Praha - Na začátku ledna t. r. informovala ŽP o tom, že rekonstrukce pražského hlavního nádraží začne v květnu letošního roku. Tento termín byl posunut na červen a nyní je jasné, že se opravy zdrží nejméně o čtvrt roku, protože společnost Grandi Stazioni nestihne dodržet avizovaný termín. "Právě probíhá tendr na dodavatele stavebních prací a čekáme na vyřízení stavebního povolení. Abychom o něj mohli požádat Drážní úřad, musíme sehnat velké množství dokladů," vysvětluje neplánované zdržení mluvčí GS Martin Hamšík.
Dráhy se smířily s tím, že projekt Živá nádraží v Praze hl. n. se zpozdí. Tiskový mluvčí ČD Aleš Ondrůj řekl, že "oprava hlavního nádraží je naše priorita, ale kvůli byrokracii musíme počítat s průtahy". Navíc dodal, že "Masarykovo nádraží bude v centru fungovat, dokud se na hlavním nezvýší počet kolejí, třeba v dalším patře. Nepoužívané koleje na Masarykově nádraží nahradí administrativně-komerční budova." Alois Kašpar z Odboru osobní dopravy a přepravy GŘ ČD k tomu dodává: "S uzavřením Masarykova nádraží pro provozování železniční dopravy se v letošním, ani v dalších letech ze strany ČD neuvažuje. Nádraží je připravováno na výraznou revitalizaci v rámci projektu "Živá nádraží". K tomuto účelu je založena dceřiná společnost, která činí intenzivní kroky k urychlené realizaci připravovaného projektu. Ve všech připravovaných variantách je však počítáno se zachováním železniční dopravy."
Plánovaná rekonstrukce hlavního nádraží začne nejdříve na konci září, spíše ale v říjnu. Jak se ukazuje, tak společnost Grandi Stazioni není příliš připravena. Doposud nepodala žádost o stavební povolení na stavební sekci Drážního úřadu, který má na vydání povolení 60 dní. Zároveň společnost nemá ani povolení památkářů. Projektová dokumentace je nyní v procesu schvalování. Národní památkový ústav se vyjádří až v druhé polovině června a šéf pražských památkářů dodal, že se vyjádří až na začátku července. "Respektujeme, že se Grandi Stazioni musí potýkat s různými byrokratickými nástrahami," řekl mluvčí podniku Ondrůj. Rekonstrukce začne opravou vstupní haly a dál se bude pokračovat směrem nahoru k příchodům na nástupiště. Pokud vše dobře půjde, bude rekonstrukce trvat 4 roky a přijde na 700 mil. Kč. Autorem projektu rekonstrukce nádraží je Patrik Kotas.

Projekt Živá nádraží zahrnuje komplexní revitalizaci přibližně 60 nádražních objektů v Česku a rozhodujícím kritériem pro zařazení je intenzita pohybu cestujících. "Z pohledu cestujícího mají České dráhy tři strategické priority, které by měly jednoznačně vést ke zvyšování atraktivity cestování vlakem. Kromě modernizace vozového parku a rozvoje služeb pro cestující je třetím pilířem právě komplexní revitalizace železničních stanic. Náš cíl je jediný: posílit image Českých drah coby přepravce, který se dynamicky mění a cestujícím stále více nabízí služby s vysokou přidanou hodnotou. Proto představujeme strategii Živé nádraží právě pod touto značkou; proto zároveň hodláme z nádraží učinit místa, která budou reprezentativní součástí center českých a moravských měst.", dodal generální ředitel ČD Josef Bazala.
zdroj: MF Dnes - 3.6.2006, www.zivanadrazi.cz, ČD, Foto: Idnes, ČD

Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










