..: Záruky za úvěr EUROFIMA schváleny :..
ČD - Již v prvním čtení, plným počtem hlasů přítomných poslanců schválila včera na svém zasedání Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky poskytnutí záruk za úvěr od evropského sdružení železničních dopravců EUROFIMA pro České dráhy. Úvěr ve výši 900 milionů korun budou České dráhy čerpat letos pro financování pořízení dalších dvoupodlažních příměstských regionálních pantografových jednotek řady 471.

Poskytnutí státních záruk a následné čerpání úvěru od EUROFIMA umožní kromě samotného nákupu jednotek také rozvoj zaměstnanosti na Ostravsku. Výroba příměstských jednotek 471 dá jistotu nejméně 350 pracovních míst v samotné společnosti ČKD Vagonka; dalších 300 míst vytvoří u dodavatelů v regionu Ostravska. Několik tisíc pracovních míst pak tato výroba generuje u stovky dalších dodavatelů na území dalších regionů České republiky.

Jednotky 471 jsou nyní využívány především na osobních a spěšných vlacích na trati Praha – Kolín – Pardubice, Praha – Beroun a Praha – Roudnice nad Labem. Denně každá ujede v průměru 497 kilometrů, což odpovídá přibližně osmi jízdám na trati Praha – Kolín. Jednotky 471 nabízejí cestujícím vysoký standard cestování. Vlaky mají moderní interiér a jsou klimatizovány. Pohodlný nástup všech cestujících včetně vozíčkářů a dětských kočárků umožňují nástupní prostory s podlahou v úrovni nástupiště, u prvních a posledních dveří doplněné zdvihacími plošinami. Na koncích vlaku jsou prostory pro uložení objemných zavazadel a jízdních kol. V horním poschodí hnacího vozu jsou i místa 1. třídy určená pro náročnější klientelu. Tento prostor je také vybaven přípojkami 230 V pro napájení PC a stoly vhodnými pro práci na PC.

Dodání dalších jednotek Českým drahám umožní jejich nasazení ještě v průběhu letošního roku na tratě v okolí Ostravy, včetně spojů po nově elektrifikované trati Ostrava-Svinov – Opava východ.

Zdroj: tisková zpráva ČD


CSPSV | 14.3.2006 (9:02)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Honza  mail  
23.03.2006 (7:04)  
Hnupik: Nesouhlas!!!!!!!!!!
15.03.2006 (13:40)  
460 jsou hnus fialovej. na hovno.
registrovaný užívateľ Honza  mail  
15.03.2006 (8:04)  
Payus: Souhlasim! 460 jsou moc hezké jednotky, některé se rekonstruují, ale škoda,že jich je jen 86 hnacích. Čili asi 43 souprav, nepočítám li již neexistující kousky jako např. 460 002, 022, 081, 035, 036 atd. .
Ešusy jsou taky hezké, ale přece 460 mám nejraději! 470 jsou hnus. Žabotlamy nejsou zas až tak hrozný. (myslým vzhledově)
registrovaný užívateľ Honza  mail  
15.03.2006 (8:00)  
Payus: Souhlasim! 460 jsou moc hezké jednotky, některé se rekonstruují, ale škoda,že jich je jen 86 hnacích. Čili asi 43 souprav, nepočítám li již neexistující kousky jako např. 460 002, 022, 081, 035, 036 atd. .
Ešusy jsou taky hezké, ale přece 460 mám nejraději! 470 jsou hnus. Žabotlamy nejsou zas až tak hrozný. (myslým vzhledově)
dopisovateľ alebo člen ŽP Payus  mail  
14.03.2006 (23:42)  
Twix: dík za upřesnění...no já bych spíš uvítal,kdyby jej zrenovovali a pak poslali na Ostravsko(třeba na takt Opava-Těšín)...Beroun mám přece jen trochu z ruky
14.03.2006 (21:26)  
Ážetďák: Tvoje komentáře jsou vždycky samá perla. Větší počet hnacích náprav nemůže opravdu nikdy škodit, až na to že budeš všechny ty komponenty (třeba ty měniče za pár milionů) potřebovat dvakrát, stoupne ti hmotnost vlaku, provozní náklady atd... zbytečně. Tažná síla ešusu je snad dostatečná, a nepochopil jsem jak chceš snížit odběr proudu, když rozjíždíš minimálně stejně rychle minimálně stejně těžký vlak.
Payus: Jednotek 470 nebylo vyrobeno víc z důvodu pádu komunismu a otevření trhu pro koupi vhodnějších součástek. Proto se přešlo k jednotkám 471, což zabralo dalších deset let. Kraken jezdí do Berouna v pracovní dny ve 14:25, 16:55 a 19:25 (neustále pendluje), navíc ráno z Berouna v 6:33. Často ale nejezdí vůbec. Opravdu bych byl radši kdyby bylo nakoupeno víc krakenů a nemusel bych jezdit žabotlamem, ešusy se nakupují "rychle" jako když bys kupoval dům po cihlách. Žabotlamy a vozy Bmto dojezdí až opravdu skončí jejich životnost, tedy až se budou vozové skříně rozkládat vejpůl, elektrická výzbroj bude hořet a cestující budou propadat dírami v podlaze.
dopisovateľ alebo člen ŽP Payus  mail  
14.03.2006 (19:07)  
M.Zikmund: dík za info...už mám ty stránky v oblíbených...budu mít pár dní co číst
14.03.2006 (14:48)  
Srovnání "pražských" EJ
http://pantograf.wz.cz/

Ano, EJ 470 byla vyrobena ve dvou prototypech, od nichž se odvíjela 471.
Na trati Praha – Kolín se zkoušela kombinace dvouvozové 471.001 + 971.001 a třívozové 471.002 + 071.001 + 971.002, ale pro nízkou kapacitu se upustilo od dvouvozových jednotek a vyrábějí se jen třívozové. Ke 471.002+971.002 se přiobjednal 071.002 a 071.001 se přesunul k 471.001+971.001.
Na řadě vlaků, i do Berouna jezdí 2x471, versus žabotlamům "Tokaido" = EM + 4x 0xx + EM.
dopisovateľ alebo člen ŽP Payus  mail  
14.03.2006 (12:50)  
Atolix:to vyrobili jen dva prototypy?moc tomu nerozumím...mohly to být soupravy,které by vytrhly trn z paty a určitě by nebyly tak drahé jako ten hlinikakáč.vzhledově taky nejsou "hnusné"...
registrovaný užívateľ Semík  mail  
14.03.2006 (12:49)  
Tak jsem se právě dozvěděl, že za 9 měsíců, až se vyčerpá úvěr bude bez práce 650lidí.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko