Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Česká republika - České dráhy zveřejnily další 2 projekty. Jedním z nich je Z Bezdružic do Teplé. Myšlenky na dostavbu tratě přinesla 90. léta minulého století a s nimi snahy oživit zdejší region. Bezdružicko, které turistům nabízí zejména již zmíněné Konstantinovy Lázně a zámek v Bezdružicích, by se totiž rádo začlenilo do tzv. západočeského lázeňského trojúhelníku, jehož jedna pomyslná hrana prochází osou Mariánské Lázně - Teplá - Bečov nad Teplou - Karlovy Vary. Tomu ovšem brání základní nedostatek, a to chybějící kvalitní dopravní spojení. Na příkladu Bezdružic a Teplé totiž můžeme výborně sledovat trend poslední doby ve veřejné dopravě. Protože si veřejnou regionální dopravu objednávají jednotlivé krajské úřady, které mají pochopitelně zájem na dopravním spojení obcí a měst s krajským městem, je spojení obcí a měst přes hranice kraje jaksi na okraji zájmu - v rámci republiky se tak vytvářejí jakési vnitřní hranice. A Bezdružice s Teplou mají tu smůlu, že se nacházejí na území jiných krajů… Bližší informace včetně map a fotografií jsou zde.
Dalším projektem je tzv. Severovýchodní osa. Modernizace železnice mezi třemi krajskými městy - Libercem, Hradcem Králové a Pardubicemi - regionu NUTS II Severovýchod navazuje na dva již rozpracované projekty, a to „Východočeský diametr“, tj. modernizace železniční tratě z Chrudimi přes Pardubice a Hradec Králové do Jaroměře, a na „5. koridor“, který má sloužit především rychlému spojení Prahy a Liberce. Bližší informace o projektu jsou zveřejněny zde.
zdroj: České dráhy
CSPSV | 22.9.2006 (22:00)
Související zprávy

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
27.09.2006 (12:29)
Tak ať si pospíší. Má na to ještě tak měsíc...:-)
26.09.2006 (17:18)
Současný ministr dopravy jakožto bývalý ředitel Viamontu je jistě nakloněn železniční dopravě a mohl by tudíž prosadit větší investice do infrastruktury (což je poněkud paradoxní, vezmeme-li si, že ODS ještě v pol. 90.let tvrdila, že železnice je přežitek 19. st.) Bohužel mu asi nebude dáno setrvat ve funkci příliš dlouho.
26.09.2006 (16:52)
Twix: Na bezdružické lokálce jsou hodně ostré oblouky (190 m), prudká stoupání (až 26 promile) a traťová rychlost 60 km/h, místy méně. přeložky tedy budou zřejmě nezbytné. Jen se bojím, jestli nevezme za své nádherný most u Pňovan.
25.09.2006 (12:17)
Zajímavé, že tu Severovýchodní osu, kde široko daleko žádná trolej není, elektrizovat nehodlají, a tu lokálku do Teplé možná ano. Jinak to propojení Bezdružice - Teplá je podle mě určitě pro rozvoj regionu dobrý nápad, jen nevím jestli je nutné trať 177 nějak moc překopávat.
24.09.2006 (18:16)
Stále ale pochybuju, že je "nerentabilní" potencionální trať za 15 miliard neelektrifikovat. Už z pohledu ekologického, ale i praktického se mi to jeví jako samozřejmost.
Ale stejně je to jen spekulace, netuším sice v jakém stádiu ten projekt je, ale pochybuji, že by se nějak překotně brzo realizoval.
Ale stejně je to jen spekulace, netuším sice v jakém stádiu ten projekt je, ale pochybuji, že by se nějak překotně brzo realizoval.
24.09.2006 (13:33)
Do Liberce mám vlastní trasu s podobnými časy - Jaroměř - Dvůr Králové (pod kopcem) - Bílá Třemešná - Nová Paka - Semily - Železný Brod - Jablonec nad Nisou - Liberec. Tunely mezi Novou Pakou a Koštálovem, 1 tunel Semily - Železný Brod (dvouúrovňová stanice), tunel do Jablonce nad Nisou.
24.09.2006 (12:09)
Mimochodem, stavba lokálky do Bezdružic byla nerentabilní od samého začátku, při jednání o zemskou garanci byly prý předkládány hodně zkreslené údaje. I před odsunem se jednalo o velmi zaostalé končiny.
24.09.2006 (12:06)
Popravdě řečeno, při trasování úseku Pňovany-Konstantinky to s využitím Plzeň-KV nebude nic mod. Hodně utopickou vizí by byla novostavba Plzeň-B. Hora - Konst. L. vedoucí až do Úněšova podle silnice I/20 a pak vysokym mostem přes Úterský potok. Ale na co takovou investici v takovym zapadákově.
23.09.2006 (12:58)
Ale kdeže. V Barentsově moři toho ještě je, jen začít těžit :-) Než ropa dojde, budou auta jezdit na vodík, který se bude vyrábět v termonukleárních elektrárnách, nebo co já vím...
23.09.2006 (12:39)
Ledasčehos se dožijeme - nikdo tady v úvahach nepočítá s koncem "ropného flámu"!!! Pak bude dráha dobrá a elektrifikovat se bude ostošet.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











