ČD - Již v prvním čtení, plným počtem hlasů přítomných poslanců schválila včera na svém zasedání Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky poskytnutí záruk za úvěr od evropského sdružení železničních dopravců EUROFIMA pro České dráhy. Úvěr ve výši 900 milionů korun budou České dráhy čerpat letos pro financování pořízení dalších dvoupodlažních příměstských regionálních pantografových jednotek řady 471. Poskytnutí státních záruk a následné čerpání úvěru od EUROFIMA umožní kromě samotného nákupu jednotek také rozvoj zaměstnanosti na Ostravsku. Výroba příměstských jednotek 471 dá jistotu nejméně 350 pracovních míst v samotné společnosti ČKD Vagonka; dalších 300 míst vytvoří u dodavatelů v regionu Ostravska. Několik tisíc pracovních míst pak tato výroba generuje u stovky dalších dodavatelů na území dalších regionů České republiky.
Jednotky 471 jsou nyní využívány především na osobních a spěšných vlacích na trati Praha – Kolín – Pardubice, Praha – Beroun a Praha – Roudnice nad Labem. Denně každá ujede v průměru 497 kilometrů, což odpovídá přibližně osmi jízdám na trati Praha – Kolín. Jednotky 471 nabízejí cestujícím vysoký standard cestování. Vlaky mají moderní interiér a jsou klimatizovány. Pohodlný nástup všech cestujících včetně vozíčkářů a dětských kočárků umožňují nástupní prostory s podlahou v úrovni nástupiště, u prvních a posledních dveří doplněné zdvihacími plošinami. Na koncích vlaku jsou prostory pro uložení objemných zavazadel a jízdních kol. V horním poschodí hnacího vozu jsou i místa 1. třídy určená pro náročnější klientelu. Tento prostor je také vybaven přípojkami 230 V pro napájení PC a stoly vhodnými pro práci na PC.
Dodání dalších jednotek Českým drahám umožní jejich nasazení ještě v průběhu letošního roku na tratě v okolí Ostravy, včetně spojů po nově elektrifikované trati Ostrava-Svinov – Opava východ.
Zdroj: tisková zpráva ČD

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Ešusy jsou taky hezké, ale přece 460 mám nejraději! 470 jsou hnus. Žabotlamy nejsou zas až tak hrozný. (myslým vzhledově)
Ešusy jsou taky hezké, ale přece 460 mám nejraději! 470 jsou hnus. Žabotlamy nejsou zas až tak hrozný. (myslým vzhledově)
Payus: Jednotek 470 nebylo vyrobeno víc z důvodu pádu komunismu a otevření trhu pro koupi vhodnějších součástek. Proto se přešlo k jednotkám 471, což zabralo dalších deset let. Kraken jezdí do Berouna v pracovní dny ve 14:25, 16:55 a 19:25 (neustále pendluje), navíc ráno z Berouna v 6:33. Často ale nejezdí vůbec. Opravdu bych byl radši kdyby bylo nakoupeno víc krakenů a nemusel bych jezdit žabotlamem, ešusy se nakupují "rychle" jako když bys kupoval dům po cihlách. Žabotlamy a vozy Bmto dojezdí až opravdu skončí jejich životnost, tedy až se budou vozové skříně rozkládat vejpůl, elektrická výzbroj bude hořet a cestující budou propadat dírami v podlaze.
http://pantograf.wz.cz/
Ano, EJ 470 byla vyrobena ve dvou prototypech, od nichž se odvíjela 471.
Na trati Praha – Kolín se zkoušela kombinace dvouvozové 471.001 + 971.001 a třívozové 471.002 + 071.001 + 971.002, ale pro nízkou kapacitu se upustilo od dvouvozových jednotek a vyrábějí se jen třívozové. Ke 471.002+971.002 se přiobjednal 071.002 a 071.001 se přesunul k 471.001+971.001.
Na řadě vlaků, i do Berouna jezdí 2x471, versus žabotlamům "Tokaido" = EM + 4x 0xx + EM.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











