Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - S ohledem na neustálé problémy jednotek Pendolino dojde od zítra tj. pátku 13.1.2006 02:00 hod. do odvolání k zlevnění jízdného v SC Pendolino o 20%. Například jízdenka z Prahy do Ostavy ve druhé třídě tak zlevní o sto korun, jízdné v první třídě dokonce o 120 korun. Nově také ČD, a.s. ohlásily, že cestující, který neplatí jízdné SC, nemusí do odvolání kupovat místenku SC. Cestující však již nemají právo na návratek jízdného dle čl. 32 SPPO (20% návratek jízdného, nebo cena jízdenky při nahrazení Pendolina klasickou soupravou, či při zpoždění nad 60 minut). Vzhledem k tomu, že v provozu zůstala nasazena jediná souprava, byla dnes většina spojů SC 500 - SC 511 nahrazena klasickými soupravami. K těmto náhradám dojde logicky i v následujících dnech. České dráhy vyzvaly výrobce, aby softwarové problémy Pendolina neprodleně řešil!Podle našich zdrojů by mělo v následujících dnech vypadat řazení vlaků SC Pendolino a EC 134/135 + IC 570/571 takto:
SC 500, 503, 506, 509 + SC 501, 504, 507 a 510 - ve dnech 13. -14.1.2006 nahrazena klasickou soupravou ve složení - Lokomotiva + Bpee + Bee + Bee + BRm + Aeel + Aeel (vše Bohumín) a opačně
SC 502, 505, 508 a 511 - ve dnech 13. - 14.1.2006 souprava 680.003
Od 15.1.2006 budou v klasické soupravě vlaky SC 500, 502, 503, 505, 506, 508, 509 a 511. SC 501, 504, 507 a 510 pak bude jezdit jednotka 680.003
Pro všechny vlaky SC vedené v klasické soupravě je stanovena maximální rychlost 140 km/h, dá se tedy předpokládat nasazení řady 162.
Vlaky EC 134/135 a IC 570/571 budou rovněž jezdit v klasické soupravě, ale bez restauračního, či barového oddílu. Soupravu dodá stanice Brno. Podle nepodložených informací by mělo dojít ke stažení vozů Aee145 a Bee z Ex 560/561 a z R 674/675.
Dočasný ceník SC Pendolino naleznete zde.
Martin Hanzal | 12.1.2006 (18:26)
Související zprávy

13.01.2006 (11:23)
xyz: Na to jak je naše republiká malá.. ..na dlouhé cestování...
Ale tak ty vlaky nemusej stavět jen v krajskejch městech ale i v dalších velkejch městech nebo velice důležitejch uzlech.Např. na současný trase SCP bych zaved zastavení i v Kolíně a MuN možná i Hranice n.M. a Svinov bych uplně vynechal.
Ale tak ty vlaky nemusej stavět jen v krajskejch městech ale i v dalších velkejch městech nebo velice důležitejch uzlech.Např. na současný trase SCP bych zaved zastavení i v Kolíně a MuN možná i Hranice n.M. a Svinov bych uplně vynechal.
13.01.2006 (11:11)
samozřejmě, že je to blbost. Máme 14 krajíčků a 14 krajských měst a městeček. Trasa Praha - Pardibice - Olomouc - Ostrava jich nepokryje ani netřetinu. Vlakem možná ještě jde Praha - Ústí, Praha - Plzeň... ale zkuste třeba Praha - K. Vary, K. Vary - Liberec, Liberec - Č. Budějovice... :( Na to jak je naše republiká malá, jsou některá krajíčková města od sebe vlakem docela na dlouhé cestování...
13.01.2006 (10:53)
Bram, jasně, je to trochu odbočení, ale důvodem toho mého návrhu bylo, že se ČD v propagaci SCP tváří, jak nesmírně jim leží na srdci spojení krajských měst. Tady mají dobrou a relativně snadou příležitost to zlepšit.
13.01.2006 (10:48)
Řádné vlakové spojení Brno - Kojetín - Kroměříž - Zlín by bylo žádoucí. Jenže jak ho zrealizovat? Trať Brno - Přerov je žel bohu jednokolejná a přetížená. Za druhé, co na takové spojení nasadit? Motorových vozů ČD sice přebytek motorových vozů nemají, ale něco by se někde našlo.
Přetížení trati Brno - Přerov by se dalo řešit náhradou os. vlaků na celém úseku autobusy ( již dnes os. vlaky v postatě nejezdí v úseku Křenovice - Vyškov ).
Ale to je odboční od tématu Pendolino................
Přetížení trati Brno - Přerov by se dalo řešit náhradou os. vlaků na celém úseku autobusy ( již dnes os. vlaky v postatě nejezdí v úseku Křenovice - Vyškov ).
Ale to je odboční od tématu Pendolino................
13.01.2006 (10:44)
Projekt SC Pendolino je pouze marketingovy tah, ktery bohužel padl až přiliš bolavě i když počátek je někde hodně zpět v minulosti. Pendolino se ničim neodlišuje od přiměstských souprav. Dle mého názoru není stavěn na dálkovou dopravu( pohodlnost, možnost uskladnění zavazadel, jidelní neexistující vůz bylo zde probráno mnohokráte) Rychlost?
Na trati dnes máme náhradní soupravy a světe div se ony to stíhají !!!! Pokud se hledají chyby ( po bitvě každý generálem) tak samozřejmě má maslo na hlavě Alstom ale značnou část mají na triku i ČD za svou nabubřelost tohoto projektu. Soupravy měly být nasazeny na klasické IC, kde by jistě vydělávaly a jejich případné problémy by nebyly tak velkým vykřičníkem. Hodně mně ČD zarazily se zastavením oficiálního dizkusního fóra. Ono se tam poslední dobou objevovaly velmi střízlivé návrhy a pokud by se a to někdo jen trochu mrknul, mohlo být možná vše trochu jinak.A taky nechápu, proč se ČD bojí kritiky a jak se ukazuje v projektu SCP asi opravněné.
Na trati dnes máme náhradní soupravy a světe div se ony to stíhají !!!! Pokud se hledají chyby ( po bitvě každý generálem) tak samozřejmě má maslo na hlavě Alstom ale značnou část mají na triku i ČD za svou nabubřelost tohoto projektu. Soupravy měly být nasazeny na klasické IC, kde by jistě vydělávaly a jejich případné problémy by nebyly tak velkým vykřičníkem. Hodně mně ČD zarazily se zastavením oficiálního dizkusního fóra. Ono se tam poslední dobou objevovaly velmi střízlivé návrhy a pokud by se a to někdo jen trochu mrknul, mohlo být možná vše trochu jinak.A taky nechápu, proč se ČD bojí kritiky a jak se ukazuje v projektu SCP asi opravněné.
13.01.2006 (10:36)
13.01.2006 (10:17)
S tím rychlým spojením krajských měst to nebude až tak horké. Oni spíš využívají pro marketing všechno, co se jim hodí, metodou "ber kde ber".
Naprosto nechápu, proč dráhy trvale ignorují cestující napříč jižní Moravou, konkrétně trasu Brno - Zlín. Nabízejí pouze vysoce rizikové spojení (stran zpoždění a přípojů) s min. dvěma přestupy a dlouhou cestovní dobou, takže lidé musí vzít zavděk většinou dost špatnými autobusy. Může někdo napsat, jaké technické překážky brání zavedení spěšných vlaků či rychlíků v cca dvouhodinovém taktu Brno - Zlín a zpět po tratích 300, 303, 330 a 331? Po cestě není ani jedna úvrať, dalo by se to celé jet buď na motorovou soupravu (na trati 300 by to zdaleka nebylo poprvé), nebo se tato souprava v úseku Brno - Kojetín zapřáhne za ostravský rychlík (také obvyklá praxe, řeší vysoké přetížení tratě 300), případně klasika s 362 do Kojetína a s brejlovcem dál do Zlína (ne pouze do Otrokovic). Bylo by to bezkonkurenčně nejrychlejší spojení dvou krajských a dvou dalších důležitých okresních měst (Brno - Vyškov - Kroměříž - Zlín). Buď je ve skutečnosti drahám spojení krajských měst ukradené, nebo to možná objednavatele (MD ČR, kraje) ještě nenapadlo. Cestovní doba Brno hl. n. - Zlín střed by v závislosti na kříženích a pobytech byla 95 až 110 minut. Hudba budoucnosti?
Naprosto nechápu, proč dráhy trvale ignorují cestující napříč jižní Moravou, konkrétně trasu Brno - Zlín. Nabízejí pouze vysoce rizikové spojení (stran zpoždění a přípojů) s min. dvěma přestupy a dlouhou cestovní dobou, takže lidé musí vzít zavděk většinou dost špatnými autobusy. Může někdo napsat, jaké technické překážky brání zavedení spěšných vlaků či rychlíků v cca dvouhodinovém taktu Brno - Zlín a zpět po tratích 300, 303, 330 a 331? Po cestě není ani jedna úvrať, dalo by se to celé jet buď na motorovou soupravu (na trati 300 by to zdaleka nebylo poprvé), nebo se tato souprava v úseku Brno - Kojetín zapřáhne za ostravský rychlík (také obvyklá praxe, řeší vysoké přetížení tratě 300), případně klasika s 362 do Kojetína a s brejlovcem dál do Zlína (ne pouze do Otrokovic). Bylo by to bezkonkurenčně nejrychlejší spojení dvou krajských a dvou dalších důležitých okresních měst (Brno - Vyškov - Kroměříž - Zlín). Buď je ve skutečnosti drahám spojení krajských měst ukradené, nebo to možná objednavatele (MD ČR, kraje) ještě nenapadlo. Cestovní doba Brno hl. n. - Zlín střed by v závislosti na kříženích a pobytech byla 95 až 110 minut. Hudba budoucnosti?
13.01.2006 (9:33)
Rail-2005: No dobře. Ale ty věci sem si stejně musel dát na protější sedadlo pač tam jelo pár skupinek se spoustou všeho možnýho a tema krámama zarvaly skoro celej ten prostor. Skus si ale představit že to bude fakt našláplý a do toho lidi co maj ty velký kufry do letadla,na to ani ten kutloch za dveřma stačit nebude a lituju tech stevartů co budou porát v uličce zakopávat o ty krámy.
13.01.2006 (9:26)
No třeba takový ECéčka maj řazenej vagon ve kterym sou asi tři kuřácký kupátka,ty sou buď naprosto prázdný a nebo se tam natahaj kuřáci s celýho vlaku a nadávaj jak je my (tj.nekuřácká většina) utlačujem.
13.01.2006 (9:25)
Dave_Kolín: To zase nepřeháněj. Místa tam sice oproti standardnímu vozu EC je méně, ale abys tam v klídku nestrčil bundu a jeden menší batoh?
Minuly víkend jsem s tím jel do Ostravy a zpátky, měl jsem také zimní bundu a kufr na kolečkách. Do police jsem ho nandal. Kdyby to byl obrovský trampský batoh nebo nějaký loďák, tak se tam nevejde. Ale jsou na to police u dveří, tak jako v TGV. A když ani tam, tak zůstane stát v uličce. I to jsem v TGV a ICE viděl. V těchto jednotkách je na zavazadla prostě méně místa. A jestli se to někomu nelíbí, tak s tím nemusí cestovat. Já už jsem si za ta léta zvyknul.
Obsazenost: pátek SC509 (680.002) každý vůz 2.tř. cca ze 40%, v první třídě byla velmi početná grupa cestujících od ČSA.
sobota SC510 (680.005), měl jsem vůz pro sebe:-) a v ostatních sedělo tak max. 8 lidí.
Ale to se dá pochopit. Sobota večer a směr Ostrava-Praha..
Jízda OK a bez zpoždění. Měl jsem štěstí.
Minuly víkend jsem s tím jel do Ostravy a zpátky, měl jsem také zimní bundu a kufr na kolečkách. Do police jsem ho nandal. Kdyby to byl obrovský trampský batoh nebo nějaký loďák, tak se tam nevejde. Ale jsou na to police u dveří, tak jako v TGV. A když ani tam, tak zůstane stát v uličce. I to jsem v TGV a ICE viděl. V těchto jednotkách je na zavazadla prostě méně místa. A jestli se to někomu nelíbí, tak s tím nemusí cestovat. Já už jsem si za ta léta zvyknul.
Obsazenost: pátek SC509 (680.002) každý vůz 2.tř. cca ze 40%, v první třídě byla velmi početná grupa cestujících od ČSA.
sobota SC510 (680.005), měl jsem vůz pro sebe:-) a v ostatních sedělo tak max. 8 lidí.
Ale to se dá pochopit. Sobota večer a směr Ostrava-Praha..
Jízda OK a bez zpoždění. Měl jsem štěstí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko











