Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Adamov - V úterý večer ve 22.19 hodin byli v Adamově elektrickým proudem při přelézání odstavených nákladních vozů těžce zraněni dva mladíci. 23letý muž zranění na místě podlehl, 24letý muž, který byl v šoku, byl převezen do nemocnice.Letos se jedná už o druhý případ zranění trakčním proudem. První se stal v noci na 11. 2. v Brně-Židenicích. Při přelézání vozu nákladního tam byl smrtelně zraněn 21letý mladík. Tehdy si vzhledem k tomu, že došlo pouze ke krátkodobému výpadku elektrického proudu, žádný z železničářů ničeho nevšiml. Mladík po úrazu spadl na vůz a jeho mrtvé tělo bylo objeveno až v pohraniční přechodové stanici Kúty.
V roce 2005 DI na železnici eviduje 11 případů zranění el. proudem, z toho 8 smrtelných, v roce 2004 celkem 6 případů, z toho 2 smrtelné. Většinou bývají zraněné děti a mladí lidé. Proto především jim je nutné připomenout, že smrtelně nebezpečné je trolejí se nejen dotýkat, ale i se k nim přibližovat.
U střídavé trakce, kde je napětí 25 tisíc voltů, může proud při vhodných atmosférických podmínkách zabíjet i ze vzdálenosti 1 metru od troleje. Neméně nebezpečná je ale také trakce stejnosměrná, kde je napětí 3 tisíce voltů. Ta kromě popálenin může způsobit i rozklad krve.
Zdroj : Drážní inspekce
JRtrain
| 31.3.2006 (7:08)
| 31.3.2006 (7:08)Související zprávy

02.04.2006 (21:34)
"Cestující" ale sám nastoupil - mrtvola toto nezvládá
02.04.2006 (19:58)
Nebudou, za přepravu mrtvoly nákladním vlakem se neinkasuje jízdné podle osobního tarifu.
02.04.2006 (19:35)
"...tělo bylo objeveno až v pohraniční přechodové stanici Kúty."
A budou ČD pozůstalým účtovat jízdu bez platné jízdenky?
A budou ČD pozůstalým účtovat jízdu bez platné jízdenky?
01.04.2006 (8:55)
Rk_kn: vyčerpávající vysvětlení, šikovnej. Ještě k tomu vypínání: pokud vypnu trolej, nehrozí úraz, hrozí rozkradení a může klesat izolační stav. Úsekové odpojovače jsou konstrukčmě podobné v povrchové el. MHD. V metru jsou samozřejmě jiné, pokud má někdo zájem, může si po dohodě prohlédnout.
31.03.2006 (20:26)
Čo sa týka úsekových odpojovačov a ich ovládanie, sú ručné a motorické. Motorické sa môžu ovládať miestne, z dop. kancelárie, alebo na diaľku z riadiaceho pultu elektrodispečera. Okrem toho sa dajú v prípade potreby aj ručne. Každá traťová koľaj a každá dopravná stan. koľaj sa dá vypnúť, ale stan. koľaje možu mať pod jedným odpojovačom aj niekoľko koľají. Okrem toho, párne a nepárne skupiny koľají v staniciah a aj na tratiach sú elektricky oddelené a v prípade potreby sa prepájajú zvláštnym odpojovačom. Manipulačné koľaje na striedavej trakcii nie sú zatrolejované, ale na jednosmernej trakcii sú a zapínajú sa len v prípade obsluhy elektrickým rušňom. Čo sa týkka bezpečnej vzdialenosti, všeobecne osoby poučené a znalé ju majú určenú na minimálne 1,5 m. Prípady elektrickým prúdom sa stali aj rušňovodičom, hlavne zo začiatku používania el. prevádzky, kedy ešte nemali v sebe vypestované potrebné návyky. Sám som bol u týchto úrazoch svedkom. Ako opatrenie, sa potom montovali na rušne ochranné mreže pri schodíkoch na strechu.
31.03.2006 (20:03)
860 003: není to něco podobného, jak mají troleje u šalin a trolejbusů?
Vypínání je blbost. Zaměstnance ČSD je mi líto, ale těch blbců ne, mají, co chtěli.Spíš je mi líto příbuzných, ti to maj nejhorší...
Vypínání je blbost. Zaměstnance ČSD je mi líto, ale těch blbců ne, mají, co chtěli.Spíš je mi líto příbuzných, ti to maj nejhorší...
31.03.2006 (19:24)
Že by sprejeři, kteří chtěli použít odstavené vozy jako schůdky k nacákání barev na opěrnou zeď? Zřejmě ano, neboť 1) Adamov (kdo zná chápe) 2) hned za vozy se tyčí jen opěrná zeď, tudíž není kam pokračovat v chůzi.
31.03.2006 (18:23)
Vypínat se dá každá kolej, kde se něco děje, například nakládka. Jsou na to úsekové odpojovače, ty má každá kolej nebo skupina kolejí. Těm trvale opáleným to samozřejmě přeju ale stalo se, že zaměstnanec v té době ČSD se šel podívat do cisterny, zda je prázdná, aby se do ní mohla přečerpat kapalina z jiné havarované cisterny a ve zmatku zapomněl na trolej a už to bylo. Ty odpojovače jsou nahoře na sloupech, jsou to takové 2 koule a ovládají se zespoda zamykatelnou pákou. Kdybyste se koukali taky na něco jiného než na čísla lokomotiv.
31.03.2006 (15:02)
Garfield: Vecna skoda, ze je to tez nesestrelilo.
31.03.2006 (15:01)
Jinak je to myslím v KC 1
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










