Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Brno - Některá malá vlaková nádraží v Česku by se mohla v budoucnosti radikálně proměnit. České dráhy připravují projekt, který by měl z původní budovy nádraží vytvořit komerční plochy a pokladnu a další zázemí přesunout k nástupištím. Do konce roku by měly být vybrány lokality, kde chce podnik chystaný projekt představit, řekl dnes na mezinárodních stavebních veletrzích v Brně ředitel společnosti ČD reality Eugen Bečka.Revitalizací už postupně prochází 58 větších vlakových stanic. Jejich oprava v rámci projektu Živá nádraží přijde na 60 miliard korun, většinu zaplatí soukromí investoři. Podobně by měl vypadat i nový projekt, jehož obdoba podle drah funguje úspěšně v některých evropských státech. Původní budovu opraví soukromý investor, který ji bude mít v dlouhodobém pronájmu. Na nádražích by pak měly vyrůst restaurace rychlého občerstvení, kavárny a obchody.
Do projektu by se mohla zapojit i města, mohou tam zřídit třeba knihovnu. Projekt je zatím jen ve stadiu úvah, přesné podmínky by mělo mít vedení ČD k dispozici ve druhé polovině roku.
Dráhy v současnosti v rámci projektu Živá nádraží rekonstruují 48 větších stanic. Chtějí z českých nádraží vytvořit komunikační centra regionu, a zpříjemnit tak zákazníkům cestování. Opravená nádraží už dráhy otevřely například v Zábřehu na Moravě nebo Ústí nad Labem.
Společnost ČD reality vznikla v roce 2004 odštěpením z Českých drah. Kromě přípravy revitalizačních projektů se částečně podílí i na jejich realizaci.
Zdroj : České noviny (ČTK)
JRtrain
| 29.4.2006 (14:37)
| 29.4.2006 (14:37)Zusammenhängende Nachrichten

01.05.2006 (16:36)
Petr Krček: jenže tu se mluví o projektu Živá nádraží a ne o přestavbě železničních uzlů. V projektu Živá nádraží se investují objekty, které jsou především v majetku ČD, tzn. staniční budovy. A zde se jedná řádově o milióny až desítky miliónů korun, vyjímečně více.
Miliardových investic do modernizace kolejišť, tzn. majetku SŽDC, se tento projekt netýká.
Miliardových investic do modernizace kolejišť, tzn. majetku SŽDC, se tento projekt netýká.
01.05.2006 (12:25)
Přestavba uzlu Ústí nad Labem bude snad trvat až do roku 2009,spolkne 2.5 miliardy(podle mě jěště více).Mezi hl.n. a severem u ZOO se staví řídící pracoviště-ESA 11.
30.04.2006 (19:56)
No a Usti nad Labem jeste rozhodne neni opraveno, dnes jsem si to opet na vlastni kuzi overil :)
30.04.2006 (14:03)
Na zdar, censore! Zdraví Tě Tvůj s t a r e c
29.04.2006 (17:48)
No celkove 60 a na ctyrech uz se "pracuje". Takze vlastne ani 58 ani 48 neni spravne:)
29.04.2006 (16:46)
Hlavní nádraží má být rekonstruováno za 650 mil. korun.
Jinak ve zprávě se jednou uvádí, že v rámci projektu živá nádraží se revitalizuje 58 nádraží a jednou 48. Není v tom trochu rozpor?
Jinak ve zprávě se jednou uvádí, že v rámci projektu živá nádraží se revitalizuje 58 nádraží a jednou 48. Není v tom trochu rozpor?
29.04.2006 (15:44)
Jedno nádraží za miliardu?? To je nějaká blbost. Dyť např. smlouvy na M.Lázně a K.vary jsou o investicích v řádech desítek miliónů. Snad ani pražské hlavní nádraží by nemělo přesáhnout jednu miliardu.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










