Praha - České dráhy zavedou od 1. 6. 2006 pro své zákazníky bezkontaktní čipové karty, které nahradí téměř milion dosavadních papírových zlevněných jízdenek a slevových karet. Tyto víceúčelové karty se objeví pod obchodním názvem In-karta a bude je možné využít jako průkaz na slevu, elektronickou jízdenku ve vlacích a do budoucna i v ostatních druzích veřejné dopravy a jako elektronickou peněženku. Aplikace In-karty plynule nahradí papírové průkazy Z karta, Junior pas a Senior pas, které však budou vydávány až do 31. 5. 2006, a to standardně s roční platností. Karta bude vydávána v těchto variantách: - In-zákazník (600,00 CZK / 3 roky)
- In-junior (600,00 CZK / 1 rok)
- In-senior (600,00 CZK / 1 rok)
- In-Gold (22.000,00 CZK / 1 rok) – možnost neomezeného cestování (včetně lanovky na Ještěd) bez příplatků IC/EC s možností cestování v 1. třídě bez doplatku
(ke všem bude přidána možnost čerpání mezinárodní slevy Rail+)
In-karta plní několik základních úkolů. Použití moderní technologie In-karet při odbavovacím procesu zvyšuje konkurence schopnost Českých drah na liberalizovaném dopravním trhu, podporuje systémovou integraci a zároveň nabízí větší komfort cestovaní pro zákazníky Českých drah. In-karta v budoucnu zastřeší systém obchodních nabídek ČD v nové elektronické podobě. Bude to např. digitální forma kilometrické banky nebo předplatních jízdenek. Systém rovněž umožní poskytovat klientům další služby a výhody – např. věrnostní program podobný tomu, který nabízejí letecké společnosti, mobilní operátoři a podobně. Karta je začleněna do systému karet Sphere Card a její držitelé mají slevu při nákupu také u řady dalších obchodních partnerů (prodejny textilu, oděvů, obuvi, sportovních potřeb, kina, cestovní kanceláře a další).
In-karta současně přispěje k získání přesnějších statistických údajů o přepravě cestujících tak, aby mohly být využity při objednávce a úhradě služeb ve veřejném zájmu ze strany státu a krajů. Předpokládá se také využití In-karty jako elektronické jízdenky a peněženky vhodné pro rychlou úhradu drobných plateb při cestách na kratší vzdálenosti, kde dosavadní bankovní karetní systémy nejsou dostatečně efektivní a pružné. Karta tak bude v budoucnosti sloužit například k úhradě jízdného Českých drah, ale také ostatních železničních dopravců, autobusových a městských dopravních podniků a v rámci integrovaných dopravních systémů. In-karta také otevře větší možnost při nákupu služeb – jízdenek, rezervací atp. – prostřednictvím internetu.
Novinky pro seniory ze zahraničí – slevy na cestování vlakem po ČR
České dráhy především v návaznosti na rostoucí zájem zákazníků ze sousedních zemí rozšiřují možnost využití obchodních nabídek určených seniorům tak, aby tyto mohly být použity bez podmínky trvalého pobytu v České republice. Důchodci, zejména ze sousedních států, tak budou od 1. března nově moci ušetřit s kartou Z a senioři starší 70 let s roční síťovou jízdenku pro osobní a spěšné vlaky „senior pas“. Přes tuto novinku však zůstane cena zákaznického jízdného i karty Z nezměněna. Také roční senior pas zůstává v ceně 600 Kč. Tento krok umožnila změna regulace zvláštního jízdného pro důchodce vyhlášená ministerstvem financí, na základě které získávají právo na jednotné poloviční zvláštní jízdné všichni důchodci bez ohledu na trvalý pobyt nebo účast v odboji.
Zdroj a foto: ČD, tisková zpráva (výtah)

ale kde je zakopany pes.. v tom jaky bude mit toto jeste vice odstrasujici efekt na prilezitostne zakazniky. ti pravidelni to 6kilo daji, vrati se jim to brzy... ted se vyplatilo si kvuli jedne ceste ostrava - praha a zpatky kupovat Z kartu. timto opatrenim CD dobrovolne nahani zakazniky do zlutych busu. a stat jako stedry sponzor a ochrance prezamestnanych by si mel toto uvedomit. proc dotovat firmu ktera sere na prilezitostne a potencialni zakazniky? nechci slevu zadarmo muze klidne platit u soukrome firmy, pokud nechce mit zakazniky a kseft, tak at je treba nema.. ale firma ktera doji stat se takto prece chovat nemuze a stat by mel mit paky jak s tim neco delat. napriklad pri zakladni dopravni obsluznosti by mel dotaci dopocitavat podle obycejneho jizdneho (kraje prece nejake in karty nemusi zajimat). cili jednoduchy vypocet: kolik jezdi lidi? kolik je ztrata kdyz kazdy jezdi za obyc jizdne? a tuto doplatit. to bychom videli jak by se cerna dira zacala osivat :)
Jo, nasrat zákazníky, to je optimální začátek. ;-)
Jiné firmy se kupodivu snaží, aby jim zákazníků přibývalo, jenom ČD to dělají naopak. Neudělali soudruzi z NDR někde chybu?
Obecně (hudba budoucnosti) je pro mě přijatelnější vydat nějakou kačku navíc, a být hrdý, že cestuju se sebevědomou firmou na jejímž hospodářském úspěchu se dobrovolně podílím. A někdy(e) se začít musí.
PS: Nenadavam za sebe. I kdyz cestuji casto, tak znam zpatecni/skupinove/KMB jizdne a za obycejne jsem jel dvakrat v zivote (se Z-kartou bych usetril cca 10 Kc), z toho jednou na ucet zamestnavatele.
Zprivatizovat, zprivatizovat, zprivatizovat.
A pustit na drahy konkurenci. Soukroma spolecnost se bude sice chovat trzne a bude chtit vydelat (cili nekteri budou zakonite vriskat, jako napriklad tresnickove zalozeni sedovlasi lide), na druhou stranu ale konkurence nedovoli odirat cestujici, protoze v momente, kdy bude chtit cestujici odirat jeden dopravce, prijede druhy dopravce s normalni cenou a je hotovo. A k tomu pridat opravdu jasny a pruhledny statni dotacni system na tratich, kde je potreba zajistit dopravni obsluznost, ktera neni ziskova.
Statni monopolni (i kdyz se vsichni snazi vsem veset na nos buliky, jak muze na kolejich podnikat kazdy a ze zadny monopol neni) moloch Cerna dira, s hlavnimy hesly "Cekejte, debilove!" a "Casu dost" by uz se mel davno odporoucet. I kdyz se nas snazi presvedcovat, ze je cim dal tim vic "In", je cim dal tim vic out.
Jsou moralni nebo nemoralni ceny vina (zdanlive to zcela soukrome produkovaneho zbozi...)?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











