Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Lužná u Rakovníka - Při dnešním zahájení sezóny železničního muzea v Lužné u Rakovníka předali zástupci Drážního úřadu slavnostně schvalovací dokumenty pro jednotku 814 – 914 Regionova umožňující neomezený provoz v rámci drážní sítě České republiky. Jednotka, která byla doposud provozována v režimu tzv. zkušebního provozu s cestujícími, tak má od nynějška neomezenou homologaci pro provoz v České republice.České dráhy v tuto chvíli disponují již dvěma jednotkami Regionova – obě se zúčastnily dnešního slavnostního ceremoniálu a jako protokolární vlak na trase Praha Holešovice – Praha Masarykovo nádraží – Lužná u Rakovníka jely poprvé s cestujícími jako spřažená souprava. Jednalo se přitom o prototypovou Regionovu, která již jezdí od prosince loňského roku na území Středočeského kraje a první sériovou jednotku Regionova, kterou České dráhy převzaly oficiálně od výrobce před týdnem – v pátek 5. května 2006. V těchto dnech se připravuje převzetí druhé sériové soupravy s tím, že obě budou následně 18. května předány do provozu ve Zlínském kraji a nasazeny na zdejších lokálních tratích jako Regionovy Zlínského kraje.
Na přelomu roku 2006 a 2007 nasadí České dráhy na území Libereckého kraje do provozu třívozovou verzi jednotek Regionova. Ty budou složeny ze dvou motorových vozů a jednoho vloženého s nízkopodlažním nástupem. S dodávkou dalších souprav se počítá v intervalu přibližně 2 - 3 soupravy za měsíc. Ty první budou nasazeny v Karlovarském a Královéhradeckém kraji.
Zpracováno dle tiskové zprávy ČD
Martin Hanzal | 12.5.2006 (23:08)
Související zprávy

13.05.2006 (10:44)
Na pohled hezký vlak, ale jízdní vlastnosti stejné. Neumí totiž jezdit do větších kopců, protože má hnané jen jedno dvojkolí. Při zkouškách do Kořenova uvázl-a to bylo sucho!!! Co s ním udělá špatné počasí, to ukáže čas. Lepší to určitě nebude. Když se vozidlo vyvíjelo, měla být také vyvinuta jednotka s dvěma motorovými vozy a jedním vloženým-nízkopodlažním, podobně jako tramvaj KT8D5-RN, případně motorový vůz 815, se dvěmi poháněnými nápravami. Jedna v kopcích nestačí. J.Fil
13.05.2006 (10:07)
Proslýchá se, že by hradecké 814 měly být nasazeny na 041 místo 854. No nevím...
13.05.2006 (9:25)
13.05.2006 (6:37)
Mě taky. A chci se ještě zeptat, jestli někdo nemá fotky té sériové Regionovy (pokud teda vypadá jinak…)
13.05.2006 (0:14)
Zajímalo by mě, jestli se už v rámci krajů ví, na které tratě mají být ty další Regionovy nasazeny...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











