..: Drážní úřad vydal schválení typu pro pendolino :..
Praha - České dráhy zahajují jednání o zahájení provozu spojů SC Pendolino na linku do Bratislavy. Tzv.„schválení typu“ pro jednotky řady 680 vydal minulý týden Drážní úřad – jako nezávislá státní instituce schvalující provoz drážních vozidel v české železniční síti. Schválení typu navázalo na několikaměsíční úspěšný zkušební provoz s cestujícími v rámci pravidelných spojů na území České republiky a také na zkoušky na území zahraničních železničních správ (například v Rakousku – zkoušení průjezdu tzv. malými oblouky).

Schválení typu znamená nejen zcela standardní provoz jednotek pendolino v české železniční síti, ale také otevírá dveře k dokončení jednání o nasazení rychlovlaků na spoje do Bratislavy. Na polovinu července je již naplánováno oficiální jednání nejvyšších představitelů osobní dopravy Českých drah a Železniční společnosti Slovenska, které se uskuteční v Praze – částečně přímo ve vlaku SC Pendolino na trase z Prahy do Ostravy. České dráhy přitom slovenským zástupcům představí celý produkt SC Pendolino tak, jak ho dnes provozují na trase Praha – Ostrava - včetně internetového prodeje jízdenek, konceptu čekárenských zón ČD Lounge a servisu pro cestující během cesty na palubě vlaku. Nasazení vlaku do Bratislavy je přitom pro ČD prioritou – a to pod stejnou obchodní značkou, pod kterou je vlak provozován na trase z Prahy do Ostravy – tedy SC Pendolino. To současně umožní Českým drahám takové nastavení cenového modelu, který bude atraktivní z hlediska poptávky cestujících – a to včetně trasy Praha – Brno.

Termín zahájení provozu do Bratislavy vzejde z červencového jednání zástupců obou společností – technicky ani administrativně tomu nic nebrání – vše je v tuto chvíli otázkou jednání o co nejvýhodnějším obchodním modelu provozování vlaků.

zdroj: tisková zpráva ČD


CSPSV | 26.6.2006 (17:32)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
29.06.2006 (9:22)  
Duke123: zapomel jsi na jeste jednu moznost, upravit rozmery skrine tak aby v zadnem pripade nedoslo k vychyleni z obrysu.
28.06.2006 (11:19)  
To přeplňování EC vlaků je dlouhodobější. I klasika EC 170 je v pátek přeplněna a lidé stojí. Většina vystoupí v Třebové a v Pardubicích. Ke zvážení by bylo vytvoření čtvrtečního a pátečního rychlíku kolem 15. hodiny do východních Čech. Mnoho lidí by přešlo na něj.
27.06.2006 (22:29)  
Smlouva na 675 (cokoli jiného) může být těžko podepsána, protože ČD by musely vypsat veřejnou obchodní soutěž; úvaha o 675 byla taková, že by se jednalo o 6 dílnou jednotku se dvěma hnacími vozidly; ČKD Lokomotivka v dobách své největší slávy byla schopna vyprodukovat kolem 50 T669 pro SSSR měsíčně. Tam se ovšem jednalo v podstatě o pásovou výrobu v odpovídajících prostorách s odpovídajícím počtem zaměstnanců. ČKD Ostrava dneska prostě tolik zaměstnanců nemá – je to vysoce kvalifikovaná řemeslná práce, kterou nemůže dělat každý a taky nemá prostory.

Spíše chudáci cestující – já jsem jel ve čtvrtek 22. června EC 75, na které mělo jezdit Pendolino. V náhradní soupravě sestavené ze 4 Bmee a jednoho A cestovalo z Brna 240 cestujících ve II. třídě + cca 40 v I. třídě. Počet cestujících ve dvojce převyšoval kapacitu EJ 680; na zavazadlových policích byla uložena zavazadla, která se v EJ 680 do zavazadlových polic technicky nevejdou a mnozí cestující nechali svoje "kolečkové" kufry na chodbičkách …
Jak by vypadala "kvalita" cestování v EJ 680 si lze živě představit … A to ještě není plná letní sezona …
27.06.2006 (22:09)  
Richie: Z hlediska deformačního účinku na trať máš pravdu, ale čím je těžiště výše, tím více se vlak vyklání vlivem odstředivé síly (tedy jejího ramene, které je větší). A tim dříve hrozí kolize s okolními předměty, nebo protijedoucím vlakem. Proto jsou dvě možnosti:
1) Rozšíření profilu v oblouku - nutná přestavba tratě (proto třeba TGV Duplex může jezdit rychle)
2) Snížení rychlosti v oblouku
registrovaný uživatel comar 
27.06.2006 (19:56)  
mic: Railjet budou 7vozove jednotky, pevne spojene s ridicim vozem na konci a na druhem konci taurus. Zadne flexibilni zdvojovani nebo zkracovani nebude mozne!
registrovaný uživatel Richie 
27.06.2006 (19:53)  
kuš - tolik chyb v jednom příspěvku, až to ztráci smysl, chtěl jsem říct:

není náhodou rychlost průjezdu obloukem daná nevykompenzovaným odstředivým zrychlením?
registrovaný uživatel Richie 
27.06.2006 (19:51)  
mno, není náhodou rychlost průjezdem oblouku dané nevykompenzovaným odestředivým zrychlením? To má něco společného s těžištěm? ... třeba už mi to večer nemyslí , ale citem mi to připadá jako blbost... a 471 má snad omezenou rychlost?
registrovaný uživatel PZ 
27.06.2006 (18:20)  
Richie: Vyšší těžiště, ne?
registrovaný uživatel Richie 
27.06.2006 (16:59)  
JTB: Proč by měla patrová koncepce omezovat rychlost v obloucích?
registrovaný uživatel ohoho 
27.06.2006 (15:49)  
Tady je citace z časopisu Škoda news 2005/3: "Jakým směrem se bude ubírat další vývoj elektrických jednotek pro příměstskou dopravu?
Další vývoj je závislý na přáních a potřebách zákazníka. V případě Českých drah je to vedle pokračování výroby elektrických jednotek řady 471 doplnění sortimentu patrových jednotek o dvousystémové provedení řady 671. Poté by měly následovat jednopodlažní soupravy v unifikovaném provedení pro závislou
i nezávislou trakci."
celý člýnek v pdf na http://www.skoda.cz/holding/pro-studenty/studentsky-casopis
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko