Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Aktualizace 28.2.2006, 14:20 - Na základě komentáře "lady" (23.2. - 6:12, 6:54) v článku Autovlaky ČD přepravily rekordní počet automobilů ze dne 22.2.2006, zjišťovali redaktoři ŽelPage bližší informace o zrušení tohoto spoje. Bohužel e-mail zaslaný Petru Šťáhlavskému se vrátil z důvodu jeho nemoci a z info@cd.cz nepřišla odpověď, jak již bývá zvykem, vůbec. Díky účasti na dnešní výstavě cestovního ruchu HolidayWorld v Praze se podařilo zjistit nejpravděpodobnější důvod zrušení spoje. Roman Šulc, který reprezentoval ČD na veletrhu, sdělil: "Důvodem zrušení Jadran Expressu v roce 2006 jsou obrovské finanční požadavky zejména ze strany Chorvatských železnic (HŽ)". Z tohoto důvodu nevyjel již vloni slovenský JE z Bratislavy do Splitu.První tisková zpráva ČD o výjezdu JE pochází ze 17.4.2003. Vlak jezdil od 13.6. do 12.9.2003. Provoz v 1.sezóně zajišťovala CK ČD ve spolupráci s JLV, a. s. Ve vlaku byly díky velkému zájmu řazeny až 3 autovozy, na kterých bylo možné přepravovat až 30 automobilů. Vlak v obou směrech přepravil 6 tisíc osob a 600 vozidel. Celková obsazenost dosáhla více než 70% a cesta trvala 24,5 hodiny.
V roce 2004 se zkrátila jízdní doba vlaku o 3,5 hodiny a 1 autovůz se připojoval k vlaku ve stanici Brno hl.n., čímž měl vlak celkem 11 vagonů.
V loňském roce jezdil vlak od 17.6. do 17.9. a cesta trvala necelých 23 hodin. V roce 2005 přestala provoz vlaku zajišťovat CK ČD a byl jím pověřen O16 GŘ ČD. Cestu mezi Prahou a Jadranem vlak zdolal 14x a během 3 měsíců přepravil 5.602 cestujících a 795 aut a motocyklů v obou směrech. V roce 2005 přestal jezdit JE z Bratislavy do Splitu kvůli vysokým finančním požadavkům HŽ.
Stejný osud potkal JE i v Česku v letošním roce. Jadran Express byl jediným charterovým vlakem Českých drah a média o něm velmi často referovala. Na území ČR jezdí 2 autovlaky do Popradu a Košic. Projednávalo se také spojení autovlaky do italského přístavu Ancona.
Dnes, 28.2.2006, přišla odpověď o spoji Jadran Express z odboru komunikace GŘ ČD: "V současné době se zatím ještě jedná o finální podobě, jak bude tento spoj provozován. Zatím nepadlo konečné rozhodnutí. Jednou z možností je například využití nového spoje EC Jože Plečnik", sdělila ŽP Hana Bednářová.
Zdroj: Tiskové zprávy ČD, a. s.
CSPSV | 24.2.2006 (21:14)
Související zprávy

25.02.2006 (17:44)
Myšlenka s Plečnikem je zajímavá … ale
V L jezdí na konci Plečnika "Šumava" do Volar. Takže to by se asi moc nelíbilo. JE byl sám o sobě dost dlouhý, dobíral se taky autovůz z Brna … ale hlavně ČD ty autovozy NEMAJÍ. Musely by si je sehnat = pronajmout a to asi od HŽ … které by chtěly "zlodějské" peníze.
Ty chorvatské vozy jsou uzavřené, takže vozidla jsou chráněna jednak proti různým kradeníkům, ale hlavně proti poškození padajícím kamením. Proto HŽ trvají na těch uzavřených vozech.
Chorvatsko taky není členem EU, čili na slovinsko–chorvatské hranici existuje celní hranice EU a proto se ty vozy opatřovaly celní plombou … Trať do Koperu ten skalní problém tak výrazně nemá, ale ty uzavřené vozy poskytují zákazníkovi jistotu. Já bych to spíše viděl na nějakou spolupráci s ÖBB.
V L jezdí na konci Plečnika "Šumava" do Volar. Takže to by se asi moc nelíbilo. JE byl sám o sobě dost dlouhý, dobíral se taky autovůz z Brna … ale hlavně ČD ty autovozy NEMAJÍ. Musely by si je sehnat = pronajmout a to asi od HŽ … které by chtěly "zlodějské" peníze.
Ty chorvatské vozy jsou uzavřené, takže vozidla jsou chráněna jednak proti různým kradeníkům, ale hlavně proti poškození padajícím kamením. Proto HŽ trvají na těch uzavřených vozech.
Chorvatsko taky není členem EU, čili na slovinsko–chorvatské hranici existuje celní hranice EU a proto se ty vozy opatřovaly celní plombou … Trať do Koperu ten skalní problém tak výrazně nemá, ale ty uzavřené vozy poskytují zákazníkovi jistotu. Já bych to spíše viděl na nějakou spolupráci s ÖBB.
25.02.2006 (11:28)
Souhlasím. K východnímu Jadranskému pobřeží vlak může dojet i bez toho, aby se ČD nechaly vydírat tradičním chorvatským krkounstvím. Efektivní by bylo připojit v letní sezóně další vagóny za Jožeta Plečnika a prodloužit ho do již zmiňovaného Kopru. Cesta by tak navíc trvala pouze 14 hodin.
25.02.2006 (10:47)
Nezoufejte z Ostravy jezdí Adria ale nákladní.
25.02.2006 (9:36)
No jo, to jsou ty země, kde nechápou, že takovéto chování státní železniční správy jim (tedy když odečtu lidi, kteří se na to vykašlou úplně) přivede do země další množství smogu. Hlavně na tom ale budou bity tranzitní země, přes něž auta pojedou. Měly by na Chorvatsko vyvinout nátlak, protože ony mít tržby nebudou...
24.02.2006 (23:01)
Je měla být má první dovolená do zahraničí. Teď pojedu tak akorát do pr...
Bude to okruh po jižních čechách
Bude to okruh po jižních čechách
24.02.2006 (22:29)
ČD na tom byly tak "nula od nuly" pošla, čili podíl z tržeb pokryl tak akorát náklady a zisk žádný. Z logiky věci tam byly neproduktivní rg jízdy Břaclav – Praha v pátek, resp. Praha – Břeclav v neděli; muselo se platit za pronájem autovozů HZ. HZ si chtěly udělat z JE "dojnou krávu". Ve svém důsledku HZ o nic nepřijdou. Fakt je ten, že do Splitu nejezdí ani vlak z Vídně, naproti tomu jezdí vlak do slovinského Koperu. Myslím si, že vlak Praha – Koper by si taky našel svoji klientelu, především by byl rychlejší, protože celá trať je elektrifikovaná …
24.02.2006 (21:38)
Narozdil od te bezne osobni dopravy na JE asi ministerstvo zahranici prispivat nebude...
24.02.2006 (21:33)
Rád bych věděl, kolik na tom ČD prodělávaly, že to hned ruší. Mylím si, že prodělávají víc na běžné osobní dopravě, než na Jadran Expresu. Mmch HŽ si myslí, že si můžou diktovat podmínky, ale aby jim nesklaplo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko











