..: Na CzechTek po kolejích :..
810Kadaň - Ačkoli je to zcela divné, mimořádností se na letošní technopárty nedočkáme. Žádný zavedený vlak? Jak je vidět, tak organizátoři zaspali. CzechTek se nachází na hranici vojenského pásma v Doupovských horách, kde je železniční doprava velice omezená. Nejbližší stanicí je k místu dopravna Radonice u Kadaně, či Kadaňský Rohozec stojící na trati 164/165 (Kadaň - Kadaňský Rohozec - Kaštice), vlakem se do Radonic u Kadaně dostanete v pracovní dny 6x a o sobotách a nedělích 3x za den (do Kadaňského Rohozce ještě méně) což poptávce jistě nevyhoví.

Organizátoři si sice vzpoměli, ale přece jen poněkud pozdě. Na den zahájení zažádali o zvláštní vlak, ale jelikož až tento týden, nebylo jejich požadavku vyhověno a tak tisíce technařů přijíždělo do přestupní stanice Kadaň netušící, co s nimi bude dál. Problém byl vyřešen až ve večerních hodinách, kdy byla z Kadaně zavedena autobusová linka s jedním autobusem, který doprovázela policejní eskorta. Autobus jezdí pravidelně mezi Kadaní a Hradištěm (místem konání).

Velice kuriózní pohled byl jistě na vlak 17619 (Kadaň - Kadaňský Rohozec), kde se do motorového vozu řady 810 zajišťujícího standardně přepravu na této trati vešlo přes 160 cestujících (míst k sezení 55), přičemž do žst. Kadaň město jich přijelo daleko více, jelikož byly mimořádně spojeny 2 motorové vozy z nichž jeden z důvodu oběhů v této stanici kočil, proto pro cestující druhého motoru směřující na CzechTek jízda po kolejích skončila a museli hledat alternaticní přepravu.

Je alarmující, že organizátor nebyl schopen zajistit přepravu při předpokládané účasti několika desítek tisíc zájemců o tuto každoroční akci, proto varujeme všechny nabudilé zájemce o párty kteří pojedou vlakem, aby při výstupu v žst. Kadaň poslouchali hlášení staničního rozhlasu, neboť po zavedení autobusové linky policie ČR zakázala účastníkům přestup do vlaků směřujících na trať 164/165.


Mexicannos Poslat mail autorovi | 30.7.2006 (12:37)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mexicannos  mail  
31.07.2006 (21:01)  
Na dotaz, jak to vypadalo v neděli při invazi můžu odpovědět, že většina si sehnala odvaoz do kadaně po silnici poučena z jízdy do místa konání. Dalším důležitým aspektem je to, že v Kadani městě měli při denní šichtě 54 000 tržbu a pokladní mají volno a o vše se starají výpravčí sami, z tohoto důvodu si výpravčí v pátek zavolala dopoledne jiného výpravčího, jestli za ní nevezme kasu který tam byl zadarmo na výpomoc, neboť se nikdo nestaral. Ono nejde o tu tržbu jako o to že chtěl každý vědět informace o spojeních což zabírá daleko více času.
A k soupravám: nebyl přidán ani motůrek, natož motor 810.
31.07.2006 (20:48)  
Vážení přátelé, za modré totality v polovině devadesátých let byl každý cestující ztrátou a zřejmě to platí u někoho dodnes. Ovšem pak je zarážející, že ČD zdarma odváží "fanoušky" Baníku ve vozech, které před jízdou nejsou určeny na šrot a po jízdě ano. Pravděpodobnější je vysvětlení, že si na ČD nikdo neuvědomil, že místo konání CzechTeku leží pár kilometrů od funkční železnice s dostatečnou volnou kapacitou. V dávných dobách se na železničních učilištích (než je soudruzi z ODS rozprášili) vyučoval železniční zeměpis. Tehdy poslední posunovač v Horní/Dolní věděl kde je Kadaňský Rohozec a ti starší kde je Doupov. To zřejmě dnes od úředníků bez železničního vzdělání nemůžeme očekávat.
registrovaný uživatel Tom  mail  
31.07.2006 (20:45)  
Dobrá nedali tam vlaky pro návoz, tak jak to pak bylo po ukončení akce??Zase jela sólo 810??
31.07.2006 (20:09)  
... když už můžou na komerční bázi provozovat rychlovlaky draze zakoupené z veřejných zdrojů... Ach jo. Škoda, že někde někdo zaspal.
31.07.2006 (20:07)  
Taky bych neviděl takový problém v zavedení mimořádného vlaku a posílení kapacity souprav. A uvádět jako důvod prošpikování autobusy - to snad ne. Důvod může být taky ten, že ČD se dlouhodobě snaží tuto trať zlikvidovat, tak proč by ukazovaly její možné využití. Vize ČD, jak mi to tak přijde, je právě taková, že v celé síti ponechají vlaky typu po hlavní trati do Kadaně, a vlaky typu po místní trati do nitra regionu RÁDI a s halasem přenechají kompletně busům, protože to tu nikdy nebylo, aby se takové spoje naplnily, a co tu nebylo, nikdy v budoucnu a za žádných okolností být nemůže. Podle mě to mohli čekat, dohodnout se a nasadit třeba klasickou soupravu, a po celou dobu konání rozšířit kapacitu aspoň těch několika málo spojů, co tam jedou, když už by nepřidali následy.
registrovaný uživatel Mexicannos  mail  
31.07.2006 (19:31)  
Tak pro informaci, organizátoři jsou a minimálně jeden, neboť ten žádal v pondělí vypravení pátečního zvláštního vlaku vrchního přednostu UŽST Chomutov, pana Galbavého. :o)
registrovaný uživatel vb007 
31.07.2006 (16:06)  
Když se neumeju tak jako prase!!!:)
registrovaný uživatel waszyn 
31.07.2006 (15:38)  
k těm upoceným nádražákům je dobrá historka zde:
http://www.planes.cz/clanky.asp?xml=stalo_se&jazyk=cz&styl=d&id=60716_201744
registrovaný uživatel eman22 
31.07.2006 (15:27)  
to vb007:
A jak asi smrdíš ty ...ubožáku!!!
registrovaný uživatel IJP  mail  
31.07.2006 (9:02)  
Neni pravda že přidělení kapacity dopravní cesty je zase takovej problém, podle článku 11 Prohlášení o dráze lze zažádat i jen dva dny předem a to ne u SŽDC ale u provozovatele dráhy - a tím jsou překvapivě ČD (a požádat sám sebe a vyhovět si snad neni takovej problem). Pokud jsem a.s. tak prvnim cílem je překvapivě zisk. Při troše flexibility týden stačí. A oraganizačně zvladnou tak aby nastoupil jen ten kdo ma jizdenku zase neni takovej problem, když je dost personalu (otazka je jestli se to pak ještě vyplatí).
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko