Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Praha - Nejnovější číslo časopisu Týden přináší článek Ivana Motýla mapující změnu cestování mezi Ostravou a Prahou od zavedení pendolin do provozu. Na první pohled je zřejmé, že se nejedná o oslavu nejúspěšnějšího produktu ČD SC Pendolino, jak ho líčí podnik v mnoha tiskových zprávách. Celý článek si můžete přečíst zde.
zdroj: týden 25/2006, foto: České dráhy
CSPSV | 19.6.2006 (12:24)
Súvisiace správy

10.07.2006 (10:52)
Chlapi, prave jsem se vratil z Ukrainy (5000km). A ocenil jsem komfort ZSSK a CD, ze konecne jde ve vlaku otevrit kazde okno.
Kdyz je ve vlaku v 1 hodinu v noci jeste 30st a pres den tak 35st, dreveny okno jde stahnout jen jedno v celym vagone...
Proto jsme jezdili prevazne v plackarte, tam to aspon trosicku vertalo, drazsi kupe bylo mnohem horsi.
Kdyz je ve vlaku v 1 hodinu v noci jeste 30st a pres den tak 35st, dreveny okno jde stahnout jen jedno v celym vagone...
Proto jsme jezdili prevazne v plackarte, tam to aspon trosicku vertalo, drazsi kupe bylo mnohem horsi.
22.06.2006 (8:03)
Tak asi žijeme všichni v jiné České republice...
21.06.2006 (23:51)
PZ: Nemůžu souhlasit. Naposledy jsem okusil koženku včera. Ani naplno otevřené okénko na obou stranách nepomohlo. Když se koženka vyhřeje, tak asi funguje jako akumulační kamna. Díky výluce na trati 170 jsem mohl okusit i autobus (nějaký relativně nový Irisbus). Ačkoliv neměl klimatizaci, bylo tam snad lépe. Každopádně člověk neměl tak zapařenou p...
21.06.2006 (21:36)
PZ: "o jenže pokud ti takhle sedí 6 lidí v neklima buse s prťavoučkýma okýnkama..."
Jenže busů Š-706RTO se už po našich silnicích pohybuje safra málo a v pravidelném provozu ještě méně. (Abychom se však rozuměli, autobus je to jinak moc pěkný.)
Jenže busů Š-706RTO se už po našich silnicích pohybuje safra málo a v pravidelném provozu ještě méně. (Abychom se však rozuměli, autobus je to jinak moc pěkný.)
21.06.2006 (21:07)
Zajímavé názory...
- kdo jezdí 350 km do práce..asi to trvá na tom, že chce pracovat a nechce podporu..je to moc hloupé?
- rychlík musí být zásadně špinavý, aby byl poznat rozdíl mezi ním a vlaky vyšší kvality...
- ti co nechtěji zbytečně připlácet jsou socky a lakomci...
- to že by měl vlak přijet včas, už nikdo nepožaduje...
- když někdo kritizuje ČD je protistátní živel...
To přece nemůže být realita, ale snad děsivý sen..
- kdo jezdí 350 km do práce..asi to trvá na tom, že chce pracovat a nechce podporu..je to moc hloupé?
- rychlík musí být zásadně špinavý, aby byl poznat rozdíl mezi ním a vlaky vyšší kvality...
- ti co nechtěji zbytečně připlácet jsou socky a lakomci...
- to že by měl vlak přijet včas, už nikdo nepožaduje...
- když někdo kritizuje ČD je protistátní živel...
To přece nemůže být realita, ale snad děsivý sen..
21.06.2006 (21:03)
Jo jenže pokud ti takhle sedí 6 lidí v neklima buse s prťavoučkýma okýnkama, tak bys ještě děkoval za koženku s 5 oknama na každé straně.
21.06.2006 (17:59)
"v nehorší kožence je pořád lepší pohodlí než v autobuse."
Pokud tam sedí 6 a více lidí, je horko jako v posledních dnech, tak to je opravdu grandiózní pohodlí.
Pokud tam sedí 6 a více lidí, je horko jako v posledních dnech, tak to je opravdu grandiózní pohodlí.
21.06.2006 (12:20)
emeritnik: ad pohodli: no on treba uz dnes v dalkove preprave malokdo vypravi neklimatizovany autobus -- na zeleznici nemaji klimatizaci ani IC a EC.
21.06.2006 (10:22)
Ještě k tomu článku - v osmdesátách letech byly nové vozy - ony tříoddílové a kupátkové - jezdily na Ostravanu z NDR - dodávky dobíhala snad do roku 1990 (1991?), Studenka dodávala velkoodílové s 2 oddíly. Jinak Týden je ukázka česká žurnalistické žumpy.
21.06.2006 (10:15)
Debata ukázkově dokumentuje, že se nehodnotí v souvislostech - historických. V 90 letech minulého století byla tendence z míst nejvyšších dráhu utlumit ve prospěch silnice - viz výrok p. Stráského, že se železnice nechá pomalu vyjezdit, jediná investice šla prakticky do koridorů a rozdělané elektrifikace Přerov - Brno. Výsledkem byl úbytek cestujících a chátrání vozového parku i tratí - ty byly někde zarostlé tak, že vegetace tvořila přímo tunel, který do ní vysekaly jedoucí vlaky. Tady je základ dnešního srabu, který i při nejlepší snaze nejde změnit den ze dne. Ostatně i vedení ČD se vybíralo tak aby působilo likvidačně. Desiro, jezdím s ním pokaždé v létě když jedu do NSR, ono to zas takový zázrak není - třeba chci-li se kochat krajinou čumím do sloupku, je pravda, že je nízkopodlažní - bezbarierové. Privatizace - máme přiklad jak dopadla ve Velké Británii - jsou prostě oblasti, kde je konkurence kontraproduktivní, ba přímo likvidní - soukromník chce hlavně zisk, tudíž vyzobe rozinky a o lokálku do horní-dolní nemá zájem. Systém NSR, Rakouska - jízdné vybírá společnost vlastněná regionem (Bavorkou zemí) a ta si najímá dopravce (DB) a ten si najme třeba Regenthalbahn pro trať z Železné Rudy. Pak ovšem Bayerwaldtiket může platit v regionu nejen na vlak ale i na autobusy, které provozuje celá řada dopravců.
I prdolino je dědictví z oněch 90 let. Byla tehdy naivní představa, že si před ním svět sedne na zadek a bude se s ním jezdit v NSR. Pche - mají svoje IECčko, tak proč by si tam pouštěli konkurenci.
Snaha o zlepšení tu je, ale je to o penězích - viz rekonstrukce plecháčů na žluté lochnesky, nebo nákup pantografů.
Otázka čistoty - včera jela v prvním voze z Ostravy do Přerova odpoledne skupina čtyř mladíků, že kouřili v nekuřáckém voze byla jedna věc, svinčík, který nechali v kupátku byl kolosální.
Apropo - v nehorší kožence je pořád lepší pohodlí než v autobuse.
I prdolino je dědictví z oněch 90 let. Byla tehdy naivní představa, že si před ním svět sedne na zadek a bude se s ním jezdit v NSR. Pche - mají svoje IECčko, tak proč by si tam pouštěli konkurenci.
Snaha o zlepšení tu je, ale je to o penězích - viz rekonstrukce plecháčů na žluté lochnesky, nebo nákup pantografů.
Otázka čistoty - včera jela v prvním voze z Ostravy do Přerova odpoledne skupina čtyř mladíků, že kouřili v nekuřáckém voze byla jedna věc, svinčík, který nechali v kupátku byl kolosální.
Apropo - v nehorší kožence je pořád lepší pohodlí než v autobuse.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia
Info
informacni okenko











