..: Půlroční bilance vlaků SC Pendolino :..
pendolino Praha - Za šest měsíců provozu si jízdenku v rychlovlaku Pendolino na trati mezi Prahou a Ostravou rezervovalo už čtvrt milionu cestujících. I když jsou soupravy v průměru obsazené zhruba z poloviny, dráhy si zájem o vlak pochvalují a považují pendolino za ekonomicky velmi úspěšné.

Za půl roku provozu utržila pendolina na trasách mezi Prahou a Ostravou už zhruba sto milionů korun. "Ekonomicky se chová velmi dobře, jako náš nejúspěšnější produkt," říká mluvčí drah Aleš Ondrůj.

Průměrná cena jízdenky se v pendolinu pohybuje kolem 400 korun, včetně studentských slev či levnějšího jízdného na kratší vzdálenosti.

Do čtvrt milionu cestujících ale dráhy započítávají jen prodané rezervace. Skutečný počet je tak vyšší o pasažéry přepravované v lednu během zvláštního režimu při poruchách některých souprav, o cestující s ČSA či lidi s režijními jízdenkami.

Denně se tak počet pasažérů v šesti párech pendolin pohybuje kolem dvou tisíc. "Obsazenost kolísá mezi 50 a 60 procenty, s čímž jsme maximálně spokojeni," dodal Ondrůj.

Od prosince plánují dráhy zvýšit počet spojů SuperCity na sedm párů denně. Nové cestující chtějí v létě přilákat do pendolin i pomocí slev.

zdroj: iDnes


| 14.6.2006 (11:11)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Richie 
16.06.2006 (16:20)  
Mno díky pěkne, jen Ov-Pha 471-kou :-(

A ještě jeden dotaz - kde se dají zjistit ceny souprav? Xocela by mě zajímalo, kolik stojí 471, kolik stojí 380, Ampz od Siemense apod...
registrovaný uživatel Jugy  mail  
16.06.2006 (13:45)  
Když už tady ty Pendolina jsou, tak je jasný, že někde jezdit musej. Je to ekonomicky celý postavený na hlavu, ale dneska, když už jsou koupený a zaplacený, je zbytečný nad tím lamentovat. Mne spíš šokovalo prohlášení GŘ ČD Bazaly, že tento produkt je tak úspěšný, že se ČD vážně zabývají možností dokoupit dalších 7 souprav. To už je ovšem vážně na palici. KONKURENCI NA ČESKÉ TRATĚ! CO NEJVÍC A CO NEJRYCHLEJI!!!
15.06.2006 (18:02)  
Odpisy jsou vzaty za všech 7 souprav… kolejové vozidlo zakoupené v zahraničí za "tamní" cenu, které si má vydělat tuzemskými tržbami si na sebe nemůže reálně za dobu své životnosti vydělat, zejména při tak nizké kapacitě soupravy jako má EJ 680. Za cenu 7 x 680 by bylo 23 x 471 s 90 % kapacitou míst k sezení ve srovnání s EJ 680. Jízdní doba EJ 471 by na trase Praha – Ostrava (i bez naklápění) nebyla o mnoho delší než u Ej 680 s naklápěním.
Trasu dlouhou 350 km by EJ 680 jedoucí po celou dobu rychlostí 160 km/h ujela za 131 minuty, EJ 471 jedoucí "pouze" rychlostí 140 km/h by jela o 19 minut déle.
registrovaný uživatel M 
15.06.2006 (15:30)  
Richie - no... StudentAgency jezdi Praha-Brno natriskane, Tourbus nebo Eurolines ne. Jsou to proste takove paradoxy.
Mno, proste ti mchci rict, ze to, ze jsou ztratova pendolina neznamena, ze tam musi byt ztratove vsechno
registrovaný uživatel Richie 
15.06.2006 (14:32)  
chtel jsem tim rict, ze mi nevadi vyssi cena - 1100 za zpatecni 1. tridu neni az zas tak moc
registrovaný uživatel Richie 
15.06.2006 (14:29)  
Cenam souprav rozumim asi jako povidajici si babicky na lavicce - ale kdyz neberu v uvahu penize utopene v CKD (coz byly podle JPP i pres miliardu...) tak ziskavame realnou cenu souprav (=co dostal Alstom) a ta zas tak velka nebyla - podle vseho to vyslo, cituji, "mirne draz" nez klasiky - ale jestli me nekdo opravi nebo mi to vysvetli, tak sem s tim.

A jak zakaznik (SC Pendolino cca 1 za 2 mesice pouzivam) jsem s usetrenymi 20 minutami na realci Ov-Pha velmi spokojeny
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
14.06.2006 (21:47)  
To Richie: nizsi cena souprav. Pendolina si na sebe evidentne nevydelavaji, zatimco "klasika" by mohla. Nesmime zapomenout, ze je treba si na nove soupravy vydelat az tyhle pujdou do srotu. Taky cena jizdenho dela hodne :).
To M. Zikmund: ty odpisy jsou pocitany za vsechny soupravy? Ja jenom, ze vsechny zatim nejsou 100%ne zapojeny v provozu...
registrovaný uživatel Richie 
14.06.2006 (19:17)  
Co vám všem na SC Pendolino tak pije krev? Je to současně nejlepší produkt ČD (pohodlí, rychlost, servis) a co se financí týká, docela bych se hádal, jestli mají v současné době něco výdělečnějšího... Někdy mám pocit, že češi jen nadávají :-(

btw - teď mě tak při psaní napadlo, když tady dost z vás počítá finance, a tvrdíte, že to nemůže být výdělečné, jak pak může vydělávat soukromník na stejné relaci, za poloviční ceny a s lepším servisem??? (pls, no flame, ale třeba mi to někdo reálně vysvětlí)
14.06.2006 (18:25)  
Podle mě to vědí jen nevědi jak by je zaplnili a tak se snáží temito tisk.zprávami zvýšit obsazenost.Každý kdo přemýšlí tak je mu to jasné.Díky Míro Z.aspoň to nemusíme počítat.
registrovaný uživatel Redispero  mail  
14.06.2006 (18:15)  
Oni napálí nesmyslnou cenu, aby pak lákali cestující pomocí slev. Šimek s Grossmannem by měli radost...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko