..: Dráhy odmítají vinu na pádu pětiletého dítěte z vlaku :..
iDnes - Pitva Matěje Chrásteckého, který byl nalezený mrtvý u tratě ze Zábřehu na Moravě do Olomouce, prokázala, že zemřel na následky pádu z vlaku. MF Dnes zjistila, že se dveře vlaku daly za jízdy otevřít. Cizí zavinění nebylo podle mluvčí olomoucké policie zjištěno.

Z nezodpovědnosti viní matku policie i České dráhy. Ta nechala pětileté dítě jít samotné na toaletu. Děti do šesti let věku mohou vlakem cestovat jen pod dozorem starší osoby. "Pokud se pětileté dítě ocitlo ve vlaku bez dozoru, je to porušení přepravních podmínek," sdělil mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Podle Ondrůje se měla ještě ve vlaku obrátit na personál a upozornit ho, že postrádá dítě. Průvodčí by na místě rozhodl, jestli se vlak má například okamžitě zastavit. "Pokud by matka kontaktovala vlakový personál neprodleně, vlak by byl odstaven ve stanici Olomouc a okamžitě by bylo zahájeno pátrání," řekl iDNES mluvčí drah Ondrůj. Matka se na policii obrátila až v 18 hodin.

zdroj: iDnes


CSPSV | 21.6.2006 (15:45)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xyz  mail  
21.06.2006 (18:21)  
EightyFour a Ondrůj:

Hmmm, vyloženě lidský přístup k tragédii. Klobouk dolů. Ostatně předpis je předpis a přes to vlak nejede.
21.06.2006 (18:18)  
Libouš: No snad nejsou u policie amatéři. Nakonec jsi to napsal v příspěvků sám - v těchto případech je bežné, že jeden svědek tvrdí, že viděl hledaného na jednom konci města, zatímco druhý tvrdí, že ho viděl tu samou dobu na druhém konci. Navíc po tratích snad chodí nějací pochůzkáři nebo ne?

Je to smutné. To dítě mohlo ještě nějakou dobu po pádu žít.
21.06.2006 (18:10)  
Dítě se našlo po týdnu proto, že průvodčí sdělil, že dítě viděl v době, kdy už ve vlaku nebylo.

Pan Ondrůj JE LHÁŘ. Cituji informaci, které jsem teď slyšel na ČT: "V přepravním řádu je pouze uvedeno, že osoby do 6 let musí cestovat s doprovodem. Nic o chození na záchod tam není." (to uvedl pan Neusar z DI). Logicky - vlak je bezpečné místo (resp. by tak měl být postaven) a tedy není důvod, proč by měla matka chodit se synem na záchod.

To, že jdou otvírat dveře je jen a jen chyba dráhy. Co když se ten klučina na chodbičce u hajzlíku jen díval z okna a najednou PRÁSK... To toho pokrytce mluvčího asi nenapadne. A nikde nic neslyším o nějakém odškodném.

Už jsem to psal, ale rád to zopakuji - povaha obyvatel tohoto národa je zvláštní. V civilizovaných zemích by se média obuly do policie (jaktože věřily průvodčímu a neprohledaly hned celý úsek) a hlavně do dráhy, která provozuje vozidla na úrovni šrotu.

Na jak velkou tragédii se čeká?!?

Příklady ze zahraničí
- Eschede: snížení rychlostí jednotek ICE do konečného vyšetření příčin nehody
- Maďarsko (případ prasklých náprav vozů ze Studénky): okamžité odstavení celé výrobní série a náhrada autobusy

A co ČR? Bordel, nic než bordel!
21.06.2006 (17:39)  
Ke kritice Ondrůje se bohužel musím přidat. Na Nově zaperlil, že prý jsou dveře u všech vlaků zajištěné od 5 km/h. Hahaha! On je chůdák zmatenej z toho psaní zpráv o Pendolínu.

Matku bych z toho jednoznačně nevinil. Ikdyž jít s ním pro jistotu měla. Pokud byly dveře otevřené, tak padá minimálně část viny na ČD.

Stejně se mi to dá nějaké divné. Dítě leží u kolejí a najde se až po týdnu?
21.06.2006 (17:39)  
Jak se vlastně zajištůjí dveře u vozů řad B, Bt.....? Dají se tak zavřít nějak z lokomotivy?
registrovaný uživatel iop 
21.06.2006 (17:19)  
Tak teda z tohoto vyroku je mi na bliti. Uprimne receno, kdybych stal vedle p. Ondruje, tak bych mu pesti zpusobil zubni poruchu.

Ono totiz nejde o to, zda ma vetsi vinu matka, ktera na sveho syna nedohlizela, nebo CD, kterym se samovolne oteviraji dvere (pripadne ten, kdo je spatne dobouch), ale o to, ze podobny vyrok si slusny clovek v podobne situaci nedovoli.

Pravda -- slusny clovek se tiskovym sedmilharem nestane.
registrovaný uživatel karel.f  mail  
21.06.2006 (17:09)  
V Maďarsku si vůbec nelámou hlavu se zavíráním dveří, hleděl jsem tam na to jako puk. Každopádně tady jsme v Evropě a situace je zde taková jaká je a s Amerikou bych to ani v nejmenším nesrovnával ale nikomu tam nebráním mě je dobře u nás.
21.06.2006 (17:06)  
Pan tiskový mluvčí má pravdu, že osoby do 6 let věku mohou cestovat vlakem pouze pod dozorem starší osoby, z toho ovšem neplyne, že taková osoba musí mít obojek a musí být "starší" osobou držena na vodítku …
Pan Ondrůj také patrně neví, že vozy řady Bt – výrobek MSV Studénka, jezdící na osobních vlacích Přerov – Česká Třebová nemají jištění dveří.

V tiskové zprávě se doslova uvádí : "Cestování osob ve věku mladších 6 let je podle přepravních podmínek možné pouze v doprovodu osoby starší 10 let, která má jasně stanovenou roli průvodce a z toho vyplývajících povinností. Toto se odvíjí od specifičnosti železničního provozu a z bezpečnostního hlediska je dohled průvodce nad cestujícím mladším 6 let extrémně důležitý."

Co v praxi představuje "jasně stanovená role průvodce" není patrné. Příslušné předpisy toto nespecifikují.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
21.06.2006 (17:03)  
Podle mě je jednoznačně chyba na straně matky. Pustit pětileté děcko samotné na záchod ve vlaku je nezodpovědnost. Vidí otevřené dveře a je zvědavé. Mrkne ven a proud vzduchu ho vytáhne ven. Kdyby s ním byla matka tak se to nestane. A najde se řada dalších důvodů proč měla jít s ním. Nikdy nevíte co jede ve vlaku za úchyla...problém zajištění dveří by se od tohoto případu měl oddělit. Ten se každopádně vyřešit musí. Ani ěkteré rychlíky nemívají dveře zajištěny. A už několikrát jsem si četl cedulku s nápisem "Pozor, u tohoto vozu byl vyřazen zajišťovač dveří!", což působí dosti podivně.
21.06.2006 (17:00)  
Ale pan Ondrůj se tváří jako by to bylo O.K., když se "občas" dveře otevřou. V tomhle státě je takový bordel, že je mi na blití.
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko