli Pendolino = koridory, tak vězte, že v příštích třeba 50, 100 letech tam 160 km/h nebudou jezdit jen Pendolina, Gorily a Banány. Ale 6,5 * 10exp8 korun je fakt moc peněz.
Dokud není mezi Ostravou a Prahou dálnice a na kolejích jim taky nikdo nekonkuruje, mohou si České dráhy určovat cenu.
RE: Petr: Amortizaci tratě (kromě poplatků za použití DC, které rozhodně provedené investice neumoří) už naštěstí do nákladů na vlakový spoj počítat nemusíme. A pokud máte na mysli Pendolino = koridory, tak vězte, že v příštích třeba 50, 100 letech tam 160 km/h nebudou jezdit jen Pendolina, Gorily a Banány. Ale 6,5 * 10exp8 korun je fakt moc peněz.
12.12.2005 (20:40)
Yossarian: Jak masti jenom srdce nebo jinou karetni hru, tak to je jeste dobre. Horsi je, jak koukaji na stranky, na nez maji pristup jenom dospeli a masti u toho neco jineho... :-D
12.12.2005 (20:38)
Jel jsem dnes poprvé s SCP 500 do prace z Olomouce - Prahy (tak jako jezdívám každé ponděli). Dosud jsem jezdil Ostravanem. Vím, že se to některým remcalům nebude líbit - ale BYL JSEM SPOKOJEN. Použil jsem první třídu (tak jako vždy) a poprvé v životě jsem měl pocit, že se nemusím stydět za to, že mám rád, železnici (prosím neslučovat s ČD). Pěkné prostředí, velmi slušný personál. žádní režisti (tak jako v Ostravanu), jízdní řád na minutu přesně dodržen. Teď už nebudu jezdit ničím jiným. Navíc se už nemusím ostýchat doporučit kolegům vlak jako moderní dopravní prostředek (pracuji c nadnárodní potravinářské firmě, která nemá s železnicí opravdu nic společného). A o nákupu lepšího (bezpečnějšího) auta na cesty po D1 do Prahy jsem přestal uvažovat. Pokud SCP zůstane na této úrovni - má o jednoho stálého zákazníka více... A teď mne sežerte :-)
12.12.2005 (19:50)
Včera EC 71 z Prahy odjezd o 4 minuty později, Vídeň 4 minuty. EC 74 Z Vídně o 5 minut později a v Praze 6 minut. Jde to i bez Pendolina.
12.12.2005 (19:32)
Pepoš:Co dělá na tom PC nevím, ale jízdenky určitě nevydává...
No bodejť, jako policajti na stanicích asi mastí srdce nebo podobnou náročnou hru:-)))
No bodejť, jako policajti na stanicích asi mastí srdce nebo podobnou náročnou hru:-)))
12.12.2005 (19:26)
Tak ty modro-žluto-šedivé uniformy to je nářez..To my se musíme spokojit s rychlíčkama a klasickými uniformami
12.12.2005 (19:15)
Dnešní odpolední Pendolina byla plná. A co víc, byla celkem plná i první třída. ČD Lounge v Holešovicích je celkem moderně zařízená, byl jsem velmi příjemně překvapen. Sedí tam zaměstnankyně u PC a hlídá. Co dělá na tom PC nevím, ale jízdenky určitě nevydává...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











