..: Nádraží Ostrava Svinov začalo plně sloužit veřejnosti :..
Ostrava - Rekonstrukce náraží Ostrava Svinov, které je největší a současně nejmodernější v Moravskoslezském kraji, byla definitivně ukončena dnes 29.6.2006 a nádraží začalo plonohdnotně sloužit veřejnosti. S opravami se začalo v roce 2004 a celková investice činila 580,6 milionů Kč (na rekonstrukci nádražní budovy, prosklené odbavovací haly a přilehlých prostor bylo z toho vydáno 229 milionů Kč).

"Obě stavby znamenají další výraznou modernizaci železniční infrastruktury na území Moravskoslezského kraje a přispívají nejen ke zrychlení železniční dopravy, ale také k růstu jejich atraktivity v očích veřejnosti. Ta podle vývoje tržeb v rámci Uzlové železniční stanice Ostrava – Svinov v letošním roce výrazně roste, kdy za prvních pět měsíců tržby Českých drah v rámci UŽST Ostrava – Svinov vzrostly o více než 10 %. Ostrava – Svinov tak představuje jeden z největších přepravních terminálů Českých drah na území celé České republiky“, uvedl Josef Bazala, generální ředitel a předseda představenstva Českých drah, a. s.

Modernizace nádraží se týkala:

  • Výstavby nové odbavovací haly pro cestující v podobě skleněné přístavby.
  • Rekonstrukce stávající výpravní budovy – napojení na nové objekty stanice; rekonstrukce a zastřešení ostrovních nástupišť; vybudování dvou podchodů pro přístup k nástupištím.
  • Přestavby přednádraží – výstavba autobusového terminálu MHD, otevřených parkovacích ploch a objektu dispečinku Dopravního podniku města Ostravy.
  • Nabídky nových služeb – včetně ČD Lounge, ČD Centra, připojení na internet wi-fi, a dalších.

Modernizace nádraží v Ostravě Svinově se také pozitivně odráží do ekonomiky ČD. Za prvních pět měsíců letošního roku se tržby z prodeje jízdenek v této stanici ve srovnání s loňským rokem zvedly o 6 milionů Kč, což představuje nárůst o více než 10 % (celkové tržby za 1-5 / 06 v UŽST Ostrava Svinov – 65,8 mil. Kč). Dynamika růstu tržeb se navíc dále zvyšuje s tím, že výrazný podíl na tom má produkt Českých drah SC Pendolino, kdy nádraží Ostrava Svinov je vedle Prahy druhým nádražím s největší frekvencí cestujících tohoto spojení.

České dráhy ve spolupráci s parkovacím domem KOMA připravily možnost zvýhodněného parkování. Po předložení jízdního dokladu ČD bude účtován snížený poplatek za parkování (za 1 hodinu 15 Kč místo 20 Kč, za 7 a více hodin 99 Kč místo 150 Kč a připarkování na 30 dní zaplatí zákazník o 1.500 Kč místo 2000 Kč).

Od dnešního dne je také v provozu čekárna ČD Lounge (ty doposud fungovaly ve stanicích Praha-Holešovice, Pardubice hl.n., Olomouc Hl.n. a Ostrava hl.n.). Cestující zde mohou sledovat program ČT24, k dispozici jsou tiskoviny ČD a samozřejmě informační systém o příjezdem a odjezdech vlaků. Matky s dětmi mají přístup do ČD lounge s jakýmkoli dokladem.

Rekonstrukce koridorové trati v úseku Studénka – Ostrava znamenala kompletní rekonstrukci svršku a spodku; výstavbu nového zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení a modernizaci stanic – včetně výstavby ostrovních nástupišť. Součástí bylo zvýšení rychlosti až na 160 km/h.

Další služby, které nádraží Ostrava Svinov cestujícím nabízí, jsou následující:

  • Pokladny vybavené terminály pro přijímání platebních karet (Visa, MasterCard)
  • Klimatizované prostory odbavovací haly
  • Kompletní bezbariérový přístup do stanice i k vlakům
  • Parkovací místa pro invalidy; parkovací kapacity v areálu parkovacího domu Koma
  • Služby bankomatu
  • Restaurace, vnitřní a venkovní rychlé občerstvení, prodejna tiskovin Relay
  • Venkovní prodejní stánky s občerstvením na bývalém prvním nástupišti

Posílena byla také bezpečnost - stanice je kompletně vybavena a zabezpečena kamerovým systémem s propojením na Policii ČR.

Zdroj: výtah z tiskové zprávy ČD


CSPSV | 29.6.2006 (15:28)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
30.06.2006 (13:36)  
Petr P.: Minuly tyden tam nic nebylo, vsiml jsem si toho az vcera...
30.06.2006 (13:26)  
to George_Couser: to jsou mi novinky ... já jsem jel do Svinova (ze Suchdolu n.O.) naposledy minulý týden ve čtvrtek a to bylo vše při starém :/
30.06.2006 (13:21)  
Petr P. No uz tam jsou pridelane zakryte tabulky, tech 160 je ale pro klasiku...
30.06.2006 (13:19)  
Oni už dávají rychlostníky pro Pendolino? Vždyť verifikace trati končí dnes a pokud vím, tak dnes jízdu 176km/h odřekli. (Včera jsem to prošvihl.)
30.06.2006 (12:51)  
Panove, jak jsem psal v diskuzi o II. koridoru, tak na vjezdu do Polanky (smerem od prerova) je novy rychlostnik na 160 (pod nim stary na 140) pro klasicke soupravy...
registrovaný uživatel Strnda 
30.06.2006 (12:42)  
mezi náma, v Olomouci už také ikarusy nejezdí.
30.06.2006 (12:36)  
My se tady bavíme o Ostravě a ne o Olomouci.
registrovaný uživatel smed 
30.06.2006 (12:32)  
Ne, že by to bylo podstatné, ale DPMO má stále 2 Ikarusy 280 ve vozovém parku a opravdu sem tam vyjedou. Já osobně jsem jel naposledy Ikarusem náhodou taky na lince 56. http://www.dpmo.cz/zajimave.htm
30.06.2006 (12:23)  
Ad Petr P.: Vezmu to ve směru od hlavního na Studénku: Průjezd Svinovem (kolem nástupišť u 1. a 2. traťové koleje 120 km/h), přibližně od km 260,7 (polanecké zhlaví) až do km 256,6 (oblouk za Polankou) je 140 km/h je tomu tak asi rok, předtím tam byla rychlost 120km/h. Od km 256,6 až do km 251,4 je rychlost 150 km/h (to je rovinka přes Jistebník).
30.06.2006 (12:03)  
Ad Jakub Košmider: Ve Vašem příspěvku jsou naprosto vágní informace.
V Ostravě už nejezdí Ikarusy aspoň 8 let, kdyžtak Irisbusy.
Jste si jist, že DPO vlastní vietnamskou tržnici?
"Zbořit ten vysoký zbytečný most". A to má být co? Jedna z nejdůležitějších tepen v Ostavě, která spojuje 45 000 Porubu s okolní Ostravou. Svinovské mosty by potřebovaly opravu jako sůl, ale toho se asi jen tak nedočkají.
Poslední větu raději komentovat nebudu.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko