..: Dráhy chtějí z některých malých nádraží vytvořit obchodní centra :..
Zábřeh na Moravě - ilustrační fotoBrno - Některá malá vlaková nádraží v Česku by se mohla v budoucnosti radikálně proměnit. České dráhy připravují projekt, který by měl z původní budovy nádraží vytvořit komerční plochy a pokladnu a další zázemí přesunout k nástupištím. Do konce roku by měly být vybrány lokality, kde chce podnik chystaný projekt představit, řekl dnes na mezinárodních stavebních veletrzích v Brně ředitel společnosti ČD reality Eugen Bečka.

Revitalizací už postupně prochází 58 větších vlakových stanic. Jejich oprava v rámci projektu Živá nádraží přijde na 60 miliard korun, většinu zaplatí soukromí investoři. Podobně by měl vypadat i nový projekt, jehož obdoba podle drah funguje úspěšně v některých evropských státech. Původní budovu opraví soukromý investor, který ji bude mít v dlouhodobém pronájmu. Na nádražích by pak měly vyrůst restaurace rychlého občerstvení, kavárny a obchody.
Do projektu by se mohla zapojit i města, mohou tam zřídit třeba knihovnu. Projekt je zatím jen ve stadiu úvah, přesné podmínky by mělo mít vedení ČD k dispozici ve druhé polovině roku.
Dráhy v současnosti v rámci projektu Živá nádraží rekonstruují 48 větších stanic. Chtějí z českých nádraží vytvořit komunikační centra regionu, a zpříjemnit tak zákazníkům cestování. Opravená nádraží už dráhy otevřely například v Zábřehu na Moravě nebo Ústí nad Labem.

Společnost ČD reality vznikla v roce 2004 odštěpením z Českých drah. Kromě přípravy revitalizačních projektů se částečně podílí i na jejich realizaci.

Zdroj : České noviny (ČTK)

JRtrain Poslat mail autorovi | 29.4.2006 (14:37)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


01.05.2006 (16:36)  
Petr Krček: jenže tu se mluví o projektu Živá nádraží a ne o přestavbě železničních uzlů. V projektu Živá nádraží se investují objekty, které jsou především v majetku ČD, tzn. staniční budovy. A zde se jedná řádově o milióny až desítky miliónů korun, vyjímečně více.
Miliardových investic do modernizace kolejišť, tzn. majetku SŽDC, se tento projekt netýká.
01.05.2006 (12:25)  
Přestavba uzlu Ústí nad Labem bude snad trvat až do roku 2009,spolkne 2.5 miliardy(podle mě jěště více).Mezi hl.n. a severem u ZOO se staví řídící pracoviště-ESA 11.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
30.04.2006 (19:56)  
No a Usti nad Labem jeste rozhodne neni opraveno, dnes jsem si to opet na vlastni kuzi overil :)
Registrierter Benutzer starec  mail  
30.04.2006 (14:03)  
Na zdar, censore! Zdraví Tě Tvůj s t a r e c
29.04.2006 (17:48)  
No celkove 60 a na ctyrech uz se "pracuje". Takze vlastne ani 58 ani 48 neni spravne:)
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
29.04.2006 (16:46)  
Hlavní nádraží má být rekonstruováno za 650 mil. korun.
Jinak ve zprávě se jednou uvádí, že v rámci projektu živá nádraží se revitalizuje 58 nádraží a jednou 48. Není v tom trochu rozpor?
29.04.2006 (15:44)  
Jedno nádraží za miliardu?? To je nějaká blbost. Dyť např. smlouvy na M.Lázně a K.vary jsou o investicích v řádech desítek miliónů. Snad ani pražské hlavní nádraží by nemělo přesáhnout jednu miliardu.

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko