Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - V letošním roce se specifický způsob odbavování cestujících rozšířil na dalších 8 tratí. Jedná se o oblast Chrudimska, trať mezi Havlíčkovým Brodem a Humpolcem či lokální trať mezi Olbramovicemi a Sedlčany. Tento způsob odbavování cestujících se rozšiřuje již 12 let a funguje na 43 z celkových 214 tratí, především však na tratích regionálního významu.Cílem tohoto systému je snižování nákladů na provoz regionálních osobních vlaků a personálních nákladů. Část průvodčích se přeškolila na vlakové revizory a nadále vykonávají kontrolu jízdenek ve vlacích s tímto systémem odbavování cestujících. V jízdním řádu jsou tyto vlaky označeny symbolem S.
V letošním roce chtějí dráhy propustit 4.000 zaměstnanců různých profesí. V současné době zaměstává podnik 62 tisíc lidí.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
CSPSV | 6.1.2006 (20:42)
Související zprávy

09.01.2006 (7:21)
Jezdil jsem tři roky téměř denně vlakem "S" a střídali se tam tři revizoři, které za tu dobu zná každý. Za tu dobu se mi jen jednou stalo, že mě "vyhmátl". Jinak nic.
08.01.2006 (21:43)
Jde ale i o to, aby ti strojvedoucí skurečně kontrolovali. Kdykoliv totiž nějaký ten S vlak použiju, fíra ani nemrkne okem a nechá mě i ostatní cestující vlézt do vlaku bez kontroly. Revizora jsem v takovém vlaku nevidě. Akorát jednou v jednom S vlaku z Petrovic jsem viděl vlakovou četu ze Sobieskiho. Ta ale samozřejmě nekontrolovala ani fíru ani cestující :(
08.01.2006 (16:17)
ad 860 003 : Jaký je rozdíl mezi "konduktérem" v uniformě a revizorem v "civilním oděvu". Toho konduktéra lze taky "přeprat".
Ono jde hlavně o to, najít způsob spolupráce s policií ČR a dělat u motoráčků co dojedou z Humpolce "uzávěru" a pokud nemá cestující jízdenku, tak mu to osolit v nejvyšší možné míře. Když se to bude dělat trvale měsíc a pak namátkově, tak se to holt cestující naučí.
Na Slovensku na TEŽ taky zavedli vlaky 0/0-S, místo "x" konduktérů (kdysi tam byl i vlakvedoucí) tak "někde" pendluje jeden nebo dva revizoři a je "to". Spíše jde o to, aby každá 810 (a modifikace) byla vybavena jízdenkovým automatem, podobně jako rakouské 5047 (a další), kde si může cestující koupit jízdenku odkudkoli kamkoli, včetně slev.
Jinak než zrušením "konduktéra" nedosáhnete na samostatně jedoucích motorových vozech snížení přímých provozních nákladů, aby bylo možno ve krajských propočtech "konkurovat" silničním dopravcům.
ÖBB jezdí na většině vlaků vozebně krytých 5047/5147 a nyní i Desirech bez konduktéra, tu a tam lze koupit jízdenku u strojvedoucího. Například z Bratislavy do Marcheggu jede 5047 obsazená strojvedoucím a vlakvedoucím ZSSK, aniž by vlak zastavil v nějaké zastávce. Z Marcheggu do Vídně nebo Gänserndorfu jede s vlakem jenom rakouský strojvedoucí a vláčky zastavují v komerčně neobsazených zastávkách.
Na mnoha švýcarských "místních" dráhách provede kontrolu jízdenek před odjezdem vlaku strojvedoucí. Takže není důvod, aby se to neudělalo i u ČD …
Ono jde hlavně o to, najít způsob spolupráce s policií ČR a dělat u motoráčků co dojedou z Humpolce "uzávěru" a pokud nemá cestující jízdenku, tak mu to osolit v nejvyšší možné míře. Když se to bude dělat trvale měsíc a pak namátkově, tak se to holt cestující naučí.
Na Slovensku na TEŽ taky zavedli vlaky 0/0-S, místo "x" konduktérů (kdysi tam byl i vlakvedoucí) tak "někde" pendluje jeden nebo dva revizoři a je "to". Spíše jde o to, aby každá 810 (a modifikace) byla vybavena jízdenkovým automatem, podobně jako rakouské 5047 (a další), kde si může cestující koupit jízdenku odkudkoli kamkoli, včetně slev.
Jinak než zrušením "konduktéra" nedosáhnete na samostatně jedoucích motorových vozech snížení přímých provozních nákladů, aby bylo možno ve krajských propočtech "konkurovat" silničním dopravcům.
ÖBB jezdí na většině vlaků vozebně krytých 5047/5147 a nyní i Desirech bez konduktéra, tu a tam lze koupit jízdenku u strojvedoucího. Například z Bratislavy do Marcheggu jede 5047 obsazená strojvedoucím a vlakvedoucím ZSSK, aniž by vlak zastavil v nějaké zastávce. Z Marcheggu do Vídně nebo Gänserndorfu jede s vlakem jenom rakouský strojvedoucí a vláčky zastavují v komerčně neobsazených zastávkách.
Na mnoha švýcarských "místních" dráhách provede kontrolu jízdenek před odjezdem vlaku strojvedoucí. Takže není důvod, aby se to neudělalo i u ČD …
08.01.2006 (4:48)
Hlavně propouštět, ať to stojí co to stojí. Na těhle tratích je placení jízdného na základě dobrovolnosti. A revizorka? Tu přece přepereme.
07.01.2006 (22:46)
ČD musejí vyhodit co nejvíce lidí ,aby uživily pendolino.
07.01.2006 (21:09)
Může někdo napsat, jaký je poměr propouštěných pracovníků (průvodčích, výpravčích, pokladních, strojvůdců atd.) a "pracovníků" v kancelářích? Co GŘ?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko











