..: Tisíce lidí navštívily tunely pod Vítkovem :..

Nové spojeníPraha - Poslední zářijový den se uskutečnil "Den otevřených tunelů" na stavbě Nové spojení, konkrétně ve dvou nových tunelech pod horou Vítkov. Tříkilometrový okruh byl zpřístupněn veřejnosti poprvé a asi naposled. Podle deníku MF Dnes si přišlo tunely prohlédnout zhruba sedm tisíc lidí. Na okružní trase byli inženýři ze stavebních společností, kteří zodpovídali dotazy zájemcům.

Novými tunely začnou vlaky jezdit od 1.12.2008

Společnost Metrostav zahájila ražbu jižního tunelu (blíže k Žižkovu) 27.května 2005 a za necelý rok tunel prorazila dne 23.května 2006. Severní tunel (blíže ke Karlínu) razila společnost Subterra, která zahájila ražbu 5.8.2005 a tunel prorazila 29.června 2006. Mezi oběma tunely budou 4 propojovací chodby. V jižním tunelu (celková délka 1.365 m) budou položeny dvě koleje pro směr Praha hl. n. – Vysočany (+ Holešovice) a zpět, v severním dvoukolejném tunelu (celková délka 1.316 m) budou koleje pro směr Praha hl. n. – Libeň a zpět. Tunely mají mezi sebou proměnnou vzdálenost, maximálně jsou vzdáleny 55 m. Maximální výška nadloží tunelů je 45 m, pod Národním památníkem na Vítkově je nejmenší výška nadloží 32 m.
Investorem stavby je SŽDC, projektantem SUDOP Praha a zhotovitelem projektu je Sdružení "Pražské spojení", ve kterém působí SKANSKA ŽS, SSŽ, Metrostav a Subterra. Celá stavba je financována pouze prostřednictvím SFDI.

zdroj: Nové spojení


CSPSV | 2.10.2006 (15:37)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


04.10.2006 (7:20)  
Já jsem si to trochu špatně přečetl. Aha tak to nevim proč odjíždí před EC/IC. Ale snad na něj počkají.( ty Os na Ec/Ic ) :-)
04.10.2006 (7:18)  
Tak proč IC/EC nejezdí přes Ostravu je jasný. protože se bude dělat koridor na trati 320 tak aby nebyla tak moc zatížená.
Os na Opavu. No ČD chcou aby se cestující dostali ze Moravskoslezkého kraje do Prahy v co nejkratším čase.
Stím novým dopravcem nevim.
Registrierter Benutzer Pyro 
02.10.2006 (21:54)  
Diky a jeste se chci zeptat, budes jiste zasvedceny... Nevis jak to vypada s konecnym navrhem jizdniho radu muze se jeste zmenit? Prijde mi totiz uplne nelogicke ze vlaky na slovensko prestavaji jezdit do Ostravy a taky vlaky co tam jezdi (myslim IC/EC), tak na ne nenavazuji spoje do Opavy resp. spoj do Opavy odjizdi 2 min pred prijezdem IC/EC, jezdim tam celkem casto a dost se me to dokne... a posledni nevis, jak to vypada s novym dopravcem co bude jezdit mezi Prahou a Ostravou, jestli to bude skutecne stat 250 a kde se bude kupovat listek atd.? dekuji moc
02.10.2006 (21:39)  
Ano, budou jezdit přes severní tunel.
Registrierter Benutzer Pyro 
02.10.2006 (20:59)  
chapu to tedy dobre, ze vlaky napr. do ostravy budou do libne jezdit touto novou trasou?

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko