Ostrava - Rekonstrukce náraží Ostrava Svinov, které je největší a současně nejmodernější v Moravskoslezském kraji, byla definitivně ukončena dnes 29.6.2006 a nádraží začalo plonohdnotně sloužit veřejnosti. S opravami se začalo v roce 2004 a celková investice činila 580,6 milionů Kč (na rekonstrukci nádražní budovy, prosklené odbavovací haly a přilehlých prostor bylo z toho vydáno 229 milionů Kč).
"Obě stavby znamenají další výraznou modernizaci železniční infrastruktury na území Moravskoslezského kraje a přispívají nejen ke zrychlení železniční dopravy, ale také k růstu jejich atraktivity v očích veřejnosti. Ta podle vývoje tržeb v rámci Uzlové železniční stanice Ostrava – Svinov v letošním roce výrazně roste, kdy za prvních pět měsíců tržby Českých drah v rámci UŽST Ostrava – Svinov vzrostly o více než 10 %. Ostrava – Svinov tak představuje jeden z největších přepravních terminálů Českých drah na území celé České republiky“, uvedl Josef Bazala, generální ředitel a předseda představenstva Českých drah, a. s.
Modernizace nádraží se týkala:
- Výstavby nové odbavovací haly pro cestující v podobě skleněné přístavby.
- Rekonstrukce stávající výpravní budovy – napojení na nové objekty stanice; rekonstrukce a zastřešení ostrovních nástupišť; vybudování dvou podchodů pro přístup k nástupištím.
- Přestavby přednádraží – výstavba autobusového terminálu MHD, otevřených parkovacích ploch a objektu dispečinku Dopravního podniku města Ostravy.
- Nabídky nových služeb – včetně ČD Lounge, ČD Centra, připojení na internet wi-fi, a dalších.
Modernizace nádraží v Ostravě Svinově se také pozitivně odráží do ekonomiky ČD. Za prvních pět měsíců letošního roku se tržby z prodeje jízdenek v této stanici ve srovnání s loňským rokem zvedly o 6 milionů Kč, což představuje nárůst o více než 10 % (celkové tržby za 1-5 / 06 v UŽST Ostrava Svinov – 65,8 mil. Kč). Dynamika růstu tržeb se navíc dále zvyšuje s tím, že výrazný podíl na tom má produkt Českých drah SC Pendolino, kdy nádraží Ostrava Svinov je vedle Prahy druhým nádražím s největší frekvencí cestujících tohoto spojení.
České dráhy ve spolupráci s parkovacím domem KOMA připravily možnost zvýhodněného parkování. Po předložení jízdního dokladu ČD bude účtován snížený poplatek za parkování (za 1 hodinu 15 Kč místo 20 Kč, za 7 a více hodin 99 Kč místo 150 Kč a připarkování na 30 dní zaplatí zákazník o 1.500 Kč místo 2000 Kč).
Od dnešního dne je také v provozu čekárna ČD Lounge (ty doposud fungovaly ve stanicích Praha-Holešovice, Pardubice hl.n., Olomouc Hl.n. a Ostrava hl.n.). Cestující zde mohou sledovat program ČT24, k dispozici jsou tiskoviny ČD a samozřejmě informační systém o příjezdem a odjezdech vlaků. Matky s dětmi mají přístup do ČD lounge s jakýmkoli dokladem.
Rekonstrukce koridorové trati v úseku Studénka – Ostrava znamenala kompletní rekonstrukci svršku a spodku; výstavbu nového zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení a modernizaci stanic – včetně výstavby ostrovních nástupišť. Součástí bylo zvýšení rychlosti až na 160 km/h.
Další služby, které nádraží Ostrava Svinov cestujícím nabízí, jsou následující:
- Pokladny vybavené terminály pro přijímání platebních karet (Visa, MasterCard)
- Klimatizované prostory odbavovací haly
- Kompletní bezbariérový přístup do stanice i k vlakům
- Parkovací místa pro invalidy; parkovací kapacity v areálu parkovacího domu Koma
- Služby bankomatu
- Restaurace, vnitřní a venkovní rychlé občerstvení, prodejna tiskovin Relay
- Venkovní prodejní stánky s občerstvením na bývalém prvním nástupišti
Posílena byla také bezpečnost - stanice je kompletně vybavena a zabezpečena kamerovým systémem s propojením na Policii ČR.
Zdroj: výtah z tiskové zprávy ČD

Ostrava je město do pohody, místo zamračených ostravaků jak píšete bych ty spoluobčany co tady jsou vystěhoval někam jinam, třřeba do prahy. Zdejší lidé nejsou takový jak se tváři, hodně jsou alergičtí na namyšlené pražáky a to já taky. Protože jak jsem psal, pro většinu z nich za hranicema hlavního města začíná východ ne-li Ukrajina.
Jinak k nádraží: je velice pěkné zmodernizováno, skleněná přístavba mohla být řešena jinak, jak zde bylo již řečeno, hyzdí kraásnou starou budovu. Modernizace má i své nedostaky, věčně nejezdící eskalatory (to je způsobeno díky spodní vodě, bylo na to upozroňováno, ale jaksi to nikdo nebral na zřetel). Pěkně je i upraven přednádražní prostor. Další etapa je uprava místního tržiště a také Svinovských mostů.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











