..: Dnešní stávka měla na pravidelnost provozu jen malý vliv :..
Praha - České dráhy předpokládají, že z celkového počtu více než 6870 vlaků denně vypravovaných vlaků se stávka dotkla méně než 5 %. Stejně tak i počet strojvedoucích, kteří dnes byli v práci a vůbec nestávkovali, byl velmi výrazný – a to přes 200.
Vlaky, které byly ovlivněny stávkou, se ve 12.30 hodin rozjely z příslušných stanic – průměrná doba zpoždění také není nikterak výrazná a činí do 15 minut. Opožděno bylo 332 vlaků.
Proti stávce strojvůdců vystoupil místopředseda vlády a ministr dopravy ČR Milan Šimonovský. Ten považuje protest za nezákonný a podle něho by dráhy měly nárokovat škody na strojvedoucích. Totéž soudí i Veronika Drábková z MPSV ČR. Dráhy odhadují, že dnešní půlhodinové přerušení provozu přijde na 1 milion korun. "Stávka je navíc zbytečná. Senát nejspíš stejně kontroverzní paragraf, kvůli kterému strojvůdci protestují, neschválí.", tvrdí Šimonovský.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s., Aktuálně.cz


CSPSV | 16.3.2006 (13:56)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
21.03.2006 (19:30)  
Před chvílí jsem koukal na Babitron - tam je průměr 11, nejsou však uvedeny všechny dny.
21.03.2006 (19:27)  
Jindrich Brezina: A jezdite ze Dvora casto?

Dá se říci, že v podstatě pendluji mezi Dvorem Králové a Pardubicemi - jezdím v průměrně 4x týdně převážně v pracovní dny. Z 90% procent odjíždím právě výše zmiňovaným R 781. Ke sledování zpoždění mě inspirovalo prohlášení ČD o spolehlivosti spojů.
Jinak dnes (21. 3.) jsem jel ze Dvora poprvé načas od 28. 2, kdy jsem zpoždění začal sledovat!
20.03.2006 (6:57)  
A jezdite ze Dvora casto? ja docela jo a jezdi to relativne v pohode, na odjezdu tak 5 minut maximalne. Jasne parkrat to ulitolo, napr chciplej motor predchoziho osobaku, takze nez to dispecer vyresil tak to naskakalo a ve dvore to delalo 20 minut, ale ze by rano vypravci hlasil zpozdeni, to se tak casto nestava. zpozdeni do 5 minut ano, to se deje, ale prumer 18? to musiite chytat blbe dny.
19.03.2006 (23:32)  
jzacek - A vy si vskutku myslite, ze pulhodinove zpozdeni bude mit vliv na zakazniky a poskodi to "dobre" jmeno CD?

Musím uvést jeden příklad - vlak 781 z mé nástupní stanice (Dvůr Králové) se mnou zatím neodjel včas. Průměrná doba zpoždění (sleduji od konce února) činí 18 min, zpoždění pod 5 min jsem ještě nezažil. K těm 30 minutám moc nechybí - beru to s nadhledem. Takže podle mě dobré jméno ČD nemají a tudíž nemůže být poškozeno!
18.03.2006 (14:06)  
Z hlediska Federace strojvůdců bude výsledek stejný – ostatní odborové organizace je přehlasují.
Pak by se dožadovala uzákonění tzv. "zákazu majorizace", to znamená, že by němohla být přehlasována …
Pokud jste pamětník "federace" tak tento princip byl zakotven ve "federální ústavě", kde při hlasování ve sněmovně národů nemohlo 75 poslanců zvolených za Česko přehlasovat 75 poslanců zvolených za Slovensko … a pochopitelně naopak.
Na tom všem je půvabné to, že z hlediska FS "zlé OSŽ" taky zastupuje při kolektivním vyjednávání profesi strojvedoucí … a tudíž obhajuje i zájmy této kategorie zaměstnanců, vykonávajících beze sporu náročnou a odpovědnou práci.
Registrierter Benutzer waszyn 
18.03.2006 (8:20)  
a co kdyby si vzali priklad z parlamentni demokracie? kazda odborova organizace by mela hlasu podle poctu clenu. dejme tomu by bylo 100 hlasu, kazdy by zastupoval 700 odboraru...
17.03.2006 (23:46)  
Ona existuje ještě jedna čertovská možnost – KS bude platná, pokud ji podepíše většina odborových organizací u daného zaměstnavatele.
Takže když bude v podniku 5 odborových organizací, v jedné bude 88 zaměstnanců, v těch zbylých čtyřech 12 a když ty se se zaměstnavatelem dohodnou, tak ta jedna s 88 zaměstnanci utře nos …
Na založení odborové organizace totiž stačí 3 osoby.
Registrierter Benutzer 163021  mail  
17.03.2006 (20:43)  
Když tedy bude mít OSŽ neomezenou moc, proč se ke stávce nepřidala Federace vlakovýcu čet, vozmistrů, Unie železničářů a další menší odborové organizace, které na dráze fungují. Při kolektivním vyjednávání se uměly dohodnout. Jen Federace strojvůdců dělala naschvály, takže otrávili první třetinu minulého roku téměř všem zaměstnancům. Tím, že nebyla podepsaná kolektivní smlouva, brali všichni o dost míň. A kupodívu hodně na to na penězích doplatili právě strojvedoucí, takže jim FS udělala "medvědí službu".
Díky novele zákona přijde FS o právo kazit kolektivní vyjednávání a chovat se jako chlapeček na pískovišti, který ostatním rozdupe jejich společné výtvory.
Pak mi řekněte, když předseda Dušek nemá rád strojvedoucí, proč jich je spousta v OSŽ? Proč jich tedy není 100% v FS a proč společně nebojují? Proč včera v jedné stanici /bylo v TV/ stávkoval jen jeden ze čtyř? Protože ti tři měli rozum!
Registrierter Benutzer jzacek 
17.03.2006 (16:31)  
Sakra chapes vubec, proc stavkujou? Protoze Dusek, boss OSZ, nejsilnejsi odborove organizace, je sprahlej s vedenim a ze vseho nejvic nema rad strojvedouci. A bude delat vsechno proto, aby mel neomezenou moc, k cemuz po prijeti tohoto zakona dojde. Odbory se nedohodnou (kupodivu), cili nakonec o vsem rozhodne OSZ. Co teda maj strojvedouci delat? Cekat, az je Dusek s jeho partou zacnou likvidovat? Proto stavka, ne proto, aby poskodili zamestnavatele! Aby se zmenil ten stupidni protiustavni zakon. Protoze jen vyjednavanim s poslanci nic nezmeni. Duskova lobby a znamosti jsou prilis silne... Proto tam taky ten pozmenovaci navrh protlacili!!! Co maj delat? Koukat se jen?
Registrierter Benutzer waszyn 
17.03.2006 (13:23)  
Nepopírám určitou roli odborů ve společnosti.Ale nejsem si jist zda poškození zaměstnavatele, který nemá nic společného se zákonodárnou mocí, lze nazvat legitimním prostředkem jak se domáhat svých práv.
Mám spíše pocit, že někteří železničáři si neuvědomují, že už tady nemáme 18.století, kdy odbory vznikly jako prostředek na obranu vykořisťovaných dělníků-těmi strojvedoucí tedy rozhodně nejsou. Dále by si měli uvědomit, že už železnice neplní tak důležitou úlohu v národním hospodářství jako před 100 lety, pokud budou odbory takovýmto způsobem sabotovat podnikatelskou činnost ČD, může se stát, že na tu silnici nakonec časem přejde úplně vše a oni ztratí své zaměstnání a řídit kamion je asi nenechají..
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko