..: České dráhy zavádějí In-kartu – nový snadnější způsob výhodného cestování :..
Praha - České dráhy zavedou od 1. 6. 2006 pro své zákazníky bezkontaktní čipové karty, které nahradí téměř milion dosavadních papírových zlevněných jízdenek a slevových karet. Tyto víceúčelové karty se objeví pod obchodním názvem In-karta a bude je možné využít jako průkaz na slevu, elektronickou jízdenku ve vlacích a do budoucna i v ostatních druzích veřejné dopravy a jako elektronickou peněženku. Aplikace In-karty plynule nahradí papírové průkazy Z karta, Junior pas a Senior pas, které však budou vydávány až do 31. 5. 2006, a to standardně s roční platností. Karta bude vydávána v těchto variantách:

- In-zákazník (600,00 CZK / 3 roky)

- In-junior (600,00 CZK / 1 rok)

- In-senior (600,00 CZK / 1 rok)

- In-Gold (22.000,00 CZK / 1 rok) – možnost neomezeného cestování (včetně lanovky na Ještěd) bez příplatků IC/EC s možností cestování v 1. třídě bez doplatku

(ke všem bude přidána možnost čerpání mezinárodní slevy Rail+)

In-karta plní několik základních úkolů. Použití moderní technologie In-karet při odbavovacím procesu zvyšuje konkurence schopnost Českých drah na liberalizovaném dopravním trhu, podporuje systémovou integraci a zároveň nabízí větší komfort cestovaní pro zákazníky Českých drah. In-karta v budoucnu zastřeší systém obchodních nabídek ČD v nové elektronické podobě. Bude to např. digitální forma kilometrické banky nebo předplatních jízdenek. Systém rovněž umožní poskytovat klientům další služby a výhody – např. věrnostní program podobný tomu, který nabízejí letecké společnosti, mobilní operátoři a podobně. Karta je začleněna do systému karet Sphere Card a její držitelé mají slevu při nákupu také u řady dalších obchodních partnerů (prodejny textilu, oděvů, obuvi, sportovních potřeb, kina, cestovní kanceláře a další).

In-karta současně přispěje k získání přesnějších statistických údajů o přepravě cestujících tak, aby mohly být využity při objednávce a úhradě služeb ve veřejném zájmu ze strany státu a krajů. Předpokládá se také využití In-karty jako elektronické jízdenky a peněženky vhodné pro rychlou úhradu drobných plateb při cestách na kratší vzdálenosti, kde dosavadní bankovní karetní systémy nejsou dostatečně efektivní a pružné. Karta tak bude v budoucnosti sloužit například k úhradě jízdného Českých drah, ale také ostatních železničních dopravců, autobusových a městských dopravních podniků a v rámci integrovaných dopravních systémů. In-karta také otevře větší možnost při nákupu služeb – jízdenek, rezervací atp. – prostřednictvím internetu.

Novinky pro seniory ze zahraničí – slevy na cestování vlakem po ČR

České dráhy především v návaznosti na rostoucí zájem zákazníků ze sousedních zemí rozšiřují možnost využití obchodních nabídek určených seniorům tak, aby tyto mohly být použity bez podmínky trvalého pobytu v České republice. Důchodci, zejména ze sousedních států, tak budou od 1. března nově moci ušetřit s kartou Z a senioři starší 70 let s roční síťovou jízdenku pro osobní a spěšné vlaky „senior pas“. Přes tuto novinku však zůstane cena zákaznického jízdného i karty Z nezměněna. Také roční senior pas zůstává v ceně 600 Kč. Tento krok umožnila změna regulace zvláštního jízdného pro důchodce vyhlášená ministerstvem financí, na základě které získávají právo na jednotné poloviční zvláštní jízdné všichni důchodci bez ohledu na trvalý pobyt nebo účast v odboji.

Zdroj a foto: ČD, tisková zpráva (výtah)


CSPSV | 7.2.2006 (13:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Olda_K  mail  
08.02.2006 (10:46)  
ad Racek: Chápu, je to ke vzteku projet přes 10 000 ročně a váženým zákazníkem (s výhodama) se stáváš až při projeti 22 000 (platba předem). Co s tím? Je to asi špatně nastavené. Sám si nedokážu představit, že bych ty peníze měl projet v pomalých vlacích v našem malém rybníku. Jeden zahraniční kolega před 15 lety nemohl pochopit, že telefonování do 15 km vzdáleného městečka se u nás platí jako meziměsto, zatímco volání po státě NY jeho operátor považuje za místní. Jestli to nebude podobné. Telecomu je 1000 za měsíc málo (60% je paušál), u Vodafonu jsi za 300 měsíčně zákazník a čerpáš výhody. Koleje jsou už SŽDC, tak teď počkat jen těch 15 let...
registrovaný uživatel waszyn 
08.02.2006 (10:37)  
asi se tady vsichni shodneme na tom, ze sami jezdime na jine druhy dokladu, vetsina asi KMB nebo JP..
ale kde je zakopany pes.. v tom jaky bude mit toto jeste vice odstrasujici efekt na prilezitostne zakazniky. ti pravidelni to 6kilo daji, vrati se jim to brzy... ted se vyplatilo si kvuli jedne ceste ostrava - praha a zpatky kupovat Z kartu. timto opatrenim CD dobrovolne nahani zakazniky do zlutych busu. a stat jako stedry sponzor a ochrance prezamestnanych by si mel toto uvedomit. proc dotovat firmu ktera sere na prilezitostne a potencialni zakazniky? nechci slevu zadarmo muze klidne platit u soukrome firmy, pokud nechce mit zakazniky a kseft, tak at je treba nema.. ale firma ktera doji stat se takto prece chovat nemuze a stat by mel mit paky jak s tim neco delat. napriklad pri zakladni dopravni obsluznosti by mel dotaci dopocitavat podle obycejneho jizdneho (kraje prece nejake in karty nemusi zajimat). cili jednoduchy vypocet: kolik jezdi lidi? kolik je ztrata kdyz kazdy jezdi za obyc jizdne? a tuto doplatit. to bychom videli jak by se cerna dira zacala osivat :)
registrovaný uživatel Racek 
08.02.2006 (9:53)  
Mimochodem ta karta, to není jen kus plastu, to je čipová karta a umělo by to mnohem víc věcí, než papírová kartička (kdyby se chtělo). Třeba se poučit u telefonistických operátorů: zavést měsíční paušál, podle jeho výšky odstupňovanou slevu - ale na všechny služby, ne jen na "občasné cesty jednotlivce jedním směrem pod 80 km" - což je nyní jediná příležitost, kdy užijete kartu při vnitrostátních cestách.
registrovaný uživatel Racek 
08.02.2006 (9:46)  
ad Olda_K. "A někdy(e) se začít musí".

Jo, nasrat zákazníky, to je optimální začátek. ;-)
Jiné firmy se kupodivu snaží, aby jim zákazníků přibývalo, jenom ČD to dělají naopak. Neudělali soudruzi z NDR někde chybu?
registrovaný uživatel Racek 
08.02.2006 (9:43)  
No, on je celý ten problém spíš psychologický než ekonomický. Pokud někdo utratí u ČD přes 10000 Kč za rok (přes 2000 za traťové jízdenky a 6 - 7 projetých KMB), tak ho dost nadzvedne, že musí zaplatit ještě další dvě stovky (nově 600) aby ho ta instituce začala milostivě považovat za zákazníka.
registrovaný uživatel Olda_K  mail  
08.02.2006 (9:41)  
Nabídka ČD leží na stole a vy jí zvednete, nebo ne. Asi se Vám nelíbí, že Vám šátrá hlouběji v kapse. Možná by pro Vás bylo příjemnější, aby všichni u ČD pracovali za 70% celostátního průměru, aby se jezilo 50 let starýma soupravama se zabezpečovačkou z doby Fr. Josefa. A budete spokojení, protože si v zaplivaný nádražní hospodě za ušetřenou dvacku dáte o pivo víc. Prostě, jenom pro to, že ČD žijí částečně z našich daní, ještě nemusí každý nádražák (poté co vás potká) smekat a žmoulat čepici v ruce.
Obecně (hudba budoucnosti) je pro mě přijatelnější vydat nějakou kačku navíc, a být hrdý, že cestuju se sebevědomou firmou na jejímž hospodářském úspěchu se dobrovolně podílím. A někdy(e) se začít musí.
08.02.2006 (9:05)  
Tak treba ja jsem si vybral skolu v kombinaci kvalita/Morava prestoze jsem z Cech. Driv jsem jezdil na JP, protoze jizdne na zakovskou pro me nebylo aktualni (nejezdil jsem domu ale jinam), ted KMB. Jak M predklada sve teorie, tak ja predlozim svuj povzdech nad tim, proc rezisti mohou jezdi EC/IC, staci jim Os a Sp a navic davat rezijku jen primo osobe u drah zamestnane.
registrovaný uživatel lada 
08.02.2006 (6:41)  
Uz dnes mi Z-karta prisla jako absolutni propadak a jeste ji budeme prodavat za trojnasobek? Vzdyt to neni nic jineho nez byrokraticka buzerace - chces jezdit vlakem a nevyuzijes jine slevy, pak musis k pokladne a nechat si vystavit (skoro zadarmo) prukazku. Jsem zvedav, zda to CD dokazou vyuzit aspon k te proklamovane statistice o tom, kam a kdy kolik lidi jezdi.

PS: Nenadavam za sebe. I kdyz cestuji casto, tak znam zpatecni/skupinove/KMB jizdne a za obycejne jsem jel dvakrat v zivote (se Z-kartou bych usetril cca 10 Kc), z toho jednou na ucet zamestnavatele.
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
08.02.2006 (1:51)  
K vsem temto obchodnim zamerum CD bych rekl jedno:

Zprivatizovat, zprivatizovat, zprivatizovat.

A pustit na drahy konkurenci. Soukroma spolecnost se bude sice chovat trzne a bude chtit vydelat (cili nekteri budou zakonite vriskat, jako napriklad tresnickove zalozeni sedovlasi lide), na druhou stranu ale konkurence nedovoli odirat cestujici, protoze v momente, kdy bude chtit cestujici odirat jeden dopravce, prijede druhy dopravce s normalni cenou a je hotovo. A k tomu pridat opravdu jasny a pruhledny statni dotacni system na tratich, kde je potreba zajistit dopravni obsluznost, ktera neni ziskova.

Statni monopolni (i kdyz se vsichni snazi vsem veset na nos buliky, jak muze na kolejich podnikat kazdy a ze zadny monopol neni) moloch Cerna dira, s hlavnimy hesly "Cekejte, debilove!" a "Casu dost" by uz se mel davno odporoucet. I kdyz se nas snazi presvedcovat, ze je cim dal tim vic "In", je cim dal tim vic out.
registrovaný uživatel M 
07.02.2006 (22:54)  
Dotace maji CD, dotace ma StudentAgency (skrze nulovou silnicni dan), dotace maji zemedelci, dotace maji snad uz i vlekari (nebo by je minimalne chteli...).
Jsou moralni nebo nemoralni ceny vina (zdanlive to zcela soukrome produkovaneho zbozi...)?
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko