Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Praha - České dráhy předpokládají, že z celkového počtu více než 6870 vlaků denně vypravovaných vlaků se stávka dotkla méně než 5 %. Stejně tak i počet strojvedoucích, kteří dnes byli v práci a vůbec nestávkovali, byl velmi výrazný – a to přes 200.Vlaky, které byly ovlivněny stávkou, se ve 12.30 hodin rozjely z příslušných stanic – průměrná doba zpoždění také není nikterak výrazná a činí do 15 minut. Opožděno bylo 332 vlaků.
Proti stávce strojvůdců vystoupil místopředseda vlády a ministr dopravy ČR Milan Šimonovský. Ten považuje protest za nezákonný a podle něho by dráhy měly nárokovat škody na strojvedoucích. Totéž soudí i Veronika Drábková z MPSV ČR. Dráhy odhadují, že dnešní půlhodinové přerušení provozu přijde na 1 milion korun. "Stávka je navíc zbytečná. Senát nejspíš stejně kontroverzní paragraf, kvůli kterému strojvůdci protestují, neschválí.", tvrdí Šimonovský.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s., Aktuálně.cz
CSPSV | 16.3.2006 (13:56)
Zusammenhängende Nachrichten

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
17.03.2006 (11:24)
O tom, zda pozbytí práva "veta" je v rozporu s ústavou a omezeuje práva odborů, rozhodne patrně až Ústavní soud …
V zemi, která se považuje za světového "ochránce demokracie" = USA můžete někde získat zaměstnání jen za podmínky, že budete členem nějaké odborové organizace …
V zemi, která se považuje za světového "ochránce demokracie" = USA můžete někde získat zaměstnání jen za podmínky, že budete členem nějaké odborové organizace …
17.03.2006 (11:04)
stale jeste neni dokoncena dalnice do ostravy, do usti nad labem, hradce kralove.. pockejme par let a pri takovem pristupu za par let opravdu zakazniky mit nebudou..
doufam ze nemyslite vazne porovnavat zpozdeni zpusobene z provoznich duvodu, za ktere je vsak cestujici kompenzovan (let.doprava) a zpozdeni vytvarene naschval zamestnanci,kterym se nelibi zakon,ktery omezuje jejich zajmovou cinnost v pracovni dobe. Nebo je snad clenstvi v odborech nutne k tomu aby clovek dobre odvadel svoji praci za kterou je placeny?
k poznamce:
Ale ze vy zvykli na komunismus, kde se zamestnanec nemohl ozvat....
no mi to spise prijde ze zamestnanci kteri se v roce 2006 sdruzuji odborech by spise chteli za komunistickou produktivitu a nevyhoditelnost kapitalisticke mzdy;)
doufam ze nemyslite vazne porovnavat zpozdeni zpusobene z provoznich duvodu, za ktere je vsak cestujici kompenzovan (let.doprava) a zpozdeni vytvarene naschval zamestnanci,kterym se nelibi zakon,ktery omezuje jejich zajmovou cinnost v pracovni dobe. Nebo je snad clenstvi v odborech nutne k tomu aby clovek dobre odvadel svoji praci za kterou je placeny?
k poznamce:
Ale ze vy zvykli na komunismus, kde se zamestnanec nemohl ozvat....
no mi to spise prijde ze zamestnanci kteri se v roce 2006 sdruzuji odborech by spise chteli za komunistickou produktivitu a nevyhoditelnost kapitalisticke mzdy;)
17.03.2006 (10:15)
A vy si vskutku myslite, ze pulhodinove zpozdeni bude mit vliv na zakazniky a poskodi to "dobre" jmeno CD? To by den co den (diky zpozdeni) CD ztracely zakazniky a davno by nikdo nejezdil!!! A co zpozdeni v letecke doprave? Prichazi o zakazniky? Blbost! Proste si uz zvyknete, ze jako v ostatnich vyspelych zemich stavka je legitimni prostredek, jak se domahat svych prav! Francie, Italie, Rakousko, proste vsude je to normalni. Ale ze vy zvykli na komunismus, kde se zamestnanec nemohl ozvat, nechapete, proc zamestnanci stavkuji a ze muzou, to je vas problem. Samozrejmne ze vysledek stavky se snazi management CD, novinari, OSZ a dalsi shodit. Samozrejmne, ze nektere vlaky nemuzou mit pul hodiny zpozdeni, kdyz vyjely v 12:20, cili zpozdeni je 10 minut, ale nad tim uz nikdo nepremysli. Tudiz neni mozne, aby vsechny vlaky mely zpozdeni pul hodiny!!! Ale strojvedouci si overili, ze jsou jednotni a ze dalsi stavka bude mozna, pokud projde ten je omezujici zakon.
17.03.2006 (9:51)
to jirka panther:
Ono kdyby ta prodavacka rekla 14 dni predem ze se vy*ere na praci, tak uz tam za 14 dni bude jina, ktera bude makat a ta prvni uz bude na UP;) Jinak uznavam ze srovnani to nebylo nejvhodnejsi.. Jen jsem chtel naznacit, ze zeleznice jiz v dnesni dobe nema tak vysadni postaveni a dulezitost pro ekonomiku jakou mela v 19.stoleti a zamestnanci CD by to meli vzit na vedomi. Kazdou takovou akci bohuzel tento podnik prichazi o dalsi a dalsi zakazniky. Navic tato akce nema s fungovanim podniku nic spolecneho a vinici by tedy meli byt tvrde potrestani.
Ono kdyby ta prodavacka rekla 14 dni predem ze se vy*ere na praci, tak uz tam za 14 dni bude jina, ktera bude makat a ta prvni uz bude na UP;) Jinak uznavam ze srovnani to nebylo nejvhodnejsi.. Jen jsem chtel naznacit, ze zeleznice jiz v dnesni dobe nema tak vysadni postaveni a dulezitost pro ekonomiku jakou mela v 19.stoleti a zamestnanci CD by to meli vzit na vedomi. Kazdou takovou akci bohuzel tento podnik prichazi o dalsi a dalsi zakazniky. Navic tato akce nema s fungovanim podniku nic spolecneho a vinici by tedy meli byt tvrde potrestani.
17.03.2006 (9:25)
Stávka se mě také dotkla - jel jsem housenkou do Břeclavi a dále do Hodonína (IC 571). Před odjezdem jsem se zašel informovat do Brněnského ČD centra na spojení (jezdím většinou bez bychle zvané JŘ). Zaměstnanec vyhledal spojení příslušným vlakem s přestupem v Břeclavi cca 6 min, odjezd z Brna ve 12:05. Ale očekával jsem stávku, a tak jsem dal dotaz na další vlak s odjezdem z Břeclavi kolem 13. hod. Zaměstnanec podávající informaci POUZE ukázal na další spojení vlakem EC s krátkým přestupem v Břeclavi asi o hodinu později. Vzhledem ke stávce se také dalo očekávat cca půlhodinové zpoždění a tím pádem ujetí přípoje.
Takže osoba "podávající" informace neplní svůj úkol, neboť neinformuje úplně - nepočítá se známými skutečnostmi - naťukat požadavek do Pc dovede každý blbec, informátor by měl poskytovat úplnější údaje a poskytovat variantní spojení když ví, že nastane situace omezující provoz.
Takže osoba "podávající" informace neplní svůj úkol, neboť neinformuje úplně - nepočítá se známými skutečnostmi - naťukat požadavek do Pc dovede každý blbec, informátor by měl poskytovat úplnější údaje a poskytovat variantní spojení když ví, že nastane situace omezující provoz.
17.03.2006 (7:33)
Je otázka jaké přirovnání se hodí. Ovšem vzhledem k tomu, že cestující byli 14 dní předem informováni, tak to beru sportovně. Větší svinstvo dělají soudruzi z ČD, kteří NEINFORMUJÍ cestující, že budou výluky. NIKDE se nedozvíte seznam výluk, při nichž není zavedena náhradní autobusová doprava. Přitom dopad do provozu dělá na konkrétní trati větší paseku než polední půlhodinová stávka a mnohde větší zpoždění než NAD. Konkrétně vlaky 451/452 a 659 u nás mohly krásně dohnat zpoždění, ale byla nikde nehlášená výluka Radotín - Dobřichovice a tam to zase schytaly.
Takže MÁM OTÁZKU do diskuze - co je větší svinstvo - ohlášené 25min zpoždění od federace strojvůdců, nebo 15min nehlášené zpoždění od slavného managementu ČD?
Můj názor je jasný - jestliže na tom zmíněném krámě bude 14 dní dopředu viset cedule, že bude půlhodiny stávka kvůli kroužku pletení, půjdu tam jindy, nebo do jiného krámu. Jestliže se tam ale v daný okamžik krám zavře s cedulkou přijdu za chvíli (jak dlouhou?), tak mně to nasere.
Takže MÁM OTÁZKU do diskuze - co je větší svinstvo - ohlášené 25min zpoždění od federace strojvůdců, nebo 15min nehlášené zpoždění od slavného managementu ČD?
Můj názor je jasný - jestliže na tom zmíněném krámě bude 14 dní dopředu viset cedule, že bude půlhodiny stávka kvůli kroužku pletení, půjdu tam jindy, nebo do jiného krámu. Jestliže se tam ale v daný okamžik krám zavře s cedulkou přijdu za chvíli (jak dlouhou?), tak mně to nasere.
16.03.2006 (15:28)
Máte někdo info jakým způsobem budou protestující postiženi za poškození dobrého (rozuměj zhoršení už tak špatného) jména firmy, kdo uhradí způsobenou škodu firmě, cestujícím i přepravcům?
Myslíte si, že kdyby například pokladní v krámě na podporu zákona,který omezuje kroužek pletení do kterého dochází,ale s jejím zaměstnavatelem nemá nic společného, přestala na půl hodiny markovat a před pokladnou by se jí vytvořil za půl hodiny padesátimetrový štrůdl (tj.poškodila by řádově desítky zákazníků, kteří by příště zvolili jiný market), že by v tom obchodě ještě dále pracovala?
Myslíte si, že kdyby například pokladní v krámě na podporu zákona,který omezuje kroužek pletení do kterého dochází,ale s jejím zaměstnavatelem nemá nic společného, přestala na půl hodiny markovat a před pokladnou by se jí vytvořil za půl hodiny padesátimetrový štrůdl (tj.poškodila by řádově desítky zákazníků, kteří by příště zvolili jiný market), že by v tom obchodě ještě dále pracovala?
16.03.2006 (14:26)
Jirka Panther: ano, průměr dovede udělat ze skutečných čísel leccos ;) Když mám celou housku a ty žádnou, máme statisticky každý půlku, že? :D Tak to nejspíš pojal Ondrůj v tiskové zprávě...
16.03.2006 (14:20)
No, co jsem koukal, tak některé dálkové vlaky to ovlivnilo trochu víc...
nejvíc to (i s dalším zpožděním) "schytal" IC 586 Jan Perner, už s +28 dojel do Pardubic, odjel +51
dále krátký přehled:
EC 121 Dětmarovice, +4 / +44
EC 174 Česká Třebová, +10 / +40
EC 75 Česká Třebová, +8 / +36
EC 106 Petrovice u Karviné, 0 / +35
IC 142 Olomouc, +5 / +32
EC 171 Vraňany, 0 / +29
IC 141 Červenka, +9 / +36
nejvíc to (i s dalším zpožděním) "schytal" IC 586 Jan Perner, už s +28 dojel do Pardubic, odjel +51
dále krátký přehled:
EC 121 Dětmarovice, +4 / +44
EC 174 Česká Třebová, +10 / +40
EC 75 Česká Třebová, +8 / +36
EC 106 Petrovice u Karviné, 0 / +35
IC 142 Olomouc, +5 / +32
EC 171 Vraňany, 0 / +29
IC 141 Červenka, +9 / +36
16.03.2006 (14:20)
Jo to se soudruzi asi nedívají na Babitron. Tam je evidentní průměr 30 minut. Možná soudruzi do 15 minut zpoždění neberou jako zpoždění. Bylo dobře vidět které vlaky nestávkovaly.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko











