Česko - Týdeník Železničář (22/2006) zveřejnil rozhovor s náměstkem generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiřím Kolářem, který je ve funkci jeden rok. Vybrané pasáže zprostředkováváme i čtenářům ŽelPage.
Prakticky již je uzavřen jízdní řád mezistátních spojů. Dojde k rozšíření rychlíků Brno - Vídeň, obnoví se přímé spojení EC Ostrava - Bratislava, s ohledem na práce na 3. koridoru budou lůžkové a lehátkové vozy do Frankfurtu jezdit přes Drážďany, na jeden pár vlaků EC do Maďarska bude místo maďarské soupravy řazena německá včetně vozu pro jízdní kola. České vozy Ampz, Bmz a WRmz budou nadále jezdit na spojích EC do Berlína, Hamburku, Lublaně a objeví se na dalších mezistátních relacích. Očekává se i nasazení 10 lůžkových vozů WLABmz od společnosti Siemens hlavně do západní Evropy a budou zařazeny do sítě vlaků EuroNight. Během letních měsíců by do provozu mělo být nasazeno 26 vozů Ampz a Bmz druhé série, jejichž dodávka je výrazně zpožděná. Jsou projednány 2 spoje vedené do Vídně pendoliny, které budou provozovány na území ČR jako spoje SuperCity s příslušnou úrovní servisu na jejich palubě.
V regionální dopravě budou první dvě jednotky 471 dodány do Moravskoslezského kraje a byl podepsán kontrakt na 30 těchto jednotek, naplno běží výroba Regionov řady 814. Do roka by měly být v každém kraji nejméně 2 jednotky. Vlaky SC Pendolino jezdí v pracovní dny v průměru 1.200 - 1.500 cestujících. Od prosince by průměrná rychlost mezi Prahou a Ostravou pendolinem měla být 120 km/h a vlaky zvládnou trasu za 3 hodiny. Nyní je cílem především přesnost a spolehlivost. V létě vyjede pendolino i do Bratislavy.
V souvislosti se spoji RT Expres mezi Prahou a Ostravou byla zdůrazněna liberalizace železničního trhu. "Železniční tratě dnes ČD nepatří. O trasy pro vlaky si musíme žádat, o zákazníky musíme usilovat a je jedno, zda je to kraj, běžný cestující s jízdenkou nebo přepravce v nákladní dopravě," zdůraznil náměstek Kolář. Konkurencí jsou jak autobusoví, tak želelzniční dopravci. Jako určitý vzor lze uvést vlakový personál spojů SCP z Bohumína, který patří ke špičce v podniku.
zdroj: Železničář č. 22/2006 - výtah z rozhovoru s Jiřím Kolářem, Foto: ČD

Nechápu vždy radikální změny v GVD. Místo aby to vylepšovali a vypiplali, každý rok velké změny, přes spoje, jízdenky, slevy až po uklízečky.
Valmez: Typický příklad: Poslední roky velký útlum, přesun R, v podstatě zbyl jen Vsacan a Bečva a najednou velká nutnost zavést několik EC, nechápu.
Docela jsem se,ale podivil, když tam píšou, že dnes jede EC Antonín Dvořák rychleji o xx minut než když jel poprvé přes HBrod a to i přesto, že jede po "delší"(!!) trase přes MuN a Pardubice. Odkdy je to tama delší? :D
O rychlících vím jen na našem území, takže mohu potvrdit Brno a Břeclav :o) Ve Vídni budou končit na jižním nádraží.
Navic v Rakousku vlastne zadne denni "rychliky" nejezdi, jedine, co se tomu blizi jsou sprintery (napr. Wien-Bratislava)
To Zajmena ty rychliky (no rekneme si urovni nad nasimi IC :-)) jsou napad ci ? CD, OBB, jihomoravskeho kraje, ministerstva dopravy ?
Kepler je co ? Kopernikus, nebo pojmenovany 352/3 do Wiesbadenu ?
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










