..: Dráhy odmítají vinu na pádu pětiletého dítěte z vlaku :..
iDnes - Pitva Matěje Chrásteckého, který byl nalezený mrtvý u tratě ze Zábřehu na Moravě do Olomouce, prokázala, že zemřel na následky pádu z vlaku. MF Dnes zjistila, že se dveře vlaku daly za jízdy otevřít. Cizí zavinění nebylo podle mluvčí olomoucké policie zjištěno.

Z nezodpovědnosti viní matku policie i České dráhy. Ta nechala pětileté dítě jít samotné na toaletu. Děti do šesti let věku mohou vlakem cestovat jen pod dozorem starší osoby. "Pokud se pětileté dítě ocitlo ve vlaku bez dozoru, je to porušení přepravních podmínek," sdělil mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Podle Ondrůje se měla ještě ve vlaku obrátit na personál a upozornit ho, že postrádá dítě. Průvodčí by na místě rozhodl, jestli se vlak má například okamžitě zastavit. "Pokud by matka kontaktovala vlakový personál neprodleně, vlak by byl odstaven ve stanici Olomouc a okamžitě by bylo zahájeno pátrání," řekl iDNES mluvčí drah Ondrůj. Matka se na policii obrátila až v 18 hodin.

zdroj: iDnes


CSPSV | 21.6.2006 (15:45)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel zaosai  mail  
30.06.2006 (0:15)  
Nevím na kterou stranu vypad.Trať znám a jezdím tamtudy.A taky to mohlo být třeba takto.Nějaké pako vystoupí na druhou stranu a dveře nedovře.Vlak.personál hlídá dveře ze strany výstupu.Kluk se chce podívat z přiotevřených dveří-je to přece dítě.A najednou se dveře otevřou a vycucne ho to ven.A to pako je spokojené,že ušetřilo pár kroků.
29.06.2006 (20:54)  
Klasické soupravy Os vlaků na trati Přerov - Česká Třebová jsou většinou řazeny ze čtyř vozů řady "Bt" (Studénka) a doprovázeny jedním pracovníkem obsluhy vlaku.
registrovaný uživatel taz 
27.06.2006 (23:51)  
pitomost je pořád se v tom rejpat, ty dveře se samy prostě neotevřely, a jak jsem říkal dřív, u každých dveří není vrátný, kdo to není schopný pochopit, ať jezdí taxíkem, silnice a dálnice jsou se stovkama mrtvých bezpochyby bezpečnější,než dráhy.
registrovaný uživatel PZ 
27.06.2006 (18:47)  
Podle vyšetřovatelů byly dveře údajně v pořádku. Nemohly se samy otevřít...

"Komise shledala, že zavírací mechanismus dveří byl u všech čtyř vagónů soupravy v pořádku. Příčinou nehody tedy nebyla technická závada. Někdo musel s dveřmi manipulovat, nemohly se otevřít samy," řekl Právu mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.

Prostě pitomost. Kdokoliv by jim byl schopen dokázat, že ať jsou dveře sebelepší, když se nedovřou, můžou se otevřít...
registrovaný uživatel oecityman  mail  
27.06.2006 (9:28)  
to Frkac Karel: jen bych chtel videt,ty otevrene dvere u EC..nedavaji se snad na tyto kategorie vlaku \"nove\" vozy,ktere maji pojistku proti otevreni za jizdy a tez jeste ze jsou vyhradne zavirany a otevirany \"vzduchem\" a na tlacitko... no ja nevim...jak to vidí jini?
registrovaný uživatel PZ 
25.06.2006 (22:45)  
A z normálního vagonu nevypadávají lidi, víš?
25.06.2006 (22:45)  
M: Rozdíl je v tom, že do kolejiště je vstup zakázán, protože člověka může přejet vlak. Do osobních vozů vstup zakázán není. Naopak, by měly být pro cestující bezpečné.
registrovaný uživatel M 
25.06.2006 (20:41)  
Jo a jakej je tam rozdil? Normalni rodic nenecha dite delat ani jedno, ani druhe...
registrovaný uživatel zaosai  mail  
24.06.2006 (14:47)  
Diskuze na téma dveře je bezpředmětná,snad to udělat podle vzoru DB.Cestující jsou svéprávní lidé a nebo co ?Vlak - centrálně uzavírané dveře strojvedoucím( ř.460,ř.560) a cestující si sám vypne blokování dveří a vystoupí a potom dveře za sebou zavře.A co chcete dělat pro bezpečnost cestujících.když odblokování dveří musí být přístupné.
24.06.2006 (13:36)  
M: Další blbej příklad. Je snad rozdíl nechat dítě běhat po kolejích a uvnitř vlaku. Z vlaku by neměl za jízdy vypadnout nikdo (bez cizí "pomoci")!
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko