Španělsko - S120 začne jezdit mezi Madridem, Zaragozou a Barcelonou. RENFE tuto zprávu nepotvrzuje, ale ani nevyvrací. Jestli společnost potvrdí uvedení do komerčního provozu jednotky série 120 (rozchod UIC i 1620) ozančované jako Alaris na koridoru AVE Madrid -Zaragoza - Barcelona, tak to bude velmi brzy. Důvěryhodné zdroje naznačují datum 15.května 2006 nebo některý z následujících dnů.
Uvedení do provozu této série se stalo hlavním bodem spekulací na specializovaných fórech. Její vlastnosti, které dovolují citelně zkrátit dobu mezi dvěma španělskými městy, a to i přes nedostatky systému ERTMS a obtíže se schvalováním technologie, která umožňuje operovat na různych rozchodech trati, ještě zvýšily zájem o toto téma.
I přes dosud chybějící potvrzení této novinky je to skvělá zpráva. Bude tomu totiž velice brzy, kdy na evropské tratě vyjede první zcela variabilní vlak na světě. Tato technologie byla vyvinuta CAF společně s firmou TALGO, která vyrábí první lokomotivy S130 s variabilním rozchodem.
Rychlosti: UIC až 250km/h, Renfe až 220km/h
Zdroj:www.altavelocidad.org

ve spanelsku je rozchod:
1000mm estrecho
1668mm renfe
1435mm UIC (koridory AVE)
http://es.wikipedia.org/wiki/Ancho_de_v%C3%ADa
ve spanelsku je rozchod:
1000mm estrecho
1668mm renfe
1435mm UIC (koridory AVE)
http://es.wikipedia.org/wiki/Ancho_de_v%C3%ADa
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











