..: Rekonstrukce žst. Praha hlavní nádraží nabírá zpoždění :..

Praha hlavní nádražíPraha - Na začátku ledna t. r. informovala ŽP o tom, že rekonstrukce pražského hlavního nádraží začne v květnu letošního roku. Tento termín byl posunut na červen a nyní je jasné, že se opravy zdrží nejméně o čtvrt roku, protože společnost Grandi Stazioni nestihne dodržet avizovaný termín. "Právě probíhá tendr na dodavatele stavebních prací a čekáme na vyřízení stavebního povolení. Abychom o něj mohli požádat Drážní úřad, musíme sehnat velké množství dokladů," vysvětluje neplánované zdržení mluvčí GS Martin Hamšík.

Dráhy se smířily s tím, že projekt Živá nádraží v Praze hl. n. se zpozdí. Tiskový mluvčí ČD Aleš Ondrůj řekl, že "oprava hlavního nádraží je naše priorita, ale kvůli byrokracii musíme počítat s průtahy". Navíc dodal, že "Masarykovo nádraží bude v centru fungovat, dokud se na hlavním nezvýší počet kolejí, třeba v dalším patře. Nepoužívané koleje na Masarykově nádraží nahradí administrativně-komerční budova." Alois Kašpar z Odboru osobní dopravy a přepravy GŘ ČD k tomu dodává: "S uzavřením Masarykova nádraží pro provozování železniční dopravy se v letošním, ani v dalších letech ze strany ČD neuvažuje. Nádraží je připravováno na výraznou revitalizaci v rámci projektu "Živá nádraží". K tomuto účelu je založena dceřiná společnost, která činí intenzivní kroky k urychlené realizaci připravovaného projektu. Ve všech připravovaných variantách je však počítáno se zachováním železniční dopravy."

Plánovaná rekonstrukce hlavního nádraží začne nejdříve na konci září, spíše ale v říjnu. Jak se ukazuje, tak společnost Grandi Stazioni není příliš připravena. Doposud nepodala žádost o stavební povolení na stavební sekci Drážního úřadu, který má na vydání povolení 60 dní. Zároveň společnost nemá ani povolení památkářů. Projektová dokumentace je nyní v procesu schvalování. Národní památkový ústav se vyjádří až v druhé polovině června a šéf pražských památkářů dodal, že se vyjádří až na začátku července. "Respektujeme, že se Grandi Stazioni musí potýkat s různými byrokratickými nástrahami," řekl mluvčí podniku Ondrůj. Rekonstrukce začne opravou vstupní haly a dál se bude pokračovat směrem nahoru k příchodům na nástupiště. Pokud vše dobře půjde, bude rekonstrukce trvat 4 roky a přijde na 700 mil. Kč. Autorem projektu rekonstrukce nádraží je Patrik Kotas.

Josef Bazala

Projekt Živá nádraží zahrnuje komplexní revitalizaci přibližně 60 nádražních objektů v Česku a rozhodujícím kritériem pro zařazení je intenzita pohybu cestujících. "Z pohledu cestujícího mají České dráhy tři strategické priority, které by měly jednoznačně vést ke zvyšování atraktivity cestování vlakem. Kromě modernizace vozového parku a rozvoje služeb pro cestující je třetím pilířem právě komplexní revitalizace železničních stanic. Náš cíl je jediný: posílit image Českých drah coby přepravce, který se dynamicky mění a cestujícím stále více nabízí služby s vysokou přidanou hodnotou. Proto představujeme strategii Živé nádraží právě pod touto značkou; proto zároveň hodláme z nádraží učinit místa, která budou reprezentativní součástí center českých a moravských měst.", dodal generální ředitel ČD Josef Bazala.

zdroj: MF Dnes - 3.6.2006, www.zivanadrazi.cz, ČD, Foto: Idnes, ČD


CSPSV | 4.6.2006 (11:42)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer eman22 
05.06.2006 (9:09)  
to 860 003:
Ty máš nějaké dobré informace...nejsi náhodou ve vedení strany?
05.06.2006 (8:58)  
Zvítězila ODS tak kolejová a hromadná doprava bude mít na 4 roky po podpoře. V centru Prahy nebude žádné nádraží, jenom parkoviště.
Registrierter Benutzer lada 
05.06.2006 (6:34)  
Omlouvam se, ze odbocuji od tematu, ale zaujala me ta zminka o Masarycce. Je uz definitivne rozhodnuto, ze v centru bude jen jedno (Hlavni) nadrazi a druhe je z dlouhodobeho pohledu kravina?
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
04.06.2006 (16:14)  
Už na začátku celého projektu jsem řikal, že se to celé potáhne a rekonstrukce bude dlouho v nedohlednu, jak je vidět, tak se moje předpověď plní. Uvidíte, že v říjnu se opět naskytnou nějaké problémy a začátek se přesune na leden a v lednu se bude mluvit o červnu a pak se možná na konci příštího roku začne. Neřekl bych ale, že hlavním důvodem je byrokracie, ale neskutečná laxnost Grandi Stazioni. Od podisu smlouvy o rekonstrukci nádraží uplynuly snad už 4 roky. Za tu dobu už mohly mít vyřízeny všechny povolení stokrát.
Registrierter Benutzer qik-qak  mail  
04.06.2006 (15:44)  
ježiši, dát něco Italům do ruky... to vždycky dopadne...
04.06.2006 (15:43)  
Roma Termini je vcelku slusne nadrazi, presto doufam ze to nase bude lepsi
Registrierter Benutzer QWERTZ 
04.06.2006 (14:18)  
Nějak mi to připomíná causu Pendolína, že by díky "zemi původu"??
Registrierter Benutzer kiwinus  mail  
04.06.2006 (13:19)  
sou v projektu zahrnuti i bezdomovci na to obrazku je nevidim ani cestující :-)
04.06.2006 (12:46)  
Kombinace italského "navšechnoječasudost" přístupu a české byrokracie - úžasné:-).
Registrierter Benutzer Vláďa  mail  
04.06.2006 (12:07)  
Já byl na přednášce pana Kotase kde o tomto projektu mluvil a můžu říct, že je to vymyšleno zajímavě jen doufám, že se to s Italským přístupem začně v nějakém rozumném čase uskutečňovat. Jinak můžu srovnat s nádražím Roma Termini a tam je z nádraží po rekonstrukci skutečně reprezentativní a kulturní prostředí.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko