Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Řada 680 ČD - Těm, kdož si již otevřeli nový jízdní řád, nemohl ujít hned na straně A1 odstaveček PENDOLINO. Píše se v něm, že v průběhu platnosti budou do provozu nasazeny nové jednotky řady 680 na trase Dresden - Praha - Wien. Dále v jízdním řádu si můžeme najít, že se tak má stát 13.6., kdy má být tato řada nasazena na vlaky EC 1275 (náhrada EC 75) a EC 1278 (náhrada EC 278). O den později pak na EC 279 (náhrada EC 279) a EC 74 (náhrada EC 74). Ještě před tím ale musí pendolino jezdit na vnitrostátních spojích, aby bylo řádně otestováno. Na vnitrostátní testování jsou vyčleněny spoje:Ex 570/ 571 "Brněnský drak", který je v sudém směru zkrácen na trasu Praha Smíchov - Břeclav, spoje jedoucí ode dne vyhlášení: Ex 1570 - 1574 a dle www.cd.cz má být nasazováno i na rychlíky 854/857. V dubnu má být nasazeno též na zvláštní vlaky mezi Prahou a Ostravou pro fanoušky MS 2004 v hokeji, které se bude konat právě v Praze a Ostravě (viz anketa). V současnosti se pendolino může zkoušet pouze večer a v noci, protože na ŽZO testuje externí firma a ŽZO má ve dne pronajatý. Do doby, než bude jednotka schválena drážním úřadem, nebudou ČD přebírat další jednotky. Příští půlrok tak mají ČD co dělat, aby se podařilo prosadit schválení jednotky jako typu. Pokud se schválení nepodaří, bude buď prodloužena platnost jízdy vlaků a oběhů souprav EC 75/278/279/74 a nebo začne platit jízdní řád se zkrácenými jízdními dobami a vlaky s klasickými soupravami budou mít zpoždění. Našel jsem také zajímavý článek o tom, co se bude dít, když se porouchá řada 680 ČD v pravidelném provozu. Na jednotku je možné dát přípřež, ale maximální rychlost vlaku musí být snížena na 120 km/hod. a strojvedoucí přípřežního hnacího vozidla se musí řídit klasickými rychlostníky. Zpoždění takového vlaku je odhadnuto na přibližně hodinu a půl, protože se musí vzít v úvahu také přepřahy. Pro příklad berme v úvahu poruchu jednotky ve Vídni. První přepřah v Břeclavi z lokomotivy ÖBB na řadu 363 v Praze by zřejmě došlo k výměně jednotek. Pokud by se jednotka rozbila na trase do Děčína, jako přípřež by byla použita řada 371/372, která by jednotku dotáhla až do Dresdenu. Dále se v článku brala varianta náhrady pendolina klasickou soupravou. Měla by být složena z vozů Aee, Ampz, Apee, Bee, Bmz, Bpee a z restauračního vozu WRmz. Zpoždění by bylo "jen" cca půl hodiny. Přejme ale jednotkám, aby byly schváleny co nejdříve a jezdily bez nehod a problémů.
Karel Chýla
| 23.11.2003 (12:22)
| 23.11.2003 (12:22)Související zprávy

Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










