Praha - České dráhy zavedou od 1. 6. 2006 pro své zákazníky bezkontaktní čipové karty, které nahradí téměř milion dosavadních papírových zlevněných jízdenek a slevových karet. Tyto víceúčelové karty se objeví pod obchodním názvem In-karta a bude je možné využít jako průkaz na slevu, elektronickou jízdenku ve vlacích a do budoucna i v ostatních druzích veřejné dopravy a jako elektronickou peněženku. Aplikace In-karty plynule nahradí papírové průkazy Z karta, Junior pas a Senior pas, které však budou vydávány až do 31. 5. 2006, a to standardně s roční platností. Karta bude vydávána v těchto variantách: - In-zákazník (600,00 CZK / 3 roky)
- In-junior (600,00 CZK / 1 rok)
- In-senior (600,00 CZK / 1 rok)
- In-Gold (22.000,00 CZK / 1 rok) – možnost neomezeného cestování (včetně lanovky na Ještěd) bez příplatků IC/EC s možností cestování v 1. třídě bez doplatku
(ke všem bude přidána možnost čerpání mezinárodní slevy Rail+)
In-karta plní několik základních úkolů. Použití moderní technologie In-karet při odbavovacím procesu zvyšuje konkurence schopnost Českých drah na liberalizovaném dopravním trhu, podporuje systémovou integraci a zároveň nabízí větší komfort cestovaní pro zákazníky Českých drah. In-karta v budoucnu zastřeší systém obchodních nabídek ČD v nové elektronické podobě. Bude to např. digitální forma kilometrické banky nebo předplatních jízdenek. Systém rovněž umožní poskytovat klientům další služby a výhody – např. věrnostní program podobný tomu, který nabízejí letecké společnosti, mobilní operátoři a podobně. Karta je začleněna do systému karet Sphere Card a její držitelé mají slevu při nákupu také u řady dalších obchodních partnerů (prodejny textilu, oděvů, obuvi, sportovních potřeb, kina, cestovní kanceláře a další).
In-karta současně přispěje k získání přesnějších statistických údajů o přepravě cestujících tak, aby mohly být využity při objednávce a úhradě služeb ve veřejném zájmu ze strany státu a krajů. Předpokládá se také využití In-karty jako elektronické jízdenky a peněženky vhodné pro rychlou úhradu drobných plateb při cestách na kratší vzdálenosti, kde dosavadní bankovní karetní systémy nejsou dostatečně efektivní a pružné. Karta tak bude v budoucnosti sloužit například k úhradě jízdného Českých drah, ale také ostatních železničních dopravců, autobusových a městských dopravních podniků a v rámci integrovaných dopravních systémů. In-karta také otevře větší možnost při nákupu služeb – jízdenek, rezervací atp. – prostřednictvím internetu.
Novinky pro seniory ze zahraničí – slevy na cestování vlakem po ČR
České dráhy především v návaznosti na rostoucí zájem zákazníků ze sousedních zemí rozšiřují možnost využití obchodních nabídek určených seniorům tak, aby tyto mohly být použity bez podmínky trvalého pobytu v České republice. Důchodci, zejména ze sousedních států, tak budou od 1. března nově moci ušetřit s kartou Z a senioři starší 70 let s roční síťovou jízdenku pro osobní a spěšné vlaky „senior pas“. Přes tuto novinku však zůstane cena zákaznického jízdného i karty Z nezměněna. Také roční senior pas zůstává v ceně 600 Kč. Tento krok umožnila změna regulace zvláštního jízdného pro důchodce vyhlášená ministerstvem financí, na základě které získávají právo na jednotné poloviční zvláštní jízdné všichni důchodci bez ohledu na trvalý pobyt nebo účast v odboji.
Zdroj a foto: ČD, tisková zpráva (výtah)

Johnny - tak zase nemuzeme byt uplne ve vsech nazorove stejni. Zalezi z kolika bodu jsem padal... Nicmene myslim si, ze i tohle je na stejne myslenkove linii jako to predesle. Je za tim to, ze kazdy si "pocita" svoje "investice" a vliv statu by byt mel (nikde jsem nenapsal, ze ne), ale nemel byt pomocnikem tam, kde prijemce dotace odmita nabidku, ktera je stejna pro vsechny a chce vic. Rovne moznosti pro vsechny, ale ne vic
Rec o studentech opravdu BYLA. Ja jsem s myslenkou, ze absolventi ty penize vrati na danich ale nezacal. U nezamestnaneho plati naprosto stejny princip. Takze podle stejne "logiky" by dotace na jizdne mel dostat i on, protoze i u zamestnaneho je predpoklad, ze to casem na danich vrati...
1. Přepokládám, že jsi na VŚ nikdy nestudoval (to by některé názory vysvětlovalo). Zkus třeba studovat veterinu v nebližším městě...
2. Řeč byla snad o djíždění do školy, tak nechápu, proč to sem taháš. Mimochodem je velký rozdíl mezi studentem a nezaměstnaným!
V tom pripade by byla ospravedlnitelna sleva pro cestovani do nejblizsi skoly, ktera nabizi prislusny studijni obor, ale pokud se rozhodnu dojizdet pres celou republiku do (udajne) lepsi skoly, kdyz tutez mam i doma, tak nevidim duvod, proc by ten rozdil mel kdokoliv dotovat... Chci-li nadstandart, tak je to moje volba a naklady s tim spojene bych mel hradit pouze ja, nikoliv spolecnost
Student nepracuje, ale studuje, tudíž nemá vlastní příjmy, ty bude mít až vystuduje, takže dotace na jízdném pravděpodobně státu vrátí v podobě daní později.
Tzn. ze pokud jako nezamestnany (a treba jako VS vzdelany) vyrazim s prateli v lete na vylet vlakem, tak bych mel dostat dotaci?
Holt není vysoká (případně i jiná) škola v každém městě, takže se musí dojíždět (třeba i přes celou republiku). Student nepracuje, ale studuje, tudíž nemá vlastní příjmy, ty bude mít až vystuduje, takže dotace na jízdném pravděpodobně státu vrátí v podobě daní později.
Studenti maji nicim rozumnym ospravedlnitelnou slevu, protoze misto na sezeni zaberou stejne, spise zaberou Xx vice mista pro bagl, k tomu delaji ve vlaku nadstandartni bordel (ze si tak CD vychovavaji zakaznika a ten se ve stari vrati je blabol) a jeste se jim nelibi, ze si pro ISIC musi zajet extra a nedej boze za svoje...
Neco ve stylu kupuji si rohliky za korunu, zatimco vsichni ostatni je maji za 1,50, ale i tak je to hrozne nefer, protoze bych je mel mit za padesatnik (maximalne)...
Zákaznická karta na 3 roky zrovna tak není nejšťastnějším řešením a JP by též mohl být max. kolem 300-400 CZK.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











